Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Prowadzenie rozmów oceniających

Prowadzenie rozmów oceniających
Status
Miejsce Śląskie Wisła
Data rozpoczęcia 2013-11-25
Data zakończenia 2013-11-26
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/3057/prowadzenie-rozmow-oceniajacych
Email
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Przygotowanie menedżerów do prowadzenia ocen pracowniczych lub udoskonalenie ich umiejętności w tym zakresie.Cel szkolenia:Prowadzenie rozmów oceniających jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności i skuteczności w zespole. Jak wykorzystywać rozmowę oceniającą  do rozwoju pracowników, jak w sposób motywujący ją przeprowadzić, jak zaangażować pracownika w proces, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmów oceniających.Korzyści dla uczestników:Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:•    wykorzystać techniki potrzebne do przeprowadzenia motywującej rozmowy oceniającej•    przeciwdziałać mechanizmom wewnętrznym, np, stres, utrudniającym obiektywną ocenę pracownika•    określać z pracownikiem w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele na przyszłość•    przeprowadzić rozmowę oceniającą z tzw. trudnym pracownikiemProgram szkolenia:1.    Funkcje  i cel systemu ocen•    Perspektywa organizacji•    Perspektywa kadry zarządzającej•    Perspektywa pracownika2.    Założenia SOP – kryteria ich definicje i stopnie, zasady oceniania•    Regulamin przeprowadzania ocen okresowych•    Opis systemu i terminy oceniania•    Tryb oceniania•    Tryb odwoławczy•    Postanowienia końcowe3.    Zasady oceniania•    Zasada systematyczności, celowości, użyteczności, jednolitości, powszechności,•    Kompleksowości,•    Adekwatności, elastyczności, jawności, ciągłości, prostoty, systemowości,•    Metodyczności – techniki zbierania danych, argumentów•    Fachowości, etapowości, formalizacji, poufności, rzetelności4.    Rozmowa oceniająca•    Etapy rozmowy oceniającej•    Planowanie i przebieg rozmowy•    Budowanie atmosfery w rozmowie oceniającej i jej znaczenie•    Sposoby przygotowania się do rozmowy5.    Zasady prowadzenia skutecznej rozmowy oceniającej•    Angażowanie pracownika  poprzez przygotowanie do procesu  •    Koncentracja na konkretach•    Samospełniające się proroctwo i jego moc potwierdzająca nastawienie,•    Sztuka chwalenia i wyrażania krytyki, czyli o tym jak przekazywać informacje zwrotne6.    Psychologiczne aspekty oceniania•    Sytuacje psychologicznie trudne i sposoby konstruktywnego reagowania•    Opis sytuacji oceny i  istota procesu oceny•    Potencjalne błędy i pułapki oceniania•    Techniki eliminowania oporu przez oceną•    Techniki przekazywania informacji zwrotnej o wynikach oceny7.    Aspekty interpersonalne w procesie oceniania•    Diagnoza zdolności komunikacyjnych uczestników•    Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji w sytuacji oceny•    Komunikacja jako narzędzie wpływu i źródło informacji w procesie oceny•    Podstawowe umiejętności komunikacyjne w sytuacji oceny8.    Analiza wyników oceny, podsumowanie oceny i konstruktywne wnioski•    ustalanie zadań, mających na celu poprawę efektywności pracy•    ustalanie zadań, mających na celu rozwój pracownika9.    Następstwa oceny•    System ocen pracowniczych a motywowanie•    Ocena a rozwój pracownika•    Monitorowanie systemu ocen