Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Zamówienia publiczne dla zamawiających: wybór wykonawcy gwarantujący należyte wykonanie zamówienia.

Kontakt
Gremium IDK, tel. 22 250 19 46, fax 22 250 19 39 www.gremium.com.pl, e-mail: gremium@gremium.com.pl
Opis
Adresaci: kierownicy i specjaliści do spraw zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego, urzędach centralnych i innych jednostkach sektora finansów publicznych. Opis: Zapraszamy na specjalistyczne szkolenie poświęcone problematyce sporządzenia opisu sposobu dokonania oceny warunków udziału w postępowaniu, oceny spełnienia tych warunków w postępowaniu przez wykonawców oraz oceny złożonych ofert. Kwestie te warunkują wybór wykonawcy obiektywnie zdolnego do należytego wykonania zamówienia, rzutując na efektywność procesu realizacji zamówienia. Celem szkolenia jest praktyczne przekazanie kompletnej i pogłębionej wiedzy dotyczącej kluczowego obszaru w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w świetle wskazań wynikających z analizy aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów powszechnych, wyników kontroli prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz dorobku doktryny. Zajęcia będą miały charakter wykładu połączonego z rozwiązywaniem kazusów ze szczególnym naciskiem na analizę zagadnień kontrowersyjnych i wywołujących problemy w praktyce postępowań. Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu: Uczestnicy dowiedzą się: - jak prawidłowo kształtować opis warunków udziału w postępowaniu - jakie są podstawy wykluczenia wykonawców z postępowania - jak właściwie oceniać zgodność oświadczeń i innych dokumentów - jak właściwie ocenić treści ofert złożonych w postępowaniu - jak prawidłowo odrzucić ofertę i uzasadnić tą decyzję - jak zabezpieczyć należyte wykonanie umowy Ilość miejsc: max 25 uczestników. Program: 1. Zagadnienie ogólne 1.1. Relacja pojęć: warunek udziału, opis sposobu dokonywania ich oceny, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków 1.2. Zasady prawidłowego kształtowania opisu warunków i żądania dokumentów 1.2.1. niezbędność, adekwatność i ”proporcjonalność” do specyfiki i przedmiotu zamówienia; 1.2.2. precyzja i przejrzystość postanowień dotyczących warunków, 1.2.3. jawność, upublicznienie oraz niezmienność w toku postępowania, weryfikowalność 1.3. Najczęściej popełniane błędy w opisie warunków w świetle wyników kontroli UZP 2. Charakterystyka warunków udziału w postępowaniu 2.1. Warunek udziału w zakresie posiadania uprawnień 2.1.1. uprawnienia wykonawcy a uprawnienia do czynności osób. 2.1.2. działalność regulowana a wymóg uprawnień do działalności po nowelizacji Rozporządzenia w sprawie dokumentów 2.1.3. wpis do CEDG i KRS a PKD 2.1.4. wymaganie uprawnień w stosunku do konsorcjum i podmiotów trzecich 2.1.5. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień 2.2. Warunek udziału w zakresie wiedzy i doświadczenia 2.2.1. pojęcie wiedzy i doświadczenia wykonawcy 2.2.2. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia 2.2.3. problemy interpretacyjne związane z dostawami i usługami okresowymi lub ciągłymi 2.2.4. dokumenty potwierdzające posiadania wiedzy i doświadczenia 2.3. Warunek udziału w zakresie dysponowania potencjałem technicznym i osobowym 2.3.1. pojęcie dysponowania a inne formy władania rzeczą lub osobą 2.3.2. dysponowanie pośrednie i bezpośrednie 2.3.3. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia 2.3.4. dokumenty potwierdzające posiadania wiedzy i doświadczenia 2.4. Warunek udziału w zakresie finansowy i ekonomiczny 2.4.1. pojęcie zdolności kredytowej na gruncie PZP 2.4.2. ubezpieczenie OC jako warunek udziału w postępowaniu 2.4.3. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia 2.4.4. kształtowanie warunku posiadania środków / zdolności kredytowej a oferty częściowe 2.4.5. dokumenty potwierdzające posiadania środków lub zdolności kredytowej 2.5. Zasady polegania na zasobach podmiotów trzecich (art. 26 ust. 2 b PZP) 2.5.1. formy niezbędnego polegania na zasobach podmiotów trzecich 2.6. Wybór wykonawcy na podstawie art. 22 ust. 5 PZP – reguły efektywnego zastosowania instytucji 3. Podstawy wykluczenie wykonawców 3.1. Charakterystyka podstaw wykluczenia art. 24 ust. 1 PZP 3.1.1. problemy praktyczne związane z wyrokiem TS WYROK TRYBUNAŁU z dnia 13 grudnia 2012 r. 3.1.2. jak ustalić umyślne wyrządzenie szkody? 3.2. Charakterystyka podstawa wykluczenia art. 24 ust. 2 pkt 1 - 3 PZP 3.3. Nieskuteczne wniesienie wadium 3.4. Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej 4. Uzupełnianie dokumentów 4.1. termin uzupełnienia 4.2. treść wezwania 4.3. treść i data uzupełnianego dokumentu 4.4. forma uzupełnianych dokumentów 4.5. zatrzymanie wadium 5. Wybrane problemy praktyczne związane z oceną oświadczeń i dokumentów 5.1. treść i forma oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 5.2. forma oświadczeń i dokumentów, zasady poświadczania za zgodność z oryginałem 6. Pojęcie oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia 7. Ustalenie i ocena treści ofert złożonych w postępowaniu 7.1. wyjaśnienie treści oferty 7.2. termin związania ofertą i jego przedłużenie – problemy w orzecznictwie KIO 7.3. korekty omyłek w treści ofert: tzw. nieistotna omyłka – kolizja oświadczeń ogólnych o akceptacji s.i.w.z. a postanowienia szczegółowe w ofercie 8. Odrzucenie oferty 8.1. Szczegółowe omówienie podstaw odrzucenia – studium przypadków 9. Wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 9.1. Przesłanki unieważnienie postępowania – najczęstsze błędy praktyki 9.2. Zawiadomienie o wyborze Szkolenie dostępne również w formie zamkniętej. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: 507188997 Szkolenie poprowadzi: mec. Michał Makowski adwokat specjalizujący się prawie zamówień publicznych, praktyk w organizacji i realizacji przetargów. W latach 2004 – 2008 jako specjalista (główny specjalista) ds. zamówień publicznych w Telewizji Polskiej S.A. odpowiedzialny za przygotowywanie lub nadzorowanie wielu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. W latach 2008 r. – 2010 r. asesor Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów. Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych opublikowanych na łamach „Rzeczpospolitej”, kwartalnika „Prawo Zamówień Publicznych”, „Doradcy Zamówienia Publiczne”, „Prokuratury i Prawo”. Obecnie prowadzi indywidualną Kancelarię Adwokacką oraz współpracuje z Kancelariami Zamówień Publicznych. Wykładowca i promotor na studiach podyplomowych, prelegent na konferencjach naukowych, a także trener zamówień publicznych w ramach szkoleń organizowanych dla sektora publicznego. Koszt: 870 zł /os. Rabaty: Druga i trzecia zgłoszona osoba z jednej firmy uzyska każda 10% rabat. (783zł za osobę) Przy zgłoszeniu czterech i więcej uczestników z jednej firmy, wszyscy uczestnicy uzyskają 20% rabat. (696 zł za osobę) Koszt obejmuje uczestnictwo, materiały szkoleniowe, poczęstunek, zaświadczenie.