Ogłoszenia targów i szkoleń
SAVOIR VIVRE W BIZNESIE
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-02-06 |
Data zakończenia | 2012-02-07 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
tel 509 66 77 98
Opis
Metody szkoleniowe:
• Ćwiczenia realizowane indywidualnie, parach oraz kilkuosobowych zespołach
• Odgrywanie ról w scenkach spotkań biznesowych
• Przykłady w postaci materiałów filmowych oraz fotograficznych
• Nagrania audio
• Quizy
• Analizy case-study
• Wykorzystanie rekwizytów
• Prezentacje multimedialne
PROGRAM:
1. Wprowadzenie do warsztatów – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu:
• Aspekty organizacyjne
• Poznanie się uczestników
• Stworzenie mapy potrzeb
• Ustalenie zasad współpracy w grupie
• Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu
• Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie.
Ćwiczenie „20 pierwszych sekund”
Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym w trakcie szkolenia umiejętnościom będą tym samym doskonalić wywieranie pierwszego dobrego wrażenia.
2. Pierwszy kontakt – witanie się, podanie dłoni, powstawanie oraz przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje towarzyskie oraz biznesowe:
• Zasady uniwersalne – zasada „3 – 1,5”, uścisk dłoni, gdzie się wolno witać, a gdzie
nie wypada, jak uniknąć gafy
• Relacje biznesowe a towarzyskie – witanie się, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie, przedstawianie się
• Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.
Ćwiczenie „Z pierwszej ręki”
Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych.
Ćwiczenie „Powitanie sukcesu”
Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek.
3. Językowy savoir-vivre – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności
w dyskusji:
• Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne
• Przechodzenie na „Ty”
• Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów.
Ćwiczenie „Na podsłuchu”
Zadaniem uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi w trakcie spotkania biznesowego oraz wychwycenie błędów językowych i gaf popełnionych przez rozmówców.
4. Precedencja – porządek pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej i towarzyskiej:
• Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego,
• Przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie
• Podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadania i wysiadanie
• Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych
i towarzyskich.
Ćwiczenie „Miejsce dla każdego”
Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach.
5. Przyjęcia i spotkania biznesowe a towarzyskie:
• Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się
• Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się
• Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie
• Savoir-vivre w operze i teatrze,
• Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania
• Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie
Ćwiczenie „Za biurkiem i przy barze”
W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno w sytuacjach typowo biznesowych, jak i towarzyskich, a także umiejętnościami ich rozróżnienia i zastosowania wobec nich odpowiednich reguł etykiety. Zadanie realizuje się w pracy zespołowej.
6. Profesjonalny wizerunek – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu:
• Podstawowe kanony profesjonalnego stroju
• Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby
• Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.
Ćwiczenie „Perfekcyjny image”
Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych
i towarzyskich. Ćwiczenie polega na rozpoznaniu gaf w ubiorze i wyglądzie popełnionych przez przedstawione osoby. Zadanie kończy się wspólnym stworzeniem kodeksu „złotych zasad” dotyczących eleganckiej prezencji.
7. Restauracja – savoir-vivre przy stole:
• Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska
• Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie
• Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji
• Jak jeść niektóre potrawy
• Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole
• Przemówienia i toasty – kiedy, na czyją cześć i jak je wznosić
• Wyjście z restauracji – płacenie rachunku, dawanie napiwków
Ćwiczenie „Rządy widelca”
Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole.
8. Komunikacja elektroniczna – połączenie w dobrym tonie:
• Netykieta – etykieta w Internecie
• Zasady korzystania z poczty elektronicznej – eleganckie pisanie wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia
• Zasady korzystania z telefonów – zwroty powitalne i pożegnalne, prowadzenie rozmowy, kto ważniejszy – rozmówca czy osoba towarzysząca
Ćwiczenie „Masz wiadomość”
Uczestnicy szkolenia wykorzystują w praktyce wiedzę na temat tego, jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona korespondencja służbowa, a zwłaszcza elektroniczna.
9. Savoir-vivre zagranicą – zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych:
• Spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – w rozróżnieniu na kultury: Ameryki Południowej, USA oraz Europy, Bliskiego Wschodu, Azji oraz Afryki
• Mowa niewerbalna – różnice kulturowe w gestach, mimice twarzy, kontakcie wzrokowym oraz dystansie
Ćwiczenie „W 15 minut dookoła świata”
Warsztaty polegają na zrozumieniu różnic kulturowych w sytuacjach biznesowych. Ćwiczenie wsparte jest projekcją krótkich filmów obrazujących różnice w profesjonalnej etykiecie między kulturą europejską, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także północnej i południowej Ameryki.
10. Podsumowanie:
• Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Ocena szkolenia