Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej

Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej
Status
Miejsce Wielkopolskie Zakopane
Data rozpoczęcia 2012-09-17
Data zakończenia 2012-09-18
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/4649/skuteczne-metody-rekrutowania-pracownikow-administracji-publicznej
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Szkolenie kierowane jest do pracowników administracji publicznej, którzy na co dzień zajmują się rekrutacją i selekcją kandydatów do pracy. Celem szkolenia jest podniesienie ich kompetencji zawodowych na polu prowadzenia rekrutacji, poznanie efektywnych narzędzi oceny potencjalnych i aktualnych pracowników oraz praktyczne przećwiczenie strategii tworzenia informacji o naborze na stanowisko i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA 1.Wprowadzenie do procesu rekrutacji pracowników Współczesne strategie rekrutacji kandydatów do pracy. Typy działań rekrutacyjnych i media używane w procesie selekcji kandydatów.Organizacja procesu rekrutacji.2.Przygotowanie rekrutacji Zaplanowanie rekrutacji. Identyfikacja potrzeb kadrowych: kogo i do jakiej pracy potrzebujemy. Wybór właściwych narzędzi rekrutacyjnych.Przygotowanie informacji o naborze na stanowisko. Rola szablonów.3. Wstępna selekcja kandydatów CV i listy motywacyjne. Jak czytać CV i listy motywacyjne: strategie wyłapywania nieścisłości i potencjalnych kłamstw. Identyfikacja i selekcja informacji istotnych. Narzędzia szczegółowej analizy informacji zawartych w odpowiedziach kandydatów. Metody selekcji kandydatów w przypadku zbyt dużej liczby odpowiedzi. Test wiedzy i kwalifikacji jako drugi etap rekrutacji.4. Przygotowanie do prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej Rodzaje wywiadów z kandydatami. Rozmowa zaplanowana lub bez jasnego planu – wybór formy. Wywiad telefoniczny – charakterystyka medium i jego wpływu na odbiór drugiego człowieka. Rozmowa bezpośrednia – wpływ mowy ciała i przekazów niewerbalnych na ocenę kandydata. Ilość osób rozmawiających – znaczenie liczby. Psychologia perswazji: jak ludzie oszukują w trakcie rozmów kwalifikacyjnych i jak się przed tym bronić. Wybór czasu i miejsca rozmowy z kandydatem. Ustalenie czasu trwania spotkania.5. Właściwa rozmowa: pozyskiwanie istotnych informacji od kandydata Pierwsze wrażenie w interakcji z kandydatem i jego wpływ na jego późniejszą ocenę. Sposób wejścia i powitania. Mowa ciała kandydata na starcie rozmowy. Robienie wrażenia wiarygodności i kompetencji – techniki i sztuczki. Problem tremy: jak przełamać pierwsze lody i odprężyć zestresowanego rozmówcę. Przebieg właściwej rozmowy. Budowanie zaufania i redukcja stresu u kandydata. Pytania do kandydata – jak skłonić ludzi do mówienia tego, czego chcemy się dowiedzieć. Jakich pytań unikać? Słuchanie tego, co mówi kandydat. Znaczenie sprzężenia zwrotnego. Czytanie między wierszami – co z tego, co mówi kandydat, należy uznać za prawdę, a co nie. Mowa ciała i pozawerbalne sygnały, które wysyła kandydat – jak je adekwatnie odczytywać. Merytoryczne aspekty rozmowy. Prezentacja Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i stanowiska, które ma objąć kandydat.Rozmowa o płacy – optymalne strategie przedstawiania propozycji finansowych.6. Ocena kandydata i metody unikania błędów w ocenie Ocena kandydata. Prowadzenie notatek w trakcie rozmowy. Treść i zakres zadawanych pytań a całokształt oceny. Wstępna ocena kandydata. Błędy w ocenie i techniki ich unikania. Zniekształcenia poznawcze (reguły kontrastu, atrakcyjności, wzajemności i zaangażowania) a potencjalne błędy przy ocenie kandydatów. Metody unikania błędów w ocenie poprzez zobiektywizowanie kryteriów: Testy inteligencji i kompetencyjne, osobowościowe, Ankiety i kwestionariusze. Zadania praktyczne o zróżnicowanym poziomie trudności. Ocena zintegrowana.7. Zakończenie procesu rekrutacji Przekazywanie informacji o zatrudnieniu kandydata. Informowanie kandydatów odrzuconych o wynikach rekrutacji. Techniki komunikowania ludziom rzeczy nieprzyjemnych. Informacje zwrotne za pośrednictwem telefonu dla kandydatów dzwoniących.