Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Zaprojektowanie logo dla firmy to nie jest prosta sprawa. Na co zwracać uwagę?

Zaprojektowanie logo dla firmy to nie jest prosta sprawa. Na co zwracać uwagę?
2022-06-23


Logo to znak Twojej marki i Twojej firmy, to jak podpis, stempel. Dzięki niemu produkt jest identyfikowany z konkretną działalnością.  Dlatego ważne jest stworzenie czegoś, co da się dobrze zapamiętać, a jednocześnie będzie nam towarzyszyć przez lata.


Zaprojektowanie logo dla firm nie jest banalnym procesem. Znaczna część pracy to kreatywność (a trzeba mieć jej naprawdę spore pokłady), a ta z kolei jest ograniczona wieloma zasadami (mającymi swoje uzasadnienie w praktyce). Podstawową zasadą stosowaną przy projektowaniu logo jest prostota i czytelność. Znaki firmowe nie powinny być przepełnione zbyt wieloma elementami, bo odbiorcy będą mieli problem z jego zapamiętaniem. Wytyczne, które są powiązane z tą zasadą to nieużywanie zbyt wielu kolorów i rodzajów pisma. Zbyt duże nasycenie barwami nie wygląda dobrze i jest niepraktyczne – trudniej zamieszcza się kolorowe znaki np. na koszulkach firmowych, długopisach itp. Podobnie powinniśmy unikać zbyt wielu czcionek, bo powoduje to wizualny chaos i niespójność.


Zaprojektowanie logo dla firm. Weź pod uwagę prostotę i uniwersalność

Logo musi być na tyle uniwersalne by można je było wszędzie łatwo wpasować i by było widoczne.  Pamiętajmy, że logo będzie z nami bardzo długo i będzie wykorzystywane przy różnych okazjach np. na wystawach, jako znak sponsora etc., stąd też musimy dbać o to by by dobrze wyglądało zarówno w powiększeniu, w pomniejszeniu w czerni czy bieli. 
Warto uświadomić sobie, że sukces dobrego logo kryje się we wspomnianej wcześniej prostocie, a co za tym idzie w łatwości zapamiętania go. W całym procesie nie należy zapominać, że logo powinno być także reprezentatywne i charakterystyczne dla danej firmy. I tak np. stonowany wzór wykorzystamy dla kancelarii notarialnej a nieco bardziej frywolny dla manufaktury lodów.


Projektowanie logo. Potrzebna jest wiedza

Projektowanie logo to trudny proces i zwykle wymaga nie tylko kreatywności, ale także wiedzy i umiejętności posługiwania się skomplikowanymi narzędziami graficznymi. Posiadanie loga jest jednak koniecznością, bo jest to właśnie znak firmowy, który zamieszczany jest nie tylko na stronie internetowej, ale także w wielu innych miejscach, zarówno w materiałach drukowanych, w mediach społecznościowych, ale także na różnego rodzaju gadżetach. Logiem posługują się sponsorzy drużyn, imprez, rywalizacji sportowych. Wszystko to sprawia, że logo idzie przed firmą i jest jego graficzną reprezentacją, dlatego musi być przemyślane i wykonane ze smakiem, rozmysłem.

Logo jest prawie jak znak linii papilarnych tylko w świecie biznesu. Musimy w pierwszej kolejności stworzyć doskonały znak, a następnie najlepiej go zastrzec i nie pozwolić, by ktoś żerował na naszej pracy, pomyśle i podszywał się pod nas.