Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Wybierz chamleta wśród reklam!

Wybierz chamleta wśród reklam!
2011-05-24

Druga edycja festiwalu najgorszych reklam wystartowała w marcu tego roku. Już po trzech miesiącach
można powiedzieć, że idea chamleta w cale nie znudziła się polskim internautom. Wręcz przeciwnie, swoje
zgłoszenia przesłało, jak dotąd ponad 200 osób z całej polski. Największym zainteresowaniem cieszą się
nieprzerwanie reklama telewizyjna i reklama zewnętrzna.


Za ich pośrednictwem, do nagrody zostaną zaproszeni twórcy najgorszych reklam funkcjonujących w
polskiej przestrzeni publicznej. Również internauci będą mogli wybrać, spośród 50 nominowanych, jednego
super zwycięzcę.

 

- Naturalnie ostateczne zdanie ma kapituła konkursu, ale chcemy, żeby internauci, poza zgłaszaniem
swoich faworytów do nagrody, mogli dokonać najważniejszego wyboru: super chamleta -
tłumaczy Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu.


Druga edycja chamleta, przyniosła niespodziewanie duże liczby zgłoszonych projektów.

 

- Na bieżąco sprawdzamy, czy zgłaszane reklamy występowały w polskiej przestrzeni publicznej od listopada
2010 roku. Wcześniejszych projektów nie uwzględniamy do tegorocznej nagrody, gdyż zależy nam na ocenie
aktualnej sytuacji w polskiej reklamie. Zeszłoroczna edycja była w zasadzie sprawdzianem samej idei festiwalu,
więc nie mieliśmy nic przeciwko, że zgłaszane reklamy są już nieaktualne - dodaje Mariusz Wszołek.


Chamlet to nagroda za najgorszą reklamę przyznawana w 5 kategoriach: reklama telewizyjna, reklama społeczno-polityczna,
reklama prasowa, reklama zewnętrzna oraz program communication design. Z pośród nadesłanych propozycji,
największą popularnością cieszy się reklama telewizyjna - 45 zgłoszeń, różnych reklam oraz reklama zewnętrzna
- 25 różnych projektów. W zeszłym roku, w tym samym czasie liczby zgłoszonych projektów były o połowę niższe.

 

- Z niecierpliwością oczekujemy na kampanię wyborczą, która przynosi najwięcej propozycji do kategorii reklam
społeczno-politycznych - mówi Wszołek.


Wśród nominowanych znalazły się takie marki jak Polski Związek Piłki Nożnej, Polska prezydencja w Unii
Europejskiej, Liderin oraz mBank. Niewątpliwą popularnością cieszy się reklama GoodBye Appetite z hasłem
„Zamień kluseczki na figurę laseczki”. Zeszłoroczna edycja pokazała, że 40% samych nominowanych
reklam to reklamy komunikujące za pośrednictwem seksu, szowinizmu i golizny. Również tegoroczna edycja
obfituje w taką tematykę. Zeszłoroczne hasła takie jak „Zrobimy dla Ciebie wielkie rzeczy” z piersiami w tle,
zamieniono na „Pokażemy Twoje atuty”, również z piersiami w tle.


Drugi festiwal rozdania chamletów 2011 odbędzie się w listopadzie bieżącego roku w gmachu Instytutu Dziennikarstwa
i Komunikacji Społecznej, Uniwersytetu Wrocławskiego.