Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Żelazne zasady e-handlu

Żelazne zasady e-handlu
2011-04-08

Chcesz rozkręcić handel w sieci? Najpierw upewnij się, że nie popełnisz żadnego z tych błędów:


1. Nieuwzględnianie potrzeb klienta.

Każdy klient jest inny, nie można sprowadzić jednostek do ogółu. Wchodzący na naszą stronę potencjalny konsument powinien poczuć, że oferta jest kierowana prosto do niego, a nie dla osób o jemu podobnych upodobaniach. System inteligentnej personalizowanej rekomendacji (taki jaki posiada między innymi empik.com) pomaga usatysfakcjonować klienta i tym samym zapewnić nam zysk.


2. Zawiły przekaz.

Sklepy internetowe często są pozbawione wysuniętych na pierwszy plan korzyści z zakupu, nie w formie jego cech, lecz "wytłuszczonej" informacji dlaczego akurat ten produkt jest tym, którego klient pożąda. Nie należy również stosować ciągłego tekstu, wiele osób odrzuca nagła nawałnica słów – wypunktowanie najważniejszych parametrów jest dużo łatwiejsze do ogarnięcia przez poszukującego czegoś w pośpiechu klienta.


3. Możliwość ucieczki klienta.

Często zdarza się, że klient po kilku minutach spędzonych w witrynie opuszcza ją z pustym koszykiem. Najczęstszą przyczyną jest zasypanie go propozycjami innych, podobnych produktów w końcowej fazie zakupów. Jeśli dotarł aż do końca, to znaczy, że zastanowił się nad ofertą, nagłe jej rozwinięcie może skłonić go do poszukiwań w innym miejscu. Jeżeli chcemy w ostatnim momencie zwiększyć wartość koszyka, zaproponujmy klientom produkty komplementarne np. akcesoria AGD. Rekomendacje najlepiej stosować na początku poszukiwań (tak jak w wypadku amazon.com), kiedy klient jeszcze nie wie dokładnie na co poluje. Wówczas działania tego typu są efektywne i przekładają się na wyższy współczynnik CTR i pełny koszyk.

System rekomendacyjny w e-sklepie ma za zadanie nie tylko pokazać klientowi konretnie poszukiwany przez niego produkt, ale również podobne pozycje oferty naszego sklepu. Każde kliknięcie klienta niesie informację o jego potrzebach, toteż system musi w czasie rzeczywistym interpretować te dane i przedstawiać odpowiednie dla klienta propozycje. Użytkownik widzi wtedy więcej, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na cięższy koszyk.


4. Wygórowane ceny.

Wysoka cena = mniej klientów. Zasada stara jak świat i nadal aktualna. Jak wypośrodkować wysoką jakość, rozsądną cenę i przyzwoity zysk? Zdobyć grupę lojalnych klientów, wiernych marce, później można operować przy cenach mając solidną podstawę by sądzić, że źródło zysku nie wyschnie.


5. Kiepska obsługa klienta.

Nikt nie lubi czekać, nieistotne czy jest to e-mail z odpowiedzią, czy piwo w pubie. Nie można pozwolić, aby opieszałość w kontaktach z klientami zniechęciła ich do naszego sklepu. Grunt to szybkość i solidność, one zapewnią nam lojalność potencjalnych nabywców.


Przede wszystkim, należy jednak pamiętać, że każdy jest inny i nie można ograniczać się do jednej konkretnej grupy odbiorców. Internet daje możliwość prowadzenia indywidualnej i personalizowanej interakcji z klientem, co stwarza bardzo duże możliwości marketingowe. Trzeba tylko zaznajomić się z potrzebami i preferencjami klientów, a potem dzięki dostępności dobrych systemów rekomendacji dużo łatwiej zorganizować sklep i zacząć odnosić zyski.

 

 

Źródło: marketing.nf.pl