Ogłoszenia targów i szkoleń
Warsztaty doskonalenia umiejętności interpersonalnych

| Status | |
|---|---|
| Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. | 
| Data rozpoczęcia | 2012-11-08 | 
| Data zakończenia | 2012-11-09 | 
| www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4311/warsztaty-doskonalenia-umiejetnosci-interpersonalnych | 
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
            Opis
Cel szkolenia    wzrost  samomotywacji, zaangażowania  i  kreatywności      doskonalenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i innych    wzmocnienie pewności siebie    rozwijanie elastycznej i otwartej komunikacji    doskonalenie umiejętności radzenia sobie z napięciami i rozwiązywaniem konfliktów    budowanie więzi z współpracownikami bez uległości i agresji    kształcenie podejścia zadaniowego w kontaktach zawodowychProgram szkoleniaI. Poznanie własnych wewnętrznych możliwości ułatwiających lub utrudniających rozwój osobisty1. Inteligencja emocjonalna - gwarancją zaufania do siebie samego2. Cztery najważniejsze zasady budowania pewności siebie:    umiejętność korzystania ze zdolności    odkrywanie swojej wewnętrznej oryginalności    praca - co dalej?    dążenie do doskonałości3. Ćwiczenia pomagające budować pewność siebie    praca nad swoimi myślami    nowy obraz własnej osoby    uwolnienie od cudzych oczekiwań jako droga do niezależności    pokonywanie postaw nie sprzyjających pewności siebie    nieporozumienia wokół ludzkiego ciała    niezasłużone poczucie winy    znaczenie przyjaźni    pewność siebie bez samouwielbienia    jak radzić sobie z odrzuceniem?II.  Twórczość/kreatywność na co dzień. Jak wyjść ze stereotypów zachowania, które paraliżują aktywność własną.1 .Współdziałanie, porozumiewanie się i motywacja.2. Przezwyciężanie przeszkód w osiąganiu celów.3. Stereotypy- jak sobie z nimi radzić?4.Ćwiczenia pomagające żyć twórczo:    początek drogi    patrz - pytaj - słuchaj    nie szufladkuj    trafiaj w sedno    puszczaj wodze fantazji    nie oceniaj pochopnie    bądź oryginalny    skup się na zadaniu    wykorzystuj okazje do zmian     nie rozpamiętuj - działaj    wyrażaj siebie    koniec drogiIII. Budowanie postawy asertywnej.1. Budowanie postawy asertywnej.2. Jak się uczyć zachowań asertywnych.3. Ćwiczenia zwiększające możliwości w zakresie realizacji zachowań asertywnych:    asertywna odmowa    asertywna konfrontacja przekonań    asertywne reagowanie na krytykę    obrona przed atakiem werbalnym    obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi    asertywne wyrażanie oczekiwań    asertywne wyrażanie krytyki i pochwał IV. Konstruktywna komunikacja werbalna.1. Słuchanie reaktywne.2. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej.3. Wybrane techniki przełamywania nieufności słuchacza.4. Ćwiczenia pogłębiające umiejętności komunikacyjne:    rola słuchania w pozyskiwaniu życzliwości słuchacza: aktywne słuchanie    użyteczne procedury słowne, zjawisko "pierwszeństwa\" i efekt "świeżości\" w przekazywaniu informacji    efektywny nadawca komunikatu    odbiorca informacji i jego rola w procesie porozumiewania się: argumenty centralne, argumenty peryferyjne5. Jak reagować na przykładowe reakcje słuchacza: lekceważenie rozmówcy, brak zainteresowania przekazywaną informacją, złą opinią na temat firmy lub osoby?.V.  Konflikt interpersonalny i sposoby jego rozwiązania1. Istota konfliktu.2. Tradycyjne sposoby rozwiązywania konfliktów.3. Gotowe techniki efektywnego rozwiązywania konfliktów.4. Ćwiczenia: odwlekanie, ignorowanie, deprecjonowanie,  kompromis.VI. Pojęcie stresu  i mechanizm pojawiania się reakcji stresowych.1. Źródła stresu.2. Objawy zewnętrzne i ich rola w podejmowaniu decyzji.3. Rola mechanizmów obronnych w skutecznym radzeniu sobie ze stresem.4. Ćwiczenia redukujące stres: pogoń za czasem, potęga i władza, komunikacja, szok reklamowy.
    

