Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

SAVOIR VIVRE W BIZNESIE

SAVOIR VIVRE W BIZNESIE
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-02-06
Data zakończenia 2012-02-07
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
tel 509 66 77 98
Opis
Metody szkoleniowe: • Ćwiczenia realizowane indywidualnie, parach oraz kilkuosobowych zespołach • Odgrywanie ról w scenkach spotkań biznesowych • Przykłady w postaci materiałów filmowych oraz fotograficznych • Nagrania audio • Quizy • Analizy case-study • Wykorzystanie rekwizytów • Prezentacje multimedialne PROGRAM: 1. Wprowadzenie do warsztatów – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu: • Aspekty organizacyjne • Poznanie się uczestników • Stworzenie mapy potrzeb • Ustalenie zasad współpracy w grupie • Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie. Ćwiczenie „20 pierwszych sekund” Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym w trakcie szkolenia umiejętnościom będą tym samym doskonalić wywieranie pierwszego dobrego wrażenia. 2. Pierwszy kontakt – witanie się, podanie dłoni, powstawanie oraz przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje towarzyskie oraz biznesowe: • Zasady uniwersalne – zasada „3 – 1,5”, uścisk dłoni, gdzie się wolno witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy • Relacje biznesowe a towarzyskie – witanie się, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie, przedstawianie się • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych. Ćwiczenie „Z pierwszej ręki” Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych. Ćwiczenie „Powitanie sukcesu” Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek. 3. Językowy savoir-vivre – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności w dyskusji: • Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne • Przechodzenie na „Ty” • Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów. Ćwiczenie „Na podsłuchu” Zadaniem uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi w trakcie spotkania biznesowego oraz wychwycenie błędów językowych i gaf popełnionych przez rozmówców. 4. Precedencja – porządek pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej i towarzyskiej: • Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego, • Przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie • Podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadania i wysiadanie • Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich. Ćwiczenie „Miejsce dla każdego” Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach. 5. Przyjęcia i spotkania biznesowe a towarzyskie: • Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się • Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się • Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie • Savoir-vivre w operze i teatrze, • Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania • Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie Ćwiczenie „Za biurkiem i przy barze” W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno w sytuacjach typowo biznesowych, jak i towarzyskich, a także umiejętnościami ich rozróżnienia i zastosowania wobec nich odpowiednich reguł etykiety. Zadanie realizuje się w pracy zespołowej. 6. Profesjonalny wizerunek – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu: • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju • Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby • Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby. Ćwiczenie „Perfekcyjny image” Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych i towarzyskich. Ćwiczenie polega na rozpoznaniu gaf w ubiorze i wyglądzie popełnionych przez przedstawione osoby. Zadanie kończy się wspólnym stworzeniem kodeksu „złotych zasad” dotyczących eleganckiej prezencji. 7. Restauracja – savoir-vivre przy stole: • Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska • Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie • Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji • Jak jeść niektóre potrawy • Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole • Przemówienia i toasty – kiedy, na czyją cześć i jak je wznosić • Wyjście z restauracji – płacenie rachunku, dawanie napiwków Ćwiczenie „Rządy widelca” Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole. 8. Komunikacja elektroniczna – połączenie w dobrym tonie: • Netykieta – etykieta w Internecie • Zasady korzystania z poczty elektronicznej – eleganckie pisanie wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia • Zasady korzystania z telefonów – zwroty powitalne i pożegnalne, prowadzenie rozmowy, kto ważniejszy – rozmówca czy osoba towarzysząca Ćwiczenie „Masz wiadomość” Uczestnicy szkolenia wykorzystują w praktyce wiedzę na temat tego, jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona korespondencja służbowa, a zwłaszcza elektroniczna. 9. Savoir-vivre zagranicą – zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych: • Spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – w rozróżnieniu na kultury: Ameryki Południowej, USA oraz Europy, Bliskiego Wschodu, Azji oraz Afryki • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe w gestach, mimice twarzy, kontakcie wzrokowym oraz dystansie Ćwiczenie „W 15 minut dookoła świata” Warsztaty polegają na zrozumieniu różnic kulturowych w sytuacjach biznesowych. Ćwiczenie wsparte jest projekcją krótkich filmów obrazujących różnice w profesjonalnej etykiecie między kulturą europejską, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także północnej i południowej Ameryki. 10. Podsumowanie: • Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności • Sesja pytań i odpowiedzi • Ocena szkolenia