Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Redaktor w firmie. Jak być dziennikarzem komunikacji wewnętrznej w organizacji?

Redaktor w firmie. Jak być dziennikarzem komunikacji wewnętrznej w organizacji?
Status
Miejsce Podkarpackie Rzeszów
Data rozpoczęcia 2013-09-16
Data zakończenia 2013-09-17
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/6375/redaktor-w-firmie-jak-byc-dziennikarzem-komunikacji-wewnetrznej-w-organizacji
Email
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Podczas warsztatu nacisk będzie położony na podniesienie indywidualnych umiejętności posługiwania się "piórem", czyli swobodnego kształtowania - zarówno pod względem formy, jak i treści – swojej komunikacji pisemnejCele szkolenia:Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:•    Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera.•    Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? - jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu;•    Jak "sprzedać" temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); •    Jakie są różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem;•    Jaka jest różnica pomiędzy "rzuceniem okiem" i kliknięciem?Korzyści dla uczestników:Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:•    Nauczy się wykorzystywać narzędzia dziennikarskie do pracy nad biuletynem firmowym•    Podniesie poziom swobodnego posługiwania się polskim językiem pisanym•    Zakończy warsztat z kilkoma gotowymi tekstami do wykorzystania w biuletynie wewnętrznymProgram szkolenia:Dzień pierwszy1.    Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się? Kwestie zasadnicze.•    formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie;•    rola tytułu;•    kto, gdzie i dlaczego;•    dbanie o czystość języka polskiego.Ćwiczenie – analiza wybranych tekstów pod kątem tytułu, leadu i treści zarówno w formie "papierowej" jak i internetowej. Stworzenie katalogu charakterystycznych wyróżników. 2.    Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?•    szukanie tematu i źródeł informacji;•    przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły;•    formuła piramidy;•    budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie;•    dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?•    umiejętność skracania tekstów (liczba znaków);•    układ graficzny;Ćwiczenie dotyczące doboru tematu – postaw sobie pytanie;Ćwiczenie – skróć to!Ćwiczenie – podpisz zdjęcie.3.    Zebranie redakcyjne – burza mózgów: co wybrać? •    za co nagradzać?•    rola prowadzącego wydanie •    planowanie numeruĆwiczenie – jak poprowadzić zebranie redakcyjne Dzień drugi4.    W jaki sposób zbudować komunikację pisemną w zależności od kanału przekazu?•    Intranet – krótko, list – zwięźle i jasno; tablica ogłoszeń – efektownie, pismo wewnętrzne – ciekawie•    Jakich używać form i słów w każdym z nich?Ćwiczenie – opracowanie zawartości i układu tematu do różnych rodzajów kanałów komunikacji wewnętrznej. Praca nad tytułem.5.    Jakie są formy dziennikarskie i w jakich przypadkach je stosować?•    Gatunki informacyjne np. relacja, sylwetka, reportaż, notatka i inne•    Publicystyka np. felieton, artykuł, komentarz i inneĆwiczenia z zakresu umiejętności pisania – pisanie tekstów na określony temat w różnej formie dziennikarskiej. Omówienie.