Ogłoszenia targów i szkoleń
Warsztaty zachowań asertywnych, techniki radzenia sobie z konfliktami

| Status | |
|---|---|
| Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Oddział Kraków, ul. Mogilska 65, budynek M65 Meduza. | 
| Data rozpoczęcia | 2012-12-03 | 
| Data zakończenia | 2012-12-04 | 
| www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4312/warsztaty-zachowan-asertywnych-techniki-radzenia-sobie-z-konfliktami | 
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
            Opis
Cel szkoleniaKonflikty są nieodłącznym elementem naszego życia zarówno zawodowego jak i osobistego. Ich źródłem są różnice celów, wartości, interesów, różnice w postrzeganiu, problemy organizacyjne, niektóre style kierowania. Wielu ludzi nie radzi sobie z konfliktami, wielu reaguje na nie obawą, lękiem, agresją. Tymczasem istnieją asertywne sposoby rozwiązywania konfliktów. Jeśli chcesz poznać dynamikę konfliktów i przećwiczyć różne techniki radzenia sobie z nimi - zapraszamy na nasze warsztaty prowadzone w duchu filozofii "wygrany - wygrany\".Cele szkolenia:    Poznanie dynamiki konfliktu    Rozpoznanie własnych sposobów zachowania w sytuacji konfliktu    Rozwijanie umiejętności rozumienia istoty konfliktu    Wypracowanie adekwatnych do celów firmy sposobów radzenia sobie z konfliktami    Kształcenie partnerskiej postawy w rozwiązywaniu konfliktów    Zwiększanie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji.     Doskonalenie umiejętności stawiania granic w sytuacjach interpersonalnych - dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem    Doskonalenie umiejętności zastosowania technik mediacji i negocjacji Program szkolenia1. Czym jest konflikt?    Teoria konfliktu - tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt.    Skąd się biorą konflikty? Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych.    Poziomy i przebieg konfliktu. Konflikt jako nieodłączny element zespołu.    Typy zachowań uczestników konfliktu: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań    Rodzaje konfliktów w organizacji:        konflikty danych,         strukturalne,         relacji,         interesów,         wartości;    Twórczy potencjał konfliktów. Motywowanie do zmian.2. Rozwiązywanie konfliktów:    Umiejętności psychospołeczne pomocne w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów.    Rola postrzegania i interpretacji w rozwiązywaniu konfliktów.    Style komunikacji – jak rozmawiają strony konfliktu? Zasady pracy z konfliktami w relacji Dorosły-Dorosły.     Typy postaw interpersonalnych Thomasa Harrisa.    Różne strategie rozwiązywania konfliktów:        dominacja i tłumienie        kompromis        integrujące rozwiązywanie problemów3. Asertywność w konflikcie:    Nieporozumienia wokół pojęcia asertywności.    Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na radzenie sobie z konfliktami.    Obrona własnego terytorium psychologicznego.    Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy w konflikcie.    Obrona własnych opinii i przekonań.    Krytyka konstruktywna.    Koncentracja na rozwiązaniach.    Pozytywne informacje zwrotne    Asertywne reagowanie na oceny i krytykę.    Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Techniki obrony przed manipulacją.4. Mediacje:    Specyfika mediacji w życiu zawodowym.    Rola mediatora.    Zasady mediacji.    Alternatywy w mediacji.    5. Negocjacje:    Proces negocjacji i jego etapy.    BATNA  - opracowanie alternatywy swojej i partnera.    Charakterystyka stylu miękkiego, twardego i opartego na zasadach.    Zasady stylu rzeczowego - zachowania stanowcze, partnerskie, zorientowane na rozwiązanie problemu.
    

