Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

PRAWNE ASPEKTY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI czyli reklamacje, gwarancja, rękojmia

PRAWNE ASPEKTY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI czyli reklamacje, gwarancja, rękojmia
Status
Miejsce Śląskie Katowice
Data rozpoczęcia 2011-10-17
Data zakończenia 2011-10-18
www http://agmax-szkolenia.com.pl
Email agmax@agmax-szkolenia.pl
Kontakt
Centrum Szkoleń AGMAX s.c. ul. Sobieskiego 11 lok. E6 40-082 Katowice Magdalena Konieczny mobile: 532-425-620 Agnieszka Paliszewska mobile: 532-425-622 fax. 32 236-59-82 e-mail: agmax@agmax-szkolenia.pl
Opis
Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości ponoszenia roszczeń przez konsumentów w postaci reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji. Na szkoleniu omówione zostaną kwestie związane z dochodzeniem roszczeń klientów wobec Państwa firm jak i roszczeń w stosunku do swoich kontrahentów. SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO: - działów obsługi klienta - działów reklamacji - działów serwisu - działów sprzedaży - oraz wszystkich zajmujących się problematyką reklamacji CELE SZKOLENIA: - Zwiększenie wiedzy z zakresu prawnych aspektów reklamacji i gwarancji - Zmiana postawy uczestników w zakresie reklamacji jako źródła polepszenia satysfakcji klienta i zwiększenia zysku firmy - Uświadomienie faktu, iż sposób załatwienia reklamacji wpływa na wizerunek firmy - Poznanie przedmiotów oraz podmiotów reklamacji - Prezentacja podstawowych regulacji prawnych - Omówienie zasad dokumentowania postępowania reklamacyjnego - Nabycie praktycznych umiejętności oraz prawnej wiedzy w zakresie realizacji procesu reklamacji PROGRAM SZKOLENIA: 1. Wprowadzenie Ogólne omówienie regulacji prawnych kształtujących proces reklamacji Umowa sprzedaży (przedsiębiorca-przedsiębiorca, przedsiębiorca-konsument) Prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży Jak zabezpieczyć sprzedawcę / usługodawcę przed reklamacjami? Jak powinna wyglądać prawidłowa procedura rozpatrywania reklamacji? Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad rzeczy sprzedanej 2. Rękojmia i gwarancja jakości - w umowach zawieranych między przedsiębiorcami a. Rękojmia Zasady odpowiedzialności sprzedawcy oraz zakres jej dopuszczalnej modyfikacji - a co w sytuacji kiedy rękojmia zostanie wyłączona? Wady fizyczne a wady prawne Uprawnienie kupującego a obowiązki sprzedawcy Tryb i termin realizacji uprawnień z tytułu rękojmi Proces reklamacji Naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy Zwroty Promocje, przeceny, towary używane Wykonanie zastępcze - jak się przed nim bronić? Rękojmia w umowach leasingu; Rękojmia w umowach sprzedaży na raty, odpowiedzialność komisu za wady rzeczy sprzedanej Odpowiedzialność za szkodę spowodowaną wadami rzeczy sprzedanej b. Gwarancja jakości - czy sprzedawca musi ją udzielić? Udzielenie gwarancji w oparciu o dokument gwarancyjny i jego podstawową treść Obowiązki dającego gwarancję Jak długo obowiązuje gwarancja? Proces reklamacji Przykłady niedozwolonych postanowień we wzorcach dokumentów gwarancyjnych 3. Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową i gwarancja - w umowach zawieranych między przedsiębiorcą a konsumentem a. Odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową Stwierdzenie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Wyłączenie odpowiedzialności sprzedającego Uprawnienia kupującego i obowiązki sprzedawcy Termin do wniesienie i rozpatrzenia reklamacji Postępowanie reklamacyjne Reklamacja towarów: przecenionych, w promocji, używanych Odpowiedzialność za szkodę spowodowaną wadami rzeczy sprzedanej b. Gwarancja przy sprzedaży konsumenckiej Odpowiedzialność z tytułu gwarancji Tryb i termin realizacji uprawnień z tytułu gwarancji Przykłady niedozwolonych postanowień we wzorcach dokumentów gwarancyjnych 4. Umowa międzynarodowej sprzedaży towarów – zasady odpowiedzialności 5. Gwarancja usługodawcy Zawarcie umowy o wykonanie usługi Zadatek i zaliczka Odpowiedzialność usługodawcy za wadliwe wykonanie usługi 6. System kontroli - gdzie może szukać pomocy konsument Rzeczoznawcy Organizacje konsumenckie Sądownictwo powszechne i polubowne 7. Niedozwolone klauzule - pozorne zabezpieczenie sprzedawcy 8. Studium przypadków 9. Usługi transportowe a dochodzenie roszczeń reklamacyjnych a. List przewozowy i jego znaczenie dla dochodzenia roszczeń reklamacyjnych b. Przyczyny zwalniające przewoźnika z odpowiedzialności c. Czas na zgłoszenie niezgodności od daty dostawy Część praktyczna 1. Analiza postanowień konkretnych kart gwarancyjnych i umów a. dostarczonych przez uczestników warsztatów b. zaproponowanych przez wykładowce Prosimy o zgłaszanie swoich problemów i pytań (pocztą elektroniczną lub faxem ) przed rozpoczęciem szkolenia. Podczas szkolenia przewidziano czas na indywidualne konsultacje z wykładowcą oraz analizę dostarczonych przez Państwa umów i kart gwarancyjnych. Czas trwania szkolenia: 14 h dydaktycznych PROWADZĄCY SZKOLENIE Prawnik, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 810 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego. Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa). Autor licznych publikacji, książek,między innymi: „Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”, „Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”, „Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”, „Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”, „Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”, „Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”, „Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,