Ogłoszenia targów i szkoleń
Wypalenie zawodowe - jak sobie z nim radzić? Warsztat dla administracji publicznej
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5147/wypalenie-zawodowe-jak-sobie-z-nim-radzic-warsztat-dla-administracji-publicznej |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia:Pokazanie uczestnikom, jak przezwyciężać u siebie objawy wypalenia zawodowego i na codzień radzić sobie z obniżonym poziomem motywacji do pracy. Poznanie typologii wypaleniazawodowego i zidentyfikowanie czynników, które wpływają na pojawienie się zjawiskawypalenia. Zdobycie wiedzy na zapobiegania wypaleniu zawodowemu poprzez m.in.odpowiednią organizację pracy i właściwe radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy.Zidentyfikowanie własnego modelu reakcji na sytuacje konflikty z przełożonymi iwspółpracownikami oraz inne sytuacje demotywujące nas do pracy.Docelowo wypracowanie skutecznych metod kontroli negatywnych emocji i zbudowaniewłasnych strategii szybkiego reagowania na problemy, których nawarstwianie możeprowadzić do wypalenia. Program szkolenia:1. Wypalenie zawodowe – podstawy teoretyczne• Czym jest wypalenie zawodowe: cechy i definicje.• Jak i dlaczego wypalamy się w pracy: powody, warunki. Związek rodzaju pracy zwypaleniem.• Rodzaje wypalenia zawodowego i ich przyczyny.• Wypalenie z przepracowania (frenetyczne).• Wypalenie z braku bodźców.• Wypalenie z braku motywacji.• Sympomy wypalenia zawodowego, czyli kiedy trzeba zacząć się martwić.• Sygnały ostrzegawcze wskazujące na ryzyko wypalenia zawodowego.• Objawy i etapy wypalenia.• Czynniki sprzyjające wypaleniu zawodowemu:• Ilość pracy i czynników motywacyjnych.• Stres, napięcie i ich wpływ na szanse wypalenia w pracy.• Atmosfera i stosunki międzyludzkie.• Relacje z przełożonymi.• Konsekwencje wypalenia zawodowego:• Czym grozi wypalenie z punktu widzenia pracownika: psychosomatyka iniebezpieczeństwa zdrowotne.• Skutki przemęczenia i wypalenia dla jakości pracy.• Długofalowe konsekwencje dla organizacji, której pracownicy się wypalają2. Niebezpieczeństwo wypalenia u mnie – autodiagnoza uczestnika• Typ pracy, jaki wykonuję: co się z nim wiąże. Poziom motywacji i możliwe drogiwypalenia.• Określenie aktualnego poziomu motywacji uczestnika oraz zadowolenia z pracy.• Zidentyfikowanie źródeł potencjalnego wypalenia.• Test cech osobowości, które mogą sprzyjać wypalaniu się w pracy lub przed nimbronić.• Bliższe określenie ryzyka wypalenia – co w mojej pracy może prowadzić dowypalenia.• Diagnoza własnego stylu reagowania na stres lub czynniki demotywujące: jakodpowiadam np. na zaczepki toksycznych współpracowników i klientów.• A czy ja też frustruję lub demotywuję innych? Próba autoanalizy.3. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu• Metody radzenia sobie z nawałem obowiązków i stresem w pracy:• Zarządzanie czasem i zadaniami. Dobra organizacja pracy. Wyznaczanieterminów i ich przestrzeganie (walka z odwlekaniem).• Relacje z innymi ludźmi – jak rozmawiać, by się ani nie stresować, ani niewypalać.• Właściwe rozładowywanie konfliktów międzyludzkich w firmie.• Asertywność. Wyznaczanie sobie i innym granic.• Metody radzenia sobie z chronicznym zmęczeniem.• Właściwy odpoczynek, czyli jak oderwać się od pracy i przestać o niej mysleć.• Zmiana trybu życia i pracy, rola snu i regularnych posiłków.• Techniki relaksacyjne. Obniżanie napięcia emocjonalnego – praca z ciałem.• Dysocjacja i inne techniki dystansowania się do nagłych zdarzeń.• Techniki głębokiej relaksacji i długofalowej redukcji napięcia.4. Metody profilaktyki wypalenia w pracy• Definiowanie ścieżki własnej kariery. Określanie realistycznych celów zawodowych.• Efekt utopionych kosztów jako powód i syndrom wypalenia. Metody unikania pułapki.• Asertywność i jej rola w kontaktach z klientami, współpracownikami i przełożonymi.• Rola wsparcia przyjaciół, rodziny i najbliższych. Techniki tworzenia grup wsparcia.5. Mój plan przeciwdziałania wypaleniu dziś i w przyszłości• Spojrzenie na siebie z zewnątrz. Oszacowanie swego podejścia do pracy, określenieswych mocnych i słabych stron jako pracownika.• Ewaluacja dotychczasowej drogi kariery. Zidentyfikowanie istniejących i potencjalnychźródeł stresu, frustracji i niezadowolenia.• Nakreślenie przyszłych kroków w zarządzaniu swą karierą i czasem pracy.• Przegląd stosowanych do tej pory strategii motywacji i automotywacji. Określenie, jakastrategia jest optymalna w jakiej sytuacji.• Przegląd i adaptacja najlepszych metod radzenia sobie ze stresorami zadaniowymi.• Techniki radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami interpersonalnymi. Rozwiązywaniekonfliktów.• Dodatkowe wskazówki dotyczące praktycznego stosowania nabytych umiejętności.