Ogłoszenia targów i szkoleń
Spotkania oceniające
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5146/spotkania-oceniajace |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia:Spotkania
oceniające są istotnym narzędziem zarządzania zasobami ludzkimi.
Szkolenie skierowane jest do managerów i specjalistów HR, prowadzących
takie spotkania. W ramach warsztatu poznają oni narzędzia oceny w
warunkach spotkania, techniki skutecznej rozmowy z ocenianym
pracownikiem, strategie jej wcześniejszego przygotowania oraz takiego
prowadzenia całego spotkania, by przyniosło ono założone wcześniej
rezultaty. Program szkolenia:1. Wprowadzenie do problematyki ocenPo co oceniamy pracowników: cele i korzyści z oceny.Etapy i elementy skutecznego systemu ocen. Definiowanie celów i kryteriów oceny.Ustalanie systemu ocen, hierarchii ocenianych czynników i wagi poszczególnych elementów.Najczęstsze kryteria oceniania. Metody oceny pracownika.Metody relatywne.Metody absolutne: skale, arkusze ocen, assessment center.Oceny wyników i kompetencji.Wystandaryzowane i niewystandaryzowane rozmowy oceniające.Zasady realizowania procesu oceny w rozmowie z pracownikiem. 2. Psychologiczne aspekty oceniania pracownikówNastawienie pracownika do procesu oceny. Postrzeganie ocen i jego wpływ na morale w zespole.Długofalowe budowanie właściwego nastawienia pracowników do ocen okresowych.Psychologia kontaktów międzyludzkich – o czym musimy pamiętać, idąc na spotkanie oceniające.Najczęstsze błędy przełożonych w rozmowach z pracownikami.Czy koniecznie trzeba spotykać się osobiście? Spotkania z pracownikami a skuteczne zarządzanie swoim i ich czasem. 3. Przygotowanie do rozmowy oceniającejDecyzja co do tego, czy spotkanie jest konieczne. Wybór konwencji rozmowy i kryteriów oceny.Poinformowanie ocenianego o spotkaniu, jego agendzie i tym, co należy na nie przygotować.Przygotowania wstępne. Definiowanie własnych oczekiwań: jaki jest cel spotkania (z naszej strony) i jakimi środkami chcemy go osiągnąć.Identyfikacja interesów rozmówcy. Do czego będzie chciał nas przekonać i jak się przed tym zabezpieczyć.Wybór czasu, miejsca oraz kolejności spotkań z pracownikami.Zaprojektowanie lub adaptacja arkusza, dostosowanego do kryteriów oceny. Konstrukcja przykładowego arkusza oceny i jej wpływ na rozmowę.Priorytety organizacji a zawartość arkusza oceny.Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu arkuszy ocen.Opracowanie scenariusza rozmowy. Ustalenie harmonogramu spotkania. Dlaczego nie można go ograniczyć do punktów w arkuszu.Rozpoczynanie, przebieg i kończenie rozmowy – przegląd modeli komunikacyjnych.Przygotowanie zestawu pytań do pracownika. Ustalenie ich wagi dla całościowej oceny.Przygotowanie
zestawu odpowiedzi na spodziewane uwagi, wymówki i obiekcje
rozmówcy, dotyczące ważności danych działań lub zachowań.Wypracowanie
alternatywnych strategii komunikacyjnych, dopasowanych do różnych
typów pracowników, problemów i kierunków rozmowy. 4. Zachowanie w trakcie spotkaniaAtmosfera rozmowy – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować pozytywną relację.Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback.Techniki właściwego rozmawiania. Redukcja stresu u zbyt spiętego pracownika – niekonwencjonalne sposoby.Strategie i techniki wywierania wpływu w trakcie rozmowy oceniającej.Klaryfikacja
niejasności. Wyjaśnianie potencjalnych punktów spornych lub
zagadnień kłopotliwych dla pracownika (negatywna informacja
zwrotna).Zbieranie informacji zwrotnej. Czego
pracownik oczekuje od pracy? Metody wyciągania z rozmówców
informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach.Co pracownik sądzi o swych przełożonych i tej rozmowie – jak sprawić, by podwładny powiedział, co naprawdę myśli.Właściwe kończenie spotkania. Pozytywne
zamknięcie, czyli jak sprawić, aby (jeśli tego chcemy) pracownik
wyszedł ze stresującego spotkania w dobrym humorze. 5. Problemy związane z ocenianiem znanych nam na co dzień ludziRóżne rozumienie standardów oceny.Zniekształcające
ocenę efekty psychologiczne: heurystyka dostępności, efekt
aureoli, efekt centralny, efekt kontrastu, efekty pierwszeństwa i
świeżości.Wcześniejsze uprzedzenia do człowieka i wynikająca z nich zbytnia łagodność lub surowość.Przełamywanie milczenia i impasu w trakcie rozmowy.Trudne sytuacje z negatywną oceną człowieka – jak sobie z nimi radzić. Negatywna ocena i sposoby przekazywania nieprzyjemnych informacji zwrotnych.Konflikt
z pracownikiem na tle oceny: jak reagować na opór pracownika, gdy
ten nie zgadza się z tym, co o nim sądzimy.Inne trudności w komunikacji z rozmówcą oraz sposoby ich rozładowania. 6. Co po rozmowie?Omówienie wyników oceny z pracownikiem. Rola dobrze skrojonej informacji zwrotnej.Wyciągnięcie praktycznych konsekwencji zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.Inne motywacyjne aspekty stosowania wyników oceny: jak sprawić, by pracownik po ocenie osiągał jeszcze lepsze wyniki.