Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

ETYKA W ADMINISTRACJI

ETYKA W ADMINISTRACJI
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-02-17
Data zakończenia 2012-02-17
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Cele szkolenia: • zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika administracji (system i hierarchia wartości) • opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii o charakterze stricte moralnym (terminologia, komunikacja) • opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł konfliktów i dylematów o charakterze moralnym w pracy urzędnika • opanowanie umiejętności przewidywania praktycznych konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkolenia Adresaci: • pracownicy samorządu terytorialnego i administracji publicznej • kandydaci do pracy w administracji • pracownicy drugiego i trzeciego sektora pragnący poznać specyfikę pracy w administracji publicznej Metody szkoleniowe: Preferowane są metody aktywne: praca indywidualna i grupowa, dyskusje, studia przypadków i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi. Korzyści dla uczestników: • Uporządkowanie wiedzy i terminologii etycznej, a przez to podniesienie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności formułowania opinii dotyczących problemów etycznych występujących w pracy w administracji • Umiejętne diagnozowanie źródeł konfliktów oraz dylematów etycznych w życiu zawodowym • Nabycie umiejętności oceniania kodeksów etycznych pod kątem ich rzetelności i użyteczności PROGRAM: 1. Wprowadzenie • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności • Etyka zawodowa i ludzka moralność • Wartości, normy i oceny etyczne w administracji 2. Źródła i cele zachowań moralnych • Prawo, tradycja i religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej • Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika 3. Kluczowe wartości etyczne w administracji • Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja) • Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…) 4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym. • Decyzja a dylemat w praktyce postępowania • Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca 5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia? • Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych • Budowa kodeksu etycznego w świetle jego użyteczności 6. Gdy kodeks nie działa... • Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego • Rozwiązania stosowane w innych sektorach 7. Etyczne nadużycia w administracji • Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym • Sposoby radzenia sobie z nadużyciami.