Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

KODEKSY ETYCZNE

KODEKSY ETYCZNE
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-03-26
Data zakończenia 2012-03-26
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Cele szkolenia: • zdobycie wiedzy o istocie i rodzajach kodeksów etycznych • zdobycie umiejętności budowania kodeksów etycznych • zdobycie wiedzy o wpływie rzetelnie zbudowanego kodeksu na kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa Adresaci: • kadra trzech sektorów • pracownicy organizacji lub przedsiębiorstw, które planują wdrożenie procedury budowy kodeksu etycznego • osoby zawodowo związane z etyką Metody szkoleniowe: Preferowane są metody aktywne: praca w małych grupach, ćwiczenia warsztatowe, dyskusje i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi. Korzyści dla uczestników: • uczestnicy zdobywają wiedzę na temat istoty, podstawowych rodzajów oraz funkcji kodeksów etycznych • uczestnicy zdobywają umiejętność budowania rzetelnych i użytecznych kodeksów etycznych oraz ich oceny • uczestnicy w trakcie szkolenia zdobywają wiedzę na temat roli i wpływu przekonań, postaw i postępowania moralnego na kulturę organizacji oraz osiągane wyniki PROGRAM: 1. Wprowadzenie • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności • Wartość – norma – ocena etyczna jako podstawa systemów etycznych 2. Problem kodyfikacji przekonań moralnych • Prawo, obyczaj, religia jako fundamenty etyki • Regulacje w świecie moralności: programy etyczne, certyfikacje, normy jakościowe 3. Podstawowe wiadomości o kodeksach etycznych • Charakterystyka kodeksu etycznego (moralność kodeksowa, moralność bez kodeksu) • Rodzaje kodeksów etycznych • Dobry i zły kodeks etyczny – praktyczne rozróżnienia 4. Budowa kodeksu etycznego – konieczne procedury • Omówienie pięciu etapów budowania kodeksu etycznego • Symulacja procesu tworzenia kodeksu • Budowanie kodeksu jako część programu etycznego wdrażanego w organizacji 5. Metody badań społecznych wykorzystywane w budowaniu kodeksów etycznych • Metody i formy zbierania danych (pierwotne sondaże pośrednie i bezpośrednie; skale pomiaru i mierzenie postaw) • Metody redukcji i analizy danych • Prezentacja i ocena wyników badania 6. Gdy kodeks nie działa... • Problem niekodyfikowalności dylematów etycznych • Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego. 7. Możliwe korzyści i zagrożenia płynące z przyjęcia kodeksu etycznego