Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

WYKORZYSTANIE UMIEJETNOŚCI TEATRANYCH W BIZNESIE

WYKORZYSTANIE UMIEJETNOŚCI TEATRANYCH W BIZNESIE
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-02-23
Data zakończenia 2012-02-24
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Pomiędzy teatrem a biznesem istnieje bardzo dużo podobieństw. Teatralna jest już sama sytuacja spotkania sprzedawcy (kontrahenta) z klientem. Jeden jest widzem a drugi aktorem. Każdy aktor musi być skuteczny, jeżeli chce przekonać widza do swojej roli. W tym celu stosuje określone techniki perswazji, konieczne, aby osiągnąć określony i założony efekt. Jednak nawet najlepszy aktor nie odnajdzie skuteczności, jeżeli nie sięgnie po swoje naturalne predyspozycje i umiejętności. Jeżeli z jednej strony; nie zadba o cel swojej gry, a z drugiej nie zdobędzie koniecznego do jej realizacji warsztatu. To ciało i głos aktora są tutaj najbardziej istotne. Umiejętność panowania nad własną mimiką, głosem i ciałem gwarantuje sukces. Elementy pracy z głosem, indywidualną ekspresją, prezentacją, prowadzone przez reżysera teatralnego pozwolą na spotkanie z własnymi możliwościami i ograniczeniami, dzięki czemu przyczynią się do zwiększenia własnego potencjału twórczego oraz biznesowej skuteczności. Pamiętajmy, że to właśnie reżyser wyznaczając aktorowi cele i kierunki, wskazując jak ma używać swojego głosu i ciała, pomaga mu uzyskać zamierzony efekt. Elementy ćwiczeń teatralnych wykorzystanych podczas szkolenia pozwolą również zwrócić uwagę na gest, słowo i siłę ekspresji w komunikacji interpersonalnej. Szkolenie ma charakter kompleksowy. Poprzez udział w ćwiczeniach z zakresu komunikacji, prezentacji, uruchomienia własnej ekspresji, jako skutecznego instrumentu komunikacji, takiego uruchomienia głosu, aby być bardziej interesującym dla odbiorców i zabawy teatralnej uczestnicy nabędą umiejętności skutecznego wywierania określonego wpływu na odbiorcę. Cele szkolenia: • Nauka formułowania i dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy miejsca i celu. • Trening pozytywnej prezentacji i odporności na ekspozycję społeczną. • Nauka komunikacji interpersonalnej – zdobywanie umiejętności integrowania grupy, a także kształtowania jej liderów. • Pogłębianie relacji między uczestnikami szkolenia. • Ukazanie takich narzędzi komunikacyjnych, które powodują wywieranie określonego wrażenia na odbiorcy. • Pokonanie barier komunikacyjnych. • Uruchomienie własnej ekspresji, jako skutecznego instrumentu komunikacji. • Uruchomienie głosu, tak, aby być bardziej interesującym dla odbiorców. • Uzyskanie przez uczestników szkolenia takiego poziomu świadomości funkcjonowania własnego głosu, który doprowadzi do swobodnego nim operowania. • Zintegrowanie grupy i pogłębienie wzajemnego zaufania pomiędzy uczestnikami warsztatu. • Nauka umiejętności radzenia sobie ze stresem. • Poznanie procesu komunikacji, po to, aby umiejętnie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, funkcjonować w zespołach i przekonywać do swoich racji. Adresaci szkolenia: Grupą docelową szkolenia są zarówno pracownicy szczebla menedżerskiego jak i operacyjnego, obszaru sprzedaży, HR, PR, lektorzy oraz osoby, które z racji swojego zawodu czy stanowiska prowadzą prezentacje produktów i usług, a także przedstawiają plany i zadania, prowadzą zebrania i szkolenia. Szkolenie adresowane jest również do osób, które chcą uruchomić własny potencjał twórczy, rozbudzić wrażliwość artystyczną, wyobraźnię i kreatywność. Metody szkoleniowe: Szkolenia prowadzone są aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności.Wybrane metody używane podczas szkolenia: • krótkie ćwiczenia (gry, mini symulacje) wprowadzające w poszczególne etapy i tematy szkolenia; • krótkie wykłady, wprowadzające i podsumowujące zagadnienia, systematyzujące pojęcia; • analizy przypadków – dyskutowane w małych grupach; • scenki ćwiczące umiejętności, rejestrowane kamerą a następnie • plenarne dyskusje grupowe analizujące kryteria działań i ich możliwe konsekwencje; • dłuższe symulacje integrujące szereg umiejętności; • krótkie ćwiczenia zabawowe, integrujące, odprężające i rozluźniające atmosferę. Program: Część 1.Ćwiczenia integracyjno-poznawcze Cele ogólne: • Pokonywanie barier komunikacyjnych. • Pogłębianie relacji między uczestnikami szkolenia. • Budowanie pomostu pomiędzy zawodowymi i prywatnymi celami (lub zainteresowaniami) uczestników. • Budowanie poczucia stabilności i bezpieczeństwa w pracy. Poprzez wykonywanie najprostszych ćwiczeń ruchowych opartych o wzajemne zaufanie i zabawę z rytmem uczestnicy nabiorą do siebie zaufania co przyczyni się do pełniejszego wykorzystania ich własnych możliwości i umiejętności w kolejnych blokach szkolenia. Część 2. Warsztat aktorski / doskonalenie umiejętności wywierania wpływu • Pokazanie podobieństw pomiędzy sytuacją teatralną a sytuacją biznesową • Skuteczność aktora a skuteczność negocjatora/sprzedawcy • Jak wykorzystać i uruchomić własną ekspresję w celu uzyskania zamierzonego efektu • Umiejętność panowania nad ciałem i głosem jako determinanty sukcesu Poprzez wykonanie ćwiczeń wprowadzających z zakresu emisji głosu, uruchomienia indywidualnej ekspresji, uczestnicy poznają podstawy pracy scenicznej oraz dostrzegą podobieństwa pomiędzy sytuacją teatralną a spotkaniem z klientem (odbiorcą). Część 3. Głos jako narzędzie ekspresji • Prawidłowe używanie głosu • Główne elementy pracy nad głosem • Barwa, wysokość oraz głośność – odbicie naszych emocji oraz wskaźnik naszego stanu psychicznego i fizycznego samopoczucia Praktyczna część warsztatu koncentrować się będzie wokół: • Poznania podstawowych ćwiczeń oddechowych • Nauki świadomego używania oddechu przeponowego • Pokazania, jak wykorzystywanie technik relaksacji może pozytywnie wpłynąć na rozwijanie możliwości głosowych. • Kreatywnego podejście do własnego głosu: odkrywania ukrytych możliwości i skali swojego głosu. • Wykonywania ćwiczeń rytmicznych, budowania prostych struktur wokalnych. Część 4. Przekaz – ciało – głos • Jak używać głosu, tak aby usprawnić codzienną komunikację. • Jak różnicować wysokość głosu tak aby słuchacze chcieli nas słuchać i dobrze rozumieli nasz komunikat • Jak zmieniać tempo mówienia oraz dostosowywać je do sytuacji • Jak dostosowywać barwę głosu do wypowiadanej treści. • Jak uzyskać odpowiednią siłę głosu • Jak pracować nad intonacją tak, aby brzmieć pewnie i przekonywująco Uczestnicy poprzez wykonywane ćwiczenia nauczą się uruchamiać głos, tak aby być bardziej interesującym i wiarygodnym dla odbiorców, czyli: • Uzyskają świadomości własnych błędów artykulacyjnych (ćwiczenia dykcyjne). • Nauczą się co zrobić, aby głos „nie drżał” i uzyskał odpowiednią do sytuacji i otoczenia „donośność” (ćwiczenia z emisji głosu). • Uzyskają taki poziomu świadomości funkcjonowania własnego głosu, który doprowadzi do swobodnego nim operowania. Część 5. Komunikacja niewerbalna ? Czym jest mowa ciała i jakie niewerbalne znaki odbieramy? ? Jak mowa ciała zdradza emocje i myśli ? Pochodzenie sygnałów niewerbalnych ? Uniwersalne gesty ? Czy można oszukać mowę ciała? • Ruch ciała jako przekaźnik uczuć i myśli - poszerzenie zasobu znaków komunikacji kinetycznej oraz rozszerzenie pola ich działania (jak różnorodnie używać gestów) • Reguły mowy ciała, ich znaczenie i oddziaływanie w określonych sytuacjach Jaki wpływ ma dostrojenie/dostosowanie się do rytmu i tempa drugiej osoby podczas kontaktu interpersonalnego • Aktorskie techniki posługiwania się komunikacją niewerbalną w celu wzmocnienia przekazu. Tematyka ćwiczeń: • Ćwiczenia likwidujące zahamowania w posługiwaniu się mową ciała, • Ćwiczenia w odbieraniu mowy ciała, • Ćwiczenia zapoznające z gestykulacją, • Ćwiczenia uświadamiające podział ról, • Ćwiczenia komunikacji ruchowej. Część 6.Terytoria i przestrzeń osobista • Świadomość własnych zachowań i emocji w sytuacji nawiązywania kontaktu, • Poszukiwanie skutecznych strategii nawiązywania kontaktu • Wpływ czynników kulturowych na zachowywanie dystansu • Nasze granice w zakresie kontaktu z drugim człowiekiem: - Strefa intymna - Strefa osobista - Strefa społeczna - Strefa publiczna Efektem przeprowadzanych ćwiczeń w grupach 2-3 osobowych jest rozwinięcie umiejętności nawiązywanie kontaktu interpersonalnego oraz budowania partnerskich i podmiotowych relacji opartych na zasadzie poszanowania granic zarówno własnych jak i odbiorcy. Część 7. Skuteczna prezentacja • Ukazanie analogii pomiędzy budowaniem roli a przygotowywaniem się do wystąpienia/prezentacji. • Siła słowa, gestu i ekspresji w pozyskaniu i utrzymaniu uwagi widzów/słuchaczy • Dostosowanie prezentacji do potrzeb odbiorców/wyznaczanie roli audytorium. • Wykorzystanie zdobytych umiejętności aktorskich w docieraniu do 3 kanałów odbioru informacji – wzrokowego, słuchowego i kinestetycznego. • Pokonywanie barier przy prowadzeniu prezentacji. Aktorskie metody radzenia sobie z tremą przed wystąpieniem. • Praca nad przygotowaniem „pełnego obrazu” wystąpienia - próba generalna. W części praktycznej moduł koncentrował się będzie na ukazaniu poszczególnych etapów budowania roli pomocnych podczas przygotowywania się do prezentacji; omówienia możliwego sposobu wykorzystania głosu i ciała, opisania emocji, które powinny pojawić się u słuchaczy. Wykorzystane zostaną ćwiczenia związane z mową ciała i głosem pomocne w pozyskaniu i utrzymania uwagi słuchaczy. Uczestnicy zostaną poproszeni o przygotowanie krótkich wystąpień na zadany temat – z pomocą prowadzącego wspólnie ustalone zostaną podstawowe zadania aktorskie, które mogą wzmocnić przekaz prezentacji. W tej części bloku przeprowadzone zostaną również ćwiczenia z zakresu umiejętności koncentracji i rozluźniania pomocne w opanowaniu stresu związanego z wystąpieniem.