Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!

Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!
2012-01-27

W TYM ARTYKULE:

 

  • Praw­do­po­dobnie naj­większy powód-dlaczego po­ten­cjalni klienci mówią NIE dla twojej oferty sprzedaży …
  • EMOCJE — z czym po­winny iść w parze w tek­ście promocyjnym …


Kiedy myślę o naj­gor­szym błę­dzie, ja­kiego nie chciałbym po­pełnić pod­czas pracy nad nowym, po­ważnym tek­stem sprze­da­żowym dla swo­jego klienta lub dla siebie, za każdym razem do­chodzę do jednej rzeczy …


… i nie jest to słaby na­główek, kiepska oferta, błędy ję­zy­kowe, krótka gwa­rancja, mało wpły­wowy „Big Sel­ling Idea”, ani nic podobnego.
Prawda jest taka, że każdy z tych ele­mentów jest istotny — jeden mniej, drugi bar­dziej. Jeśli jednak miałbym wy­brać jeden, naj­większy błąd, któ­rego za wszelką cenę nie chciałbym po­pełnić, byłby to …BRAK LOGICZNEJ STRUKTURY.


Dla­czego, skoro lu­dzie po­dej­mują de­cyzje o za­kupie za sprawą emo­cjo­nal­nych po­trzeb? Wy­daje się, że jeśli de­cyzja za­płonie na tle emo­cjo­nalnym, sprawa za­koń­czona, mamy sprzedaż. ALE …


Nie jest tak. Przy­naj­mniej nie za­wsze. Mimo, że ufamy swoim emo­cjom, to kiedy chodzi o sprzedaż — po­trzebne jest so­lidne uza­sad­nienie na po­ziomie lo­gicznym. Mimo że nie je­steśmy isto­tami lo­gicz­nymi, to pod­czas czy­tania czegoś lub uczenia się, spo­dzie­wamy się, że ma­te­riał bę­dzie przed­sta­wiony w jasny, lo­giczny sposób.


Mu­sisz więc zbu­dować swoją linię ar­gu­men­tacji w sposób, który ma sens. Prze­cho­dzić od punktu A … do punktu B … póź­niej C … na­stępnie D … tak długo, do­póki nie doj­dziesz do osta­tecznej kon­kluzji: że bar­dziej opłaca się do­konać za­kupu, za­miast z niego rezygnować.


Sprze­dawcy no­to­rycznie po­wta­rzają, że lu­dzie po­dej­mują de­cyzje o za­kupie w oparciu o po­trzeby emo­cjo­nalne i uza­sad­niają je za po­mocą lo­gicz­nych ar­gu­mentów. I brak tej lo­giki w prze­cho­dzeniu od jed­nego ar­gu­mentu sprze­da­żo­wego do dru­giego … od jed­nego powodu-dlaczego warto do­konać za­kupu do dru­giego … sta­nowi ten naj­większy błąd, po­nieważ brak lo­giki w li­ście sprze­da­żowym (ofercie sprze­daży) pro­wadzi do zmie­szania. A umysł zmie­szany za­wsze mówi NIE.


Nie to nie jest re­akcja, ja­kiej ocze­ku­jesz na swoją ofertę sprze­daży, zgadza się?


Jak za­chować lo­gikę w tek­ście promocyjnym?


Po­staw sobie py­tanie: zanim po­ten­cjalni ku­pu­jący będą skorzy kupić re­kla­mo­wany przez ciebie pro­dukt lub usługę, w co NAJPIERW mu­sie­liby uwie­rzyć, żeby uwie­rzyli, iż warto do­konać zakupu?


Od tego py­tania za­cznij bu­dować linię ar­gu­men­tacji. Za­cznij od czegoś oczy­wi­stego, w co już wierzą lub co w głębi serca ak­cep­tują, aby zwrócić uwagę i wzbu­dzić zainteresowanie.


Zanim uwierzą, że warto kupić twój kurs z za­kresu opty­ma­li­zacji stron www, naj­pierw po­wi­nieneś ich prze­konać, że do­brze zop­ty­ma­li­zo­wana strona przy­niesie im fak­tyczne zyski …


Zanim uwierzą, że warto kupić twój pro­dukt żyw­no­ściowy z serii BIO, naj­pierw po­wi­nieneś ich prze­konać, że seria BIO jest lepsza dla ich or­ga­nizmu, ciała i zdrowia od serii zwykłej …


Lo­giczna struk­tura jest szkie­letem, który na­daje tek­stowi kształt i formę, cel i kie­runek — dzięki temu tobie się łatwiej pisze, a czy­tel­ni­kowi łatwiej czyta. A w mo­mencie, gdy prze­czyta ca­łość, kry­sta­licznie czysto ro­zumie, dla­czego twój pro­dukt jest taki świetny i wart pie­niędzy, jakie za niego sobie życzysz. Dzięki lo­gicznej struk­turze, po­wstaje wra­żenie, że „wszystko ma tu sens” i bar­dziej opłaca się kupić, niż zre­zy­gnować z oferty.

 

Źródło: Łukasz Kamiennik, TotalCopywriting.pl