Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

W nowej roli - menedżer

W nowej roli - menedżer
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2011-05-26
Data zakończenia 2011-05-27
www http://www.adeptia.pl/
Email biuro@adeptia.pl
Kontakt
Adeptia Centrum Szkoleń Al. Solidarności 129/131 lok.149 00-898 Warszawa tel: 022 620 130 00 e-mail: biuro@adeptia.pl www.adeptia.pl
Opis
Opis szkolenia: Zarządzanie zespołem to zadanie wymagające wielu kompetencji – zarówno na poziomie wiedzy jak i umiejętności praktycznych. Po objęciu roli menedżera okazuje się, że zarządzanie ludźmi jest bardzo złożonym procesem, który wymaga zupełnie nowych, często nieposiadanych do tej pory, kompetencji. Uczestnicy warsztatów dostaną wsparcie w objęciu swojej nowej roli – roli menedżera. Do kluczowych obszarów rozwoju umiejętności menedżerskich należą: - dopasowanie stylu zarządzania do poziomu zaawansowania pracownika - dbanie o rozwój pracowników - delegowanie zadań - utrzymywanie motywacji podwładnych - udzielanie informacji zwrotnych Dla kogo: Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które stawiają pierwsze kroki w roli menedżera. Korzyści z udziału w szkoleniu: - uczestnicy poznają podstawowe teorie przywództwa opisane w literaturze style zarządzania ludźmi w organizacjach - uczestnicy zapoznają się z koncepcją przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a - podczas szkolenia będą również zaprezentowane podstawowe umiejętności menedżerskie: metody delegowania zadań (m.in. wyznaczanie celów, zarządzanie przez zadania), teorie motywacji ludzi oraz wiedza z zakresu dbania o rozwój pracowników i udzielania im informacji zwrotnych. Program szkolenia: 1.Pierwsze kroki menedżera - Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca? - Dawne i współczesne teorie zarządzania w organizacjach 2.Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli Rodzaje stylów zarządzania - autokratyczny - liberalny - demokratyczny - klubowy Diagnoza stylu zarządzania uczestników na dzień dzisiejszy Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem Poszukiwanie najlepszego rozwiązania 3.Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a - Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu? - Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a: - R1 - entuzjastyczny debiutant - R2 - rozczarowany adept - R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk - R4 – samodzielny specjalista, ekspert - Dostosowanie narzędzi zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika 4.Dbanie o rozwój pracowników - Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości (R1, R2, R3, R4) - Przegląd narzędzi menedżera (coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia) 5.Motywowanie pracowników - Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi - Co motywuje ludzi do działania? - Przegląd teorii motywacji - Teoria Maslowa – hierarchia potrzeb - Potrzeby psychologiczne ludzi - Teoria X i Y McGregora - Teoria motywacji Herzberga (motywatory a czynniki higieny) - Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników - Zapobieganie wyuczonej bezradności i wypaleniu zawodowemu - Motywowanie na poziomie codziennych rozmów 6.Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera - Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie - Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna - Wzmacnianie zachowań pozytywnych - Informacja zwrotna jako motywator - Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych - Kanapka - Zorro - FOKO - Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych - opór pracownika - zaprzeczanie - usprawiedliwianie się - agresja - kłamstwo 7. Podsumowanie szkolenia - Przypomnienie głównych punktów - Formuła ZZZ: - Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają - Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej - Zostawię – zostawiam stare działające techniki lub nienadające się do zmiany