Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Zapakuj Rogala! Konkurs Art of Packaging

Zapakuj Rogala! Konkurs Art of Packaging
2012-02-10

Miasto Poznań wsparło ideę ogólnopolskiego konkursu na najlepsze opakowanie roku ART OF PACKAGING. W ramach edycji Debiuty ogłoszone zostało Zadanie Specjalne na projekt opakowania dla poznańskiego Rogala Świętomarcińskiego - dla pełnowymiarowego rogala oraz dla miniaturki. Zwycięskie opakowanie może zostać wykorzystane przez Biuro Promocji Miasta Poznania do pakowania Rogali Świętomarcińskich - tradycyjnego wypieku przygotowywanego na 11 listopada z okazji dnia św. Marcina. Autor zwycięskiego projektu w tej kategorii otrzyma nagrodę finansową.

Innowacyjne, designerskie i świeże spojrzenie na ciągle rozwijający się sektor opakowaniowy to COŚ, czego poszukuje jury VI edycji konkursu ART OF PACKAGING. Niezliczona ilość form, kształtów i wzorów, które można nadać materiałom, takim jak: szkło, papier czy plastik i innych (włączając w to setki ich rodzajów i udoskonalanych wersji) dają solidną dawkę kreatywności. Niezależnie, czy jest to pracujący w ciszy pracowni student czy burza mózgów w dużej firmie – wszędzie szukamy Perły Wśród Opakowań.
Czego szukamy?
Najlepszego opakowania roku w dwóch edycjach konkursu: ART OF PACKAGING – Debiuty oraz ART OF PACKAGING – Professional oraz w kategorii specjalnej – Opakowanie z Szuflady.

Debiuty mają na celu promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań – studentów i absolwentów szkół i uczelni wyższych związanych z wzornictwem przemysłowym oraz projektowaniem opakowań; odkrycie i pokazanie nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Przedmiotem konkursu jest wyłonienie najlepszego opakowania roku, które nie funkcjonuje jeszcze na rynku oraz zaprezentowanie potencjalnych możliwości wykorzystania go w praktyce. Nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny pomysł – projekt opakowania przedstawiony w formie wizualizacji i/lub zdjęć oraz prototypu jako wzoru doświadczalnego, będącego odwzorowaniem zaprojektowanego wyrobu zgodnie z przesłaną dokumentacją.

W edycji Professional można zgłaszać opakowania istniejące już na rynku; szukamy wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagradzamy twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i ekologiczne, a przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. W edycji Professional może wziąć udział właściciel, producent lub projektant opakowania. W obu edycjach - zarówno Debiuty, jak i Professional – ogłoszone są poszczególne, tematyczne kategorie. Opakowanie Z Szuflady natomiast to już nie Debiut, ale jeszcze nie Professional: opakowanie – jego projekt lub prototyp – stworzone przez profesjonalistów, które z różnych względów nie ujrzało jeszcze światła rynkowego i nie zostało wdrożone do produkcji.

Termin zgłoszeń upływa z dniem 15 marca 2012 roku. Gala Finałowa odbędzie się w połowie kwietnia 2012 roku w Poznaniu. Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Konkurs został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.

Organizatorem ART OF PACKAGING jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.


Źródło: Signs.pl [za:] European Media Group