Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Załóż sklep internetowy i zacznij zarabiać w internecie. Teraz jest najlepszy czas!

Załóż sklep internetowy i zacznij zarabiać w internecie. Teraz jest najlepszy czas!
2018-02-08


Założenie i prowadzenie sklepu internetowego to doskonały sposób na biznes. Próg wejścia na rynek jest niższy niż kiedykolwiek wcześniej. Odważ się i zacznij zarabiać w sieci.

Pomysł na biznes — znajdź niszę

Najlepszym sposobem na znalezienie pomysłu na biznes, jest przekucie w niego swojego hobby, zainteresowań. Jeśli zdecydujesz się na zawodowe zajęcie się tym, co do tej pory robiłeś w ramach relaksu, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że znajdziesz się w gronie szczęśliwców, którzy zarabiają na swojej pasji. Chcąc sprzedawać w internecie i wypełnić wciąż istniejące nisze, możesz na przykład zająć się:

  • rękodziełem — produkty hand–made cieszą się coraz większą popularnością, od elementów wystroju wnętrz, przez ubrania, akcesoria, aż po meble,
  • szkoleniami online lub e-bookami na temat, w którym czujesz się ekspertem,
  • cateringiem dietetycznym, który wciąż jest w modzie,
  • półproduktami niezbędnymi np. do samodzielnego tworzenia biżuterii,
  • bullet journalami i wszelkimi akcesoriami piśmienniczymi, które cieszą się ogromną popularnością.

Pomysłów jest cała masa. W sieci możesz sprzedawać zarówno produkty, jak i usługi. Nic nie stoi na przeszkodzie do internetowego sukcesu, pod warunkiem, że uwierzysz w siebie i postawisz sobie jasne, możliwe do osiągnięcia cele i małymi krokami będziesz piął się na sam szczyt.

Jak promować sklep internetowy, by dotrzeć do odpowiednich klientów?

Zakładając własny sklep internetowy, powinieneś przygotować również budżet na działania promocyjne. Nie działaj jednak po omacku. Przemyśl, jak wygląda Twój idealny klient. Stwórz persony, przygotuj strategię marketingową, dobierz kanały i zaplanuj komunikację — przynajmniej na kolejny tydzień. Wykorzystaj portale społecznościowe, takie, jak Facebook, Instagram czy LinkedIn (w zależności od tego, czego dotyczy Twój biznes). Stwórz profile firmowe, zacznij się reklamować i nie obawiaj się testowania. Po jakimś czasie zobaczysz, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni, co na nich działa, a co nie. Zadbaj o SEO swojego sklepu internetowego, dzięki któremu będzie wyświetlał się w organicznych wynikach wyszukiwania o wiele wyżej. Popracuj nad aspektami technicznymi i merytorycznymi sklepu, twórz unikalne opisy produktów, wplatając frazy kluczowe. Jeśli masz czas, zajmij się firmowym blogiem, stawiając tym samym pierwsze, poważne kroki w content marketingu. O ile pozwala Ci na to budżet, zainwestuj w Google AdWords, by reklamować się w wyszukiwarkach i sieciach partnerskich. Staraj się angażować i zaciekawiać odbiorców. Dostarczaj im to, czego oczekują i potrzebują. Dzięki temu masz szansę wyłonić spośród nich swoich pierwszych, a nawet stałych klientów.

Komu zlecić wykonanie sklepu internetowego?

Zastanawiasz się zapewne, w jaki sposób powinieneś stworzyć swój sklep internetowy. Oczywiście możesz to robić na własną rękę, bazując na gotowych narzędziach lub ucząc się programowania i samodzielnie kodując sklep. Jednak są to rozwiązania albo czasochłonne, albo nie do końca odpowiadające Twoim potrzebom. Dlatego o wiele lepiej będzie, jeśli stworzenie Twojego sklepu internetowego powierzysz specjalistom z agencji interaktywnej Offon, która stworzy go dokładnie tak, jak sobie wymarzyłeś, udzielając Ci wielu praktycznych wskazówek, mających wpływ na działanie Twojego biznesu w sieci.