Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Znamy triumfatorów VI gali Golden Arrow 2011

Znamy triumfatorów VI gali Golden Arrow 2011
2011-06-20

Wybrano laureatów konkursu dla najlepszych kampanii marketingu bezpośredniego Golden Arrow, organizowanego przez wydawnictwo VFP Communications oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Grand prix VI edycji przyznano agencji BBDO za kampanię „Wymyśl nowy smak Lay’s”.

 

Do tegorocznej edycji konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow zgłoszono aż 141 prac w 14 kategoriach. Jury pod przewodnictwem Anny Tutak-Kordyl przyznało Grand prix oraz sześć statuetek Golden Arrow.

 

Wybór Grand prix nigdy nie jest łatwy, nie mniej w tym roku wśród zgłoszonych projektów był jeden, który wyraźnie pozytywnie odstawał od pozostałych, również reprezentujących wysoki poziom. Jury, w którym zasiadali bardzo doświadczeni marketerzy, nie miało wątpliwości, że kampania marki Lay’s „Wymyśl nowy smak Lay’s” była godna wyróżnienia Grand prix Golden Arrow. - mówi Anna Tutak-Kordyl, Przewodnicząca jury, Dyrektor generalny kategorii napoje w Pepsi-Cola General Bottlers

 

Powodów ku temu było kilka. Kampania ta, zgłoszona w kategorii „Kampania zintegrowana business-to-consumer (BtoC)” uzyskała wysokie noty we wszystkich kryteriach konkursu. Wyróżniała się strategią, wysoka efektywnością i kreatywnością. W projekcie „Wymyśl nowy smak Lay’s” to konsument „miał władzę”. Mógł wykreować nowy smak chipsów, który  miał szansę na wprowadzenie do produkcji (4 smaki wymyślone przez konsumentów już znalazły się na rynku). Nagroda główna to 1% ze sprzedaży wygrywającego smaku, nie mniej niż 50,000 złotych.  To podstawowe założenie, będące ewenementem na polskim rynku, przyniosło rewelacyjne rezultaty. Kampania zaangażowała ogromną liczbę konsumentów.  Warto zaznaczyć, że w pierwszym jej etapie odnotowano 714 tys. zgłoszeń nowych smaków! Marka Lay’s odnotowała rekordowy wzrost udziału w rynku, największy od 2007 roku.

 

Trzeba również podkreślić doskonałe współgranie wszystkich kanałów komunikacji. Natomiast lekki i humorystyczny charakter kampanii, a więc odpowiedni dla grupy docelowej, widoczny był na każdym jej etapie - począwszy od działań w mediach społecznościowych i internecie, przez reklamę prasową, radiową i telewizyjną, po miejsce sprzedaży produktu i samo opakowanie” - dodaje Anna Tutak-Kordyl.

 

Łącznie w tej edycji konkursu przyznano 6 nagród, 29 wyróżnień oraz Grand prix. Jury spośród pozostałych wyselekcjonowanych i wyróżnionych projektów przyznała nagrodę Golden Arrow agencji SF1 w kategorii Promocja sprzedaży business to consumer (BtoC) za kampanię „Dni whisky” na zlecenie Diageo Polska. Za najlepsze kampanie w kategorii Experimental Marketing nagrodzono Live/Macroscope OMD za projekt „Męskie granie” dla marki Żywiec (Event marketing) oraz agencję Heureka za projekt „Ojciec Bóg – z facebookiem na deski teatru” dla Grupy artystycznej Beobachter (kategoria Pozostałe formy).

 

Wśród projektów internetowych, jury wyróżniło nagrodą Golden Arrow agencję Adv.pl za projekt (film) „Serce i rozum – Kaszpirowski” dla Telekomunikacji Polskiej (Marketing wirusowy). Jury konkursu Golden Arrow uhonorowało również firmę Voice Contact Center w kategorii Telemarketing, za jej pracę na rzecz Wydawnictwa Gruner Jahr Polska.

 

Mam nadzieję i głęboko w to wierzę, że dzięki nagrodzeniu najlepszych  kampanii, promujemy najwyższe standardy działań marketingowych. Wyróżnione przez jury prace są zdecydowanie wzorem do naśladowania. Sam konkurs pokazuje coraz ważniejszą rolę marketingu mobilnego i mediów społecznościowych. Liczba projektów dotyczących marketingu internetowego była bardzo duża i z każdym rokiem rośnie. Jest to światowy trend i cieszę się, że Polska podąża za nim. Zgłoszenia do konkursu od tego roku też przyjmowane są tylko on-line – mówi Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, współorganizator konkursu

 

Organizatorami Golden Arrow są VFP Communications (wydawca m.in. "Media & Marketing Polska" i MMP24.pl) oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.

 

Źródło: Michał Łoniewski, VTP Communications