Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Współczesny kult zdrowego ciała w pracy Lucii Giacani i Mateusza Chmury

Współczesny kult zdrowego ciała w pracy Lucii Giacani i Mateusza Chmury
2014-05-06

Fotolia przedstawia drugi duet 3. Sezonu TEN by Fotolia. Włoska fotografka Lucia Giacani oraz Polak Mateusz Chmura zmierzyli się z tematem „Clean Inside”, a plik .PSD z ich pracą będzie dostępny do darmowego pobrania przez 48 godzin od godz. 10:00 w dniu 9 maja na stronie www.tenbyfotolia.com

W trzeciej odsłonie Kolekcji TEN, bank zdjęć Fotolia eksploruje zupełnie nowy koncept: zamiast 10 indywidualnych artystów co miesiąc, ten sezon przeznaczony jest na 5 artystycznych par – fotografa i grafika, każdy z nich o międzynarodowym uznaniu. Ich zadaniem jest przedstawienie własnej, artystycznej wizji przyszłości.

„Clean Inside” stawia pytania o kult cielesnej doskonałości

Czy jest coś czego nie poświęcimy dla „zdrowego” ciała i gdzie przebiega ta granica? To jest kluczowe pytanie, które doprowadziło do „Clean Inside". Druga para artystów TEN wierzy, że dążenie do "zdrowego stylu życia" stało się nowym kultem, a pojęcie idealnego ciała i czystego życia jest stale promowane przez polityków, lekarzy i media. – W dzisiejszych czasach, modlitwa i spowiedź zostały zastąpione detoksykacyjnym oczyszczaniem i dietami – wszystko w imię oczyszczenia zanieczyszczonego środowiska naszych ciał, wyjaśnia MatCloud. Bohaterka w mojej pracy cierpi, jak męczennik, pokazując światu swoje idealnie czyste narządy jak odznakę lub medal za pobożność, święte serce, mówi Lucia Giacani. Mateusz Chmura (MatCloud) stworzył organy wewnętrzne w 3D i nadał im tę pożądaną, nieskazitelną biel, sprawiając że wyglądają niczym drogocenne przedmioty. – Lubię dodawać moim pracom swego rodzaju szlachetny pierwiastek. Za każdym razem wymagają one jednak indywidualnego podejścia, w tym przypadku odpowiednie tekstury, przezroczystości, refleksy świetlne i kolorystyka były kluczowe w przedstawieniu naszej idei.

 

Uzupełniające się talenty

Współpraca między artystami, przyniosła obojgu inspirację. Mieszkająca w Mediolanie fotografka freelancerka Giacani, skorzystała z okazji, aby doprowadzić niektóre ze swoich pomysłów do skutku. – Przed dołączeniem do kampanii TEN miałam już projekt w głowie, potrzebowałam tylko artysty 3D. Kolekcja TEN przyszła w idealnym momencie.

Różnice kulturowe dały dodatkową siłę twórczą temu projektowi. W Mateuszu, ta wymiana doświadczeń i technik uwolniła nowy poziom kreatywności, który był kompletnie inny i niezwykle inspirujący. – Lucia i ja już omawiamy inne pomysły, które chcemy rozwinąć w przyszłości, jesteśmy bardzo podekscytowani pracą nad nimi – mówi Mateusz.

O artystach

Lucia Giacani, interfejs mody i surrealizmu

Lucia Giacani jest niezależną fotografką mieszkającą w Mediolanie, a jej pasja do fotografii pochodzi od ojca, który robił zdjęcia. Jej "rozwój fotograficzny", jak sama go nazywa rozpoczął się w młodzieńczych latach, kiedy robiła zdjęcia przyjaciół w opuszczonych budynkach włoskiego miasta Jesi. Lata później, Lucia podzieliła się swoim unikatowym światem w takich magazynach jak Vanity Fair, Vogue i Vogue Pelle. Ojczyzna Giacani, Włochy jest również głęboko osadzona w niej samej i jej pracach, a ona uważa, że Włochy dały jej determinację, aby pozostać skoncentrowaną i nie spocząć na laurach. Jako fotografka, żyje w surrealistycznym świecie, w którym podświadomość leży u podstaw wszystkich jej prac, wzorując się na symbolizmie, ekspresjonizmie, surrealizmie i innych artystach, takich jak: Francesca Woodman, Steven Klein i Tim Walker.

Mateusz Chmura, artysta w chmurach

Mateusz Chmura, znany również jako MatCloud, przyznaje, że często ma głowę w chmurach, jednocześnie mocno stąpając po ziemi. – Czasami chciałbym być nad tym wszystkim, znaleźć się między naszą obecną rzeczywistością a nieskończonością i wszechświatem. Trochę tak jak chmury… Polski artysta dorastał między naszą obecną rzeczywistością, nieskończonością i wszechświatem. Trochę tak jak chmury… Polski artysta dorastał za kulisami Opery Narodowej w Warszawie, wśród magicznych dekoracji i rekwizytów stworzonych przez jego ojca. Wszystkie te przedmioty i akcesoria karmiły wyobraźnię młodego Mateusza. – Środowisko to miało ogromny wpływ na moją wyobraźnię i pomogło mi rozwinąć moją kreatywność od bardzo młodego wieku. Nawet dzisiaj, czerpię stamtąd inspirację. Dziś Mateusz jest multidyscyplinarnym artystą niezależnym – grafikiem, projektantem produktów, art directorem i fotografem – który uwielbia pracować wokół tematu czarów i rzeczywistości, który jest obecny we wszystkich jego pracach i publikacjach. Mateusz łączy w sobie wszystkie te techniki, aby w swoich pracach osiągnąć namacalny efekt niematerialnych idei.

Uczenie się od artystów

W dniu 9 maja na www.tenbyfotolia.com oraz kanale TEN na youtube http://www.youtube.com/tencollection zostanie udostępnione wideo making-of w formie tutoriala, w którym krok po kroku artyści pokażą w jaki sposób stworzyli pracę – od ich pierwszego spotkania do gotowego projektu.

Obejrzyj zwiastun filmu tutaj.

Kompletny plik .PSD z pracą „Clean Inside” z wszystkimi warstwami, efektami, ustawieniami fotograficznych miar oraz zasobami banku zdjęć Fotolia będzie dostępny do pobrania za darmo w piątek, 9 maja przez 48 godzin na www.tenbyfotolia.com. Zdjęcie wykorzystane w pracy, jak również 10 innych zdjęć zrobionych podczas sesji będzie dostępne w sprzedaży na www.fotolia.com.

 

Konkurs TEN Sezon 3

Wyzwanie Lucii Giacani i Mateusza Chmury rozpoczyna się 12 maja

Począwszy od 12 maja, bank zdjęć Fotolia ogłasza międzynarodowy konkurs dla projektantów i fotografów, który zostanie uruchomiony na Facebooku i będzie dostępny na www.tenbyfotolia.com. Profesjonaliści i amatorzy będą mieć okazję do wyzwania pięciu duetów artystycznych. Projektanci zostaną poproszeni o przedstawienie swojej interpretacji projektu Mateusza Chmury, a fotografowie przedstawią swoje najlepsze zdjęcia za pomocą technik Lucii Giacani, które zostaną szczegółowo omówione w wideo making-of.

Zwycięzcy zdobędą wiele wspaniałych nagród, takich jak: tablety Wacom, subskrypcje Adobe Creative Cloud, drukarki Roland VersaStudio BN-20, druki Exaprint czy reflektor Wescott.

Uczestnicy mają czas do 31 maja, aby przesłać swoją pracę na stronie na Facebooku, https://www.facebook.com/TenCollection. Zwycięskie projekty zostaną wybrane na podstawie głosów internautów oraz jury składającego się z ekspertów. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 9 czerwca.

 

O projekcie TEN Fotolia

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO oraz Eduweb.pl.

***

Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia

Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór 28 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 4,8 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz
z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji,jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.

Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

press_pl@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52

Agencja PR:

Karolina Szaflarska

karolina.szaflarska@globalbrand.pl

Tel. + 48 22 428 27 82