Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Umiejętność oranizacji czasu własnego i podwładnych

Umiejętność oranizacji czasu własnego i podwładnych
Status
Miejsce Wielkopolskie Zakopane
Data rozpoczęcia 2012-09-17
Data zakończenia 2012-09-18
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/5144/umiejetnosc-oranizacji-czasu-wlasnego-i-podwladnych
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Umiejętność organizacji czasu własnego i podwładnych  Cele szkolenia:Rozszerzenie kompetencji managerów, kierowników projektów i liderów zespołów w zakresieorganizacji czasu pracy – swojej i podwładnych. Wypracowanie własnego modelu identyfikacjistopnia ważności i trudności zadania. Nauka metod efektywnego delegowania zadań naodpowiednich członków zespołu i motywowania ich (oraz siebie) do dalszej pracy.W efekcie szkolenia uczestnik nauczy się tak planować swój dzień pracy (oraz dzień pracyswojego podwładnego), by w największym możliwym stopniu wykorzystywać czas, zasoby ibudżet, który ma do dyspozycji. Program szkolenia:1.Podstawowe zasady i reguły zarządzania czasem.• Ekonomiczne podejście do czasu: na czym polega optymalna organizacja pracy?• Rola i znaczenie optymalnego planowania realizacji zadań.• Zagrożenia związane z nieefektywnym organizowaniem pracy: prawo Parkinsona.• Najczęstsze sposoby organizowania czasu pracy i ich wady.2. Analiza własnego stylu pracy.• Jak wygląda mój dzień w pracy – na co poświęcam najwięcej czasu, na co gomarnotrawię?• Ocena dotychczasowej produktywności: co mi idzie świetnie, z czym się nie wyrabiam,z jakimi zadaniami i aktywnościami mam problemy?• Określenie warunków idealnych: co chciałbym zmienić w moim planowaniu zadań isposobie pracy?3. Efektywne wykorzystywanie czasu pracy: cele i priorytety• Cel, czyli po co robisz to, co robisz.• Właściwie wyznaczony cel jako główny warunek skuteczności działania:dlaczego zawsze powinieneś myśleć o tym, co ci przyniesie dane działanie.• Cele jako wyrazy potrzeb, które mamy w życiu: piramida Maslowa i inne ujęciapsychobiologiczne.• System definiowania celów jako klucz do skutecznego zarządzania zadaniami.• Wyznaczanie celów do realizacji.• Definiowanie celów w życiu i pracy.• Kontrola i weryfikacja celów: analiza S.M.A.R.T.• Ocena adekwatności celów: reguła Pareto i metoda ABC.• Podział celów na krótko- i długoterminowe (perspektywiczne).• Wstępne szacowanie kosztu i czasu realizacji celu.• Jak ustalać priorytety: analiza i hierarchizacja celów.• Priorytetyzacja celów i zadań techniką AAA. Techniki ustalania wagirealizowanego działania.• Względna ważność i pilność działania na tle innych zadań: macierz Eisenhowera.• Rola wyznaczania właściwych priorytetów: analiza dotychczasowych strategiiich określania, wypracowanie metod jej poprawy.4. Planowanie realizacji celów i zadań• Podział celów na zadania.• Wstępne określenie ram czasowych celu i działań, które mają do niegodoprowadzić: strategia Vonneguta.• Cel jako projekt do realizacji. Podział projektu na zadania.• Struktura podziału pracy (WBS) przy realizacji konkretnych zadań. Zasadytworzenia poprawnego WBS.• Ćwiczenie: tworzenie przykładowego WBS.• Planowanie realizacji stworzonego projektu.• Czasowy i personalny podział zadań: harmonogram Gannta.• Etapy tworzenia wykresu Gannta.• Zdefiniowanie ilości czasu, potrzebnego na każde z zadań: metoda ALPEN.• Praca z kalendarzem w procesie planowania: planowanie w perspektywiemiesięcy, tygodni, dni i godzin.• Psychologia planowania.• Planowanie szczegółowe i przez rozbicie obowiązków.• Wyznaczanie terminów i sankcji za ich niedotrzymanie (walka z odkładaniem napóźniej).5. Efektywne zarządzanie czasem własnym i podwładnych.• Jak realizować to, co zaplanowaliśmy: techniki automotywacji.• Praca pod presją czasu – wpływ adrenaliny na wykonanie zadania.• Jak zabrać się do wyzwań bez adrenaliny – sztuczki z motywowaniem siebie.• System kar i nagród – jak wybrać odpowiedni i co zrobić, by się sprawdził.• Dlaczego pora ma znaczenie: krzywa sprawności umysłowej i jej wpływ nanasze działania.• Zarządzanie czasem podwładnych.• Planowanie obsady zadaniowej w konkretnym projekcie.• Delegowanie i rozliczanie zadań.• Delegowanie ściśle określonych zadań konkretnym pracownikom.• Monitoring pracy. Rozliczanie siebie i innych z wykonanych zadań.• Asertywność w delegowaniu, czyli co robić z pracownikiem, który broni sięprzed zadaniem lub nie robi go na czas.• Kontrola postępu prac przy realizowaniu projektu.• Gannt jako metoda sprawdzania stopnia zaawansowania prac i zrealizowaniabudżetu.• Inne metody kontroli czasu trwania prac.6. Realizacja zadań zaplanowanych dla siebie• Kolejność zadań i jej wpływ na motywację.• Praca pod presją czasu – wpływ adrenaliny na szybkość i jakość wykonania zadania.• Jak zabrać się do wyzwań bez adrenaliny – sztuczki z motywowaniem samego siebie.• System kar i nagród – jak wybrać odpowiedni i co zrobić, by się sprawdził.• Metody zwiększania sumienności poprzez eliminację dystraktorów.• Sposoby radzenia sobie z dystraktorami wewnętrznymi. Rola właściwegosystemu "nagród".• Metody radzenia sobie z dystraktorami zewnętrznymi (inni ludzie, media,internet).• Technika pomidora i inne sposoby radzenia sobie z rozpraszaczami.7. Tworzenie indywidualnego planu zarządzania czasem – ćwiczenia własne uczestników• Tworzenie własnych list celów. Wyznaczanie priorytetów.• Podział celu na zadania. Tworzenie przykładowego WBS.• Planowanie dnia pracy z uwzględnieniem krzywej sprawności umysłowej w ciągu dnia.• Przygotowanie spotkania w zgodzie z zasadami gospodarowania czasem.