Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Delegowanie zadań i motywowanie pracowników administracyjnych

Delegowanie zadań i motywowanie pracowników administracyjnych
Status
Miejsce Wielkopolskie Zakopane
Data rozpoczęcia 2012-09-17
Data zakończenia 2012-09-18
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/4648/delegowanie-zadan-i-motywowanie-pracownikow-administracyjnych
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych. W ramach treningu szczególny nacisk położono na:• przybliżenie podstaw psychologii społecznej i psychologii motywacji, które pozwolą się łatwiej orientować w potrzebach podwładnych i rozumieć mechanizmy, które pozwolą ich skuteczniej motywować,• identyfikowanie kompetencji i stopnia motywacji pracowników w oparciu o odkrycia psychologii osobowości (jak klasyfikować podwładnych ze względu na cechy charakteru, temperament i umiejętności oraz jak dostosowywać do tych zmiennych własne przekazy komunikacyjne),• rozdział zadań w zespole, uwzględniający kompetencje i motywację jego członków,• określanie, jaka ścieżka motywacyjna będzie skuteczna w stosunku do pracowników określonego typu,• doskonalenie umiejętności przekazywania pochwał i komunikatów krytycznych,• przejrzyste zasady delegowania odpowiedzialności i uprawnień.Ostatecznym celem szkolenia jest nabycie przez szkolonego umiejętności:• identyfikowania poziomu kompetencji i motywacji członków zespołu z użyciem Macierzy Potencjału Podwładnych,• efektywnego motywowania członków zespołu do bieżącej pracy w zależności od poziomu ich kompetencji i motywacji,• dostosowywania zadań i strategii motywacyjnych do profilu osobowości pracownika,• skutecznej komunikacji w kontekście delegowania zadań,• takiego kierowania zespołem, by wszyscy jego członkowie dobrze się w nim czuli i utrzymywali maksymalną wydajność. Program szkolenia:Blok I: Wstęp teoretyczny• Co to jest motywacja i dlaczego pewne rzeczy chce nam się robić, a innych nie.• Podstawowe motywatory działania człowieka: piramida Maslowa i nowsze ujęcia zzakresu emocji i motywacji.• Stres i adrenalina oraz ich dwojaki wpływ na motywację.• Motywacja do pracy – istota, rodzaje, podstawowe czynniki motywujące idemotywujące.• Finansowe i pozafinansowe środki i metody motywowania pracowników.Blok II: Motywowanie pracownika• Sumienność a różnice między pracownikami w zakresie motywacji, jakiej potrzebują.• Matryce potencjału pracowników: jak definiować na nich podwładnego i jakdopasowywać przekaz do poziomu kompetencji i sumienności pracownika.• Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, którena nich działają.• Kiedy kij, a kiedy marchewka? Dla kogo jedno, a dla kogo drugie? Psychologiamotywacji dla managerów.• Inteligencja emocjonalna a motywowanie.Blok III: Delegowanie zadań i uprawnień – rola kierownika w procesie motywowania• Co to jest delegowanie zadań? Strefy delegowania zadań.• Analiza przykładowego podwładnego (Macierz Potencjału Podwładnych).Wypracowanie metod delegowania, motywowania i kontrolowania w odniesieniu dodanego typu pracy.• Planowanie i kontraktowanie z podwładnymi realizacji zadań w odniesieniu dokonkretnego projektu.• Wpływ osobowości i temperamentu pracownika na to, jakie zadanie najlepiej wykona.• Rozmowa delegująca.• Kluczowe błędy przy delegowaniu zadań. Jak ich unikać?• Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić.Blok IV: Komunikacja służąca motywowaniu pracowników• Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm i zaangażowanie ujednych, a bierność u innych?• Charyzma u managera – dlaczego niektórzy potrafią wzbudzać entuzjazm, a inni nie?• Zachęcać czy straszyć? Dylematy współczesnego szefa. Efekty strachu i rywalizacji wzarządzaniu podwładnymi.• Zrozumienie ludzkiej natury i potrzeb jako podstawa skutecznej motywacji.• Siła różnych typów potrzeb i neutralizacja występujących pomiędzy nimi napięć.Blok V: Kontrola i informacja zwrotna w motywowaniu pracownika.• Rola kontroli w motywowaniu pracowników.• Jak kontrolować? Monitoring działań.• Co robić z wynikami kontroli. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.• Rola dobrze skrojonej informacji zwrotnej.• Konstrukcja informacji zwrotnej: model kanapki.• Scenariusze skutecznych informacji zwrotnych. Opracowanie własnego scenariusza.• Nagrody, sankcje i inne czynniki, które powinny towarzyszyć informacji zwrotnej. Rolawyciągania praktycznych konsekwencji zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.• Informacje zwrotne pracowników na temat własnej roli lidera – jak sprawić, by mówilito, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że szef chce usłyszeć.Blok VI: Błędy w motywowaniu pracowników i ich konsekwencje• Podstawowe błędy w komunikowaniu zadań: lista Fourniesa.• Konsekwencje błędów motywacyjnych: od braku produktywności po wypalaniepracowników.