Ogłoszenia targów i szkoleń
Budowanie wizerunku profesjonalnego urzędnika administracji publicznej
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5150/budowanie-wizerunku-profesjonalnego-urzednika-administracji-publicznej- |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia:Szkolenie
jest skierowane do urzędników administracji publicznej oraz osób
pełniących funkcje publiczne np. radnych. Warsztaty mają na celu
zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku jako
przedstawiciela samorządu. Uczestnicy zajęć dowiedzą się za pomocą
jakich narzędzi mogą zwiększyć swoją wiarygodność w oczach
interesantów/wyborców. Jak radzić radzenie sobie z trudnymi pytaniami.
Zwiększą i przećwiczą swoje umiejętności perswazyjne. Uczestnicy będą
ćwiczyć umiejętność publicznego prezentowania swoich poglądów do
interesantów wyborców oraz mediów. Znaczącą korzyścią dla uczestników
będzie zwiększenie swojej efektywności w oparciu o umiejętność
korzystania z technik zarządzania czasem.Program szkolenia:KONCEPCJA MISJI ADMINISTRACJI- po co kształtujemy wizerunek urzędu?- wizja i misja administracji publicznej- wpływ urzędnika na wizerunek administracji publicznejTWORZENIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU INSTYTUCJI-
tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji (sposoby reakcji na zarzuty,
kampanie negatywne, rankingi, sposoby na chwalenie się sukcesami)- rola urzędnika w budowaniu prestiżu urzędu i wizerunku administracji publicznej w społeczeństwie- kompetentny urzędnik – cechy profesjonalisty- urzędnik przyjazny petentowi- "otwartość\" na interesantaKOMUNIKACJA Z INTERESANTEM- efektywna analiza potrzeb interesanta- praca z nieświadomością interesanta – omijanie negatywnego nastawienia- efektywne wykorzystywanie narzędzi komunikacjiWSPÓŁPRACA Z MEDIAMI- media, jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu- współpraca z prasą, radiem i telewizją- wystąpienia medialne- jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?- jak budować dobre relacje z dziennikarzami?- Internet – nowe możliwości public relations- techniki perswazyjneKONTAKT Z PUBLICZNOŚCIĄ(SZKOLENIA AUTOPREZENTACJA I PREZENTACJA)- jak przygotować się do pytań publiczności- kontakt z odbiorcami w zależności od:- wielkości i typu audytorium oraz okoliczności wystąpienia- radzenie sobie z kłopotliwymi słuchaczami- podstawowe techniki perswazji, czyli co robić i mówić, by przekonać publicznośćETYKIETA I SAVOIR VIVRE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ– zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych– przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas– wymiana wizytówek, powitania, tytułowanieDRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ?– Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji– Prawidłowy dobór stroju i dodatków,– Fryzura, makijaż, biżuteria– Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,– Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.– Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji– Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki– Idealny ubiór do biura oraz na spotkania– Wskazówki dotyczące doboru stroju– Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE – KULTURA DNIA CODZIENNEGO– znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi– wizyty oficjalne i nieoficjalne w firmie– zasady właściwego powitania i pożegnania gościa w firmie– sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa– jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?– kłopotliwy "gość" w firmie– sposoby prezentacji– zasady i wyjątki– przechodzenie na "Ty"– zasady używania biletów wizytowych– tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY- osobista efektywność – zarządzanie sobą w czasie- najważniejsze zasady organizacji czasu pracy- efektywne planowanie pracy- techniki i narzędzia wspomagające efektywne planowanie czasu- korzyści płynące z prawidłowego zarządzania czasemKONTROLA EMOCJI- świadome zarządzanie własnymi emocjami- umiejętne radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami- metody poskromienia i pozytywnego wykorzystania emocji- skargi, uwagi, zażalenia – praca z emocjami- wykorzystanie emocji na własną korzyśćSTRES A PSYCHOLOGICZNY KOMFORT PRACY- czynniki stresogenne- techniki antystresowe – radzenie sobie w sytuacjach trudnych- pozytywny i negatywny wymiar stresu na pracę- psychologia stresu- efektywność w interakcjach interpersonalnychKOMUNIKACJA INTERPERSONALNA A OSOBOWOŚĆ- rozpoznawanie typów osobowościowych- Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości- SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań- Klucz do ludzi czyli jak skutecznie mówić do osób o poszczególnych typach osobowości.