Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Savoir-vivre i etykieta w biznesie, urzędzie i życiu codziennym

Savoir-vivre i etykieta w biznesie, urzędzie i życiu codziennym
Status
Miejsce Polska Warszawa
Data rozpoczęcia 2013-10-17
Data zakończenia 2013-10-18
www http://www.gremium.com.pl
Email gremium@gremium.com.pl
Kontakt
Gremium IDK, tel. 22 250 19 46, fax 22 250 19 39 http://www.gremium.com.pl e-mail: gremium@gremium.com.pl
Opis
Adresaci: szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivre niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, urzędów i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów, przedstawicielom handlowym i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje Opis: Znajomość savoir-vivre to w wielu wypadkach klucz do budowania swojego wizerunku jako kulturalnego „obytego w świecie”, godnego zaufania i szacunku człowieka, a także szefa, współpracownika czy partnera w biznesie. To wiedza, która jest przydatna we wszystkich obszarach życia i pomoże odnaleźć się w wielu okolicznościach unikając zakłopotania i popełnienia gafy. Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają uniwersalne zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach codziennych, biznesowych czy urzędowych. Dowiedzą się jak m. in. właściwie zachowywać się podczas przyjęć, spotkań z kontrahentami, jakie są zasady precedencji, jak przygotować się na wizytę czy delegację. Omówione zostaną również zasady savoir-vivre podczas rozmów telefonicznych, korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu: Poznanie zasad: - etykiety biznesowej i savoir-vivre w różnych sytuacjach, takich jak spotkania, delegacje, wyjazdy, przyjęcia itp. - savoir-vivre obowiązujących w korespondencji, rozmowach telefonicznych - odpowiedniego ubioru w zależności od okazji, w której występujemy - ustalania zasady pierwszeństwa w zależności od sytuacji Ilość miejsc: max 20 uczestników. Program: ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE - przestrzeganie zasad etycznych - zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku - zasada pierwszeństwa – wprowadzenie NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW - pozdrawianie - powitanie i pożegnania - uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę - przedstawianie się - tzw. powitania ‘dyplomatyczne’ USTALANIE PIERWSZEŃSTWA - precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa - prawa strona – lewa strona - na ulicy, w samochodzie, na maszcie - spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje - umowy - zasada alternatu - rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią” - ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO? - podstawowe zasady korespondencji - zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego - faks i poczta elektroniczna - tytulatura a tytułomania BILETY WIZYTOWE - rodzaje i funkcje - zasady używania wizytówek - korespondencja za pomocą wizytówek - wizytówki przy kwiatach i upominkach - jak powinna wyglądać moja wizytówka ? SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE - formy przyjęć i ich miejsca - zaproszenia – redagowanie i odczytywanie - ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia - dobór gości - menu oraz dobór alkoholi i napoi - oprawa i obsługa - rola i obowiązki gospodarza i gościa - aperitif/posiłek/digestif – zachowanie - błędy w etykiecie i w języku stołu - dress code OKAZJA A UBIÓR - ubiór stosowny - dobrze ubrany pan - dobrze ubrana pani - dobrze ubrani państwo - ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi SPOTKANIA I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE - przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem - „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze - elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia i posiłki - elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie - kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet - MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami? Przerwa na obiad CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail - telefoniczny savoir-vivre - netykieta - sztuka aktywnego słuchania - mowa ciała - jak reagować na gafy ? Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ? Podsumowanie i zakończenie szkolenia Szkolenie dostępne również w formie zamkniętej. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: 507188997 Szkolenie poprowadzi: Irena Lichnerowicz-Augustyn Zastępca Dyrektora Protokołu Dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i stypendystka Uniwersytetu w Angers (Francja), studia podyplomowe odbyła na Uniwersytecie w Bath w Wielkiej Brytanii (stypendystka British Council). W latach 1999-2005 pracowała w Zespole Protokolarnym Prezydenta w Kancelarii Prezydenta RP. Odpowiadała za działalność zagraniczną Jolanty Kwaśniewskiej. Brała udział w przygotowywaniu i realizacji wizyt małżonek głów państw przybywających do Polski oraz odpowiadała za programy Pani Prezydentowej podczas oficjalnych podróży zagranicznych, jak również podczas jej wyjazdów na seminaria i konferencje. Od 2005 roku pracuje w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych na stanowisku Radcy Ministra. Jest Kierownikiem Zespołu ds. Protokolarnych, który odpowiada m.in. za tzw. oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji. Szkoli członków polskiej służby zagranicznej w zakresie protokołu dyplomatycznego.