Ogłoszenia targów i szkoleń
Planowanie strategiczne w działalności turystycznej - HR-PS/ZGTUR (EFS).

| Status | |
|---|---|
| Miejsce | Lubelskie Lublin | 
| Data rozpoczęcia | 2012-11-08 | 
| Data zakończenia | 2012-11-09 | 
| www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4343/planowanie-strategiczne-w-dzialalnosci-turystycznej-hr-pszgtur-efs | 
Kontakt
Altkom Akademia
            Opis
Altkom zaprasza do wzięcia udziału w projekcie szkoleniowym "Profesjonalne kadry lubuskiej turystyki" którego
 celem jest wzmocnienie konkurencyjności lubuskich mikro i małych 
przedsiębiorstw z branży turystycznej, szczególnie z obszaru 
hotelarstwa, gastronomii i rekreacji, poprzez podniesienie kwalifikacji 
pracowników w zakresie ich umiejętności zawodowych. Szkolenia przygotują
 uczestników, zwłaszcza kobiety stanowiące minimum 60 % uczestników 
projektu, do efektywnego prowadzenia biznesu i profesjonalnej obsługi 
turystów.
Więcej informacji dotyczących rekrutacji na szkolenia można uzyskać na stronie internetowej projektulub kontaktując się z naszym Konsultantem:
Sylwia Purcelewskae-mail: sylwia.purcelewska@altkom.pltel: 224170180
Cele szkolenia:  • Zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu planowania strategicznego.  • Uświadomienie znaczenia planowania w rozwoju organizacji.  • Wzmocnienie praktycznych umiejętności analizowania potencjału firmy i określania jej słabości.  • Nabycie umiejętności identyfikacji głównych celów firmy oraz ich weryfikacji z posiadanymi zasobami.  • Nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu formułowania i wprowadzenia w życie planu strategicznego.  • Poznanie metod monitorowanie i ewaluacji podjętych działań.
 
Program szkolenia:
1. Podstawy planowania strategicznego w działalności turystycznej:  • Charakterystyka procesu planowania strategicznego.  • Główne cele konstruowania planu strategicznego w działalności przedsiębiorstw.  • Elementy zarządzania strategicznego.  • Rola i funkcje planu strategicznego w rozwoju instytucji.  • Charakterystyczne cechy efektywnego planu.  2. Konstruowanie planu strategicznego w działalności turystycznej- studium przypadku:  Analiza aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa.  • Sformułowanie misji i wizji przedsiębiorstwa podstawą planowania strategicznego.  • Analiza aktualnej pozycji firmy: makrootoczenie, mikrootoczenie, wewnętrzna sytuacja przedsiębiorstwa.  • Benchmarking- analiza sytuacji firmy w kontekście konkurencji.  Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?  • Identyfikacja ogólnych i szczegółowych celów firmy.  • Określenie posiadanych zasobów- analiza SWOT.  • Weryfikacja realności postawionych celów.  • Identyfikacja czynników sukcesu- czego jeszcze potrzebujemy, aby osiągnąć cel.  • Bariery w ustalaniu celów i planowaniu oraz sposoby ich przezwyciężania.  Formułowanie strategii działania.  • Generowanie propozycji przy zastosowaniu "burzy mózgów".  • Ustalenie standardów oceny propozycji.  • Oddzielnie plew od zboża- eliminacja mało satysfakcjonujących rozwiązań i wybór najlepszego.  Ustalenie planu działania.  • Określenie poszczególnych kroków prowadzących do osiągnięcia sukcesu.  • Osadzenie działań w czasie.  • Identyfikacja mierzalnych wyznaczników osiągnięcia celu.  • Przyczyny niepowodzeń w planowaniu.  Procedury kontroli i modyfikacji.  • Monitorowanie i ewaluacja wybranego rozwiązanie po czasie.  • Określenie mocnych i słabych stron zastosowanego planu strategicznego.
    

