Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Wizytówka w czterech krokach

Wizytówka w czterech krokach
2011-04-08

Wizytówka – mały kartonik z literkami, cyferkami i grafiką. Ale tylko w teorii. W praktyce ta niepozorna karteczka jest najczęściej zaniedbywaną przez przedsiębiorców formą reklamy. A przecież dobierana z szablonów, bez przemyślenia i przeładowana zbędnymi elementami może zniechęcić klienta równie skutecznie, jak najgorsza plotka.

Wizytówka jest dziś produktem bardzo wielofunkcyjnym. Dzięki niej druga osoba zyskuje wiele informacji nie tylko o nas samych, ale także o naszym miejscu zatrudnienia. W związku z tym konieczne jest dobieranie jej adekwatnie do charakteru firmy . A jest w czym wybierać – od materiału, rozmiaru, poprzez czcionki, kolory, na metodzie wydruku kończąc.


Krok 1.: Tylko papier?
Wizytówki są robione z papieru o różnym wzorze, kolorze, fakturze czy grubości. Nadruk może być pełny, pomieszany, jedno- lub obustronny. Ale czy nie lepiej czasem zastąpić papier innym materiałem? Takim który kojarzy się z naszą firmą, na przykład drewnem, metalem, gumą, szkłem, bawełną? Ktokolwiek dostanie od nas takie małe cudeńko na pewno lepiej zapamięta osobę od której je otrzymał i żywiej  zainteresuje się treścią samej wizytówki.


Krok 2.: Od przybytku...
Dziś poligrafia daje praktycznie nieograniczone możliwości stworzenia cokolwiek sobie wymarzymy. Nie wolno jednak przesadzić z formą. Najwyżej dwie czcionki i dwa kolory zupełnie wystarczą do przekazania wszystkich istotnych informacji. Z tymi również nie ma co przesadzać, w zależności czy jest to wizytówka osobista czy służbowa powinny na niej znaleźć się określone informacje.

Krok 3.: Osobista vs. służbowa.
W przypadu osobistej wystarczy imię i nazwisko jej właściciela oraz dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Można umieścić także tytuł naukowy jeśli takowy posiadamy. Na wizytówce służbowej powinny znaleźć się logo firmy, imię, nazwisko i stanowisko jej właściciela, dane kontaktowe, rodzaj działalności i ewentualny odniośnik do strony internetowej z dodatkowymi informacjami. Umieszczenie większej ilości danych (NIP, REGON, kilka adresów email, numery kont bankowych) spowoduje, że wizytówka stanie się nieczytelna.

Krok 4.: Drukowanie.
Najpopularniejsze obecnie metody druku wizytówek to: druk cyfrowy, offsetowy, sitodruk i termodruk. Przy małej liczbie egzemplarzy najlepiej wybrać cyfrowy, pozwala na szybkie uzyskanie wysokiej jakości wydruków po atrakcyjnej cenie i personalizację poszczególnych egzemplarzy. Druk offsetowy jest opłacalny przy wysokich nakładach – powyżej 1000 sztuk. Sitodruk pozwala na zastosowanie do wydruku wizytówek zróżnicowanego podłoża i kolorystyki, zaś termodruk umożliwia nadrukowanie tekstu na nietypowych formach wizytówki – wklęsłych bądź wypukłych.


Możliwości wyboru form w projekcie pozwalają opracować niepowtarzalną i zachęcającą wizytówkę. Warto poświęcić dłuższą chwilę na dopracowanie wszystkich elementów, bo osiągnięty efekt może dać zadziwiająco pozytywne rezultaty.

Żródło: wiadomosci.nf.pl