Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Zauważyć marketing

Zauważyć marketing
2018-03-26


Przechodzimy powoli z kultury słowa do kultury obrazka - a z kultury obrazka statycznego bardzo blisko do obrazu o charakterze ruchomym, czyli do filmu video. Nie inaczej dzieje się w dziedzinie marketingu. Nowoczesne formy marketingu coraz mniej opierają się na słowie, a coraz bardziej na przekazie obrazkowym. Dzieje się tak z powodu ogólnej zmiany odbiorców marketingu - młodsi ludzie nastawieni są na szybkość odbioru przekazu, dlatego wolą szybkość, jaką dają multimedia niż dokładność słowa pisanego. Największą nośność mają jednak komunikaty oparte na kompilacji tych dwóch nośników. Jedną z nowoczesnych form marketingu, opartą właśnie na obu tych czynnikach jest wideo marketing. Jak nazwa wskazuje, głównym nośnikiem jest video. Jednak nie do końca tak wygląda sprawa z tym rozwiązaniem.

Czym jest video marketing i czemu to nie tylko filmiki?

 

Nazwa wideo marketing bywa myląca. Jest to oczywiście strategia content marketingu, która opiera się o tworzenie treści video i publikację ich. Jednak szczególnie istotnym elementem wideo marketingu jest zarządzanie treściami na różnych kanałach social media, aby komunikacja była spójna i dostosowana do potrzeb kampanii marketingowej. Strategia implementowana za pomocą tego typu marketingu, ma na celu wzmocnienie świadomości marki, poprawę wizerunku lub nawet wprowadzenie nowej marki na rynek. Dokonuje się to za pomocą filmów, krótkich lub dłuższych video, które publikowane są w kilku różnych kanałach dostępów. Są to zarówno media społecznościowe, serwisy wideo, serwisy blogerskie czy strony internetowe danej inicjatywy.

 

Formy wideo marketingu

 

Wideo marketing jest specyficzną formą content marketingu. Z punktu widzenia marketingowca, pozycjonowanie treści video, wygląda zupełnie inaczej - kluczową jest tutaj właśnie kompilacja ze słowem pisanym. Wyszukiwarki dopiero po frazach kluczowych są w stanie określić tematykę filmu i pozycjonować go w sposób odpowiedni.

Najczęściej stosowanymi formami, jakie przybiera wideo marketing są videoblogi. Współpraca z odpowiednim blogerem może przynieść marce wiele korzyści, przy niekoniecznie wysokich nakładach. Inną formą są poradniki korzystania i instrukcje video do produktów. Użytkownik chce dowiedzieć się, co znajduje się w pudełku przed zakupem, aby stwierdzić czy mu odpowiada właśnie ten produkt. Analogiczną funkcję mają stosowane videorecenzje. Wielu ludzi przed zakupem poszukuje opinii o produkcie na serwisach z filmami video. Łatwiej można zbadać funkcjonalność i ocenić produkt. Wiele marek postawiło na własne recenzje produktów publikowane w serwisach społecznościowych tak, aby klienci w razie wątpliwości mogli zadać pytanie dotyczące danej funkcji bezpośrednio pod filmem. Inna, równie często stosowana forma, jaką przyjmuje wideo marketing to forma webminaru. Dotyczy to jednak głównie usługodawców, którzy komunikują się za pomocą eksperckiego filmu z potencjalnymi klientami. Jest to o tyle przydatna forma, że udostępnienie darmowego webminaru na dany temat gruntuje pozycję na rynku i stawia markę w pozycji eksperta.

 

Wideo marketing to bardzo aktywna część marketingu o dużym polu do rozwoju.

Artykuł powstał przy współpracy z Marketing HQ