Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

W jaki sposób wyróżnić się na tle innych agencji reklamowych?

W jaki sposób wyróżnić się na tle innych agencji reklamowych?
2011-01-18

Jeszcze kilka lat temu rynek agencji reklamowych był na tyle mały, że wystarczyło być dobrym w swojej branży, posiadać ciekawe portfolio oraz wpis w katalogu firm, a klienci sami nas znajdowali.


Dziś nie jest już tak prosto. Codziennie powstają kolejne agencje reklamowe, które robią dokładnie to samo co my. W co więc powinniśmy zrobić, by wyróżnić się na rynku i stać się pożądaną przez klientów agencją? W jakie działania zainwestować w pierwszej kolejności? Poznaj 3 podstawowe kroki, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle pozostałych agencji reklamowych.

 

1. SEO (Serach Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing), czyli mówiąc prościej: Optymalizacja i Pozycjonowanie naszej strony www.

 

Jeśli chcesz, by klientom łatwiej było znaleźć Twoją agencję reklamową, warto byś lepiej im ją uwidocznił w miejscu w którym szukają najczęściej, czyli w Wyszukiwarkach.

 

W pierwszej kolejności bezwzględnie powinieneś znaleźć osobę, która najpierw zoptymalizuje Twój serwis, a następnie zajmie się jego pozycjonowaniem. Ważne byś od razu ustalił słowa kluczowe (czyli te, które wpisują Twoi potencjalni klienci chcący Cię odnaleźć) na które ma być pozycjonowany Twój serwis (np. agencja reklamowa, gadżety reklamowe, itp.). Warto skorzystać przy tym z darmowych narzędzi typu Google Keywords.

 

Czym zatem jest Optymalizacja? Otóż jak już pewnie wiesz, Twoja strona została napisana za pomocą kodów (html, Java scripts itp.). Niestety, ale programiści rzadko zajmują się optymalizacją, a co za tym idzie na pewno świetnie napisali i stworzyli stronę pod użytkowników (dzięki czemu dobrze wygląda), jednak nie pod roboty wyszukiwarek, a to właśnie one decydują o jakości Twojej pozycji w nich.

 

Co zatem zrobi osoba zajmująca się optymalizacją Twojego serwisu? Wyczyści jego kod ze zbędnych elementów i ułoży go w taki sposób, by czytając kod Twojej strony robot wyszukiwarki w pierwszej kolejności zobaczył czysty kod oraz najważniejsze słowa kluczowe.

 

Już po samej optymalizacji serwisu powinieneś zobaczyć, że jego pozycja będzie w wyszukiwarkach (np. Google) wyższa. Jednak prawdziwe efekty zobaczysz podczas pozycjonowania. Osoba zajmująca się tą czynnością wykona szereg działań, by podnieść pozycję Twojej strony w wyszukiwarce, a tym samym stać się łatwiej odnajdowanym przez klientów.

 

Fakt dobrej pozycji wpływa również znacząco na Twój wizerunek, gdyż klienci automatycznie lepiej postrzegają firmy z pierwszych stron wyszukiwarki.

 

2. Stwórz bloga firmowego.


Tą prostą, tanią i skuteczną formę marketingu internetowego już dawno doceniono w Stanach Zjednoczonych, choć najpierw jej zwolenników spotykała rzesza niedowiarków. Podobnie było w Polsce, jednak w chwili obecnej coraz więcej firm zauważa potęgę posiadania bloga firmowego.


Dlaczego warto? Blog doskonale wyróżni Cię na tle innych agencji reklamowych oraz pomoże w budowaniu wizerunku.

 

Klienci pragną wiedzieć z kim mogą współpracować, kto siedzi po drugiej stronie komputera czy telefonu – a prowadzenie bloga firmowego Ci w tym pomoże. Warto umieścić na nim posty pisane luźnym, konwersacyjnym językiem, jednak dotyczące konkretnych zagadnień, które mogą pomóc klientom. Pokażesz w ten sposób, że cieszysz się z dzielenia się swoją wiedzą także za darmo, a Twoja praca jest dla Ciebie pasją.

 

Na blogu powinny znajdować się zdjęcia pracowników piszących posty, ich imiona i nazwiska (mogą być też pseudonimy), funkcje pełnione w firmie oraz kilka informacji na temat zainteresowań. Dlaczego? Otóż klienci są różni, ale większość marzy, by dogadywać się z osobą z którą współpracują – a jeśli np. Jan Kowalski zobaczy, że Nowak z agencji X również lubi kolekcjonować monety to z większą ochotą spotka się z nim także w sprawie współpracy.

 

Jest jeszcze jeszcze jedna ciekawa rzecz dotycząca blogów i klientów. Ponieważ blogi łatwo się pozycjonują i zwykle zawierają wiele pożytecznych informacji, to często może się okazywać, że klient w pierwszej kolejności trafił na bloga – a dopiero później na stronę Twojej agencji z tym, że szybciej zdecydował się z niej skorzystać, ponieważ został już urobiony blogiem.

 

Jak wykonać blog firmowy? Dobrze jest skorzystać z gotowych, darmowych oprogramowań do tworzenia blogów, typu Wordpress.org. Wystarczy, że ściągniesz oprogramowanie i podepniesz pod niego domenę lub subdomenę. Wcześniej jednak poszukaj odpowiadającego Ci szablonu. W przypadku bloga firmowego radzę Ci skorzystać z płatnych, koszty są niewielkie, jednak będziesz mieć pewność, że nie znajdziesz 10 blogów z podobną grafiką. Oczywiście musisz również pamiętać o logotypie firmowym z dopiskiem „blog”.

 

Główna zasada której powinieneś się trzymać posiadając już bloga firmowego? Regularne i wartościowe posty! Pamiętaj o niej, gdyż tylko dzięki temu możesz spodziewać się sukcesu swojego bloga. {PBR}

 

3. Wykorzystaj social media.

 

Żyjemy w epoce Web 2.0, czyli serwisów internetowych na których treści generowane są przez użytkowników (user generated content). Skończyły się czasy kiedy marka wysyłała jednokierunkowy komunikat do swoich klientów, w chwili obecnej pomiędzy nią a klientem prowadzony jest dialog i od jego skuteczności zależy nasza pozycja na rynku. Jeśli nie doceniasz siły social media (media społecznościowe) proponuję Ci byś wpisał na You Tube hasło „nestle Greenpeace”, a zobaczysz jak ekologiczna organizacja za pomocą social mediów doprowadziła firmę do ogromnych strat.


Jeśli zależy Ci na widoczności – powinieneś być tam gdzie Twoi klienci. A oni są w Internecie, najczęściej korzystający akurat z jakiegoś portalu społecznościowego. Warto, by również i Twoja firma posiadała swój kanał na najpopularniejszym medium społecznościowym – czyli na Facebooku.

 

Jak to zrobić? Utwórz tam stronę swojej marki (Fan Page). Dobrze byłoby, gdybyś działania na social mediach zlecił komuś lub też zatrudnił specjalnie do tego osobę, która zna się na tym. Taka osoba nie tylko stworzy niepowtarzalne zakładki na Twoim Fan Page, ale również regularnie będzie dodawać wpisy i prowadzić dialog z Twoimi klientami. Jeśli jednak zdecydujesz się działać sam zapamiętaj trzy ważne kwestie:

 

1) Zwracaj się do klientów w taki sposób, by nawiązać z nim dialog (np. pytając o opinię).

2) Regularnie odpowiadaj na wpisy i pytania zamieszczone przez użytkowników na Twojej tablicy na stronie Facebooka.

3) Regularnie dodawaj wpisy na swoim kanale.

 

Jeśli wcześniej stworzysz bloga firmowego, możesz na stronie Facebooka zamieszczać informacje oraz linki do nowych postów, lub też wygenerować specjalne okienko „Like Box”, które zamieścisz później w widecie tekstowym na swoim blogu.

 

Zastosowanie powyższych trzech punktów to w chwili obecnej podstawa naszej widoczności w Internecie. Warto wykonać je wszystkie jeśli naprawdę zależy nam, by klienci nas odnaleźli i … polubili. Profity jakie dzięki nim zyskamy będą z pewnością większe niż ilość pieniędzy, które w nie zainwestujemy. Na koniec proponuję byś spróbował znaleźć kogoś, kto pomoże Ci wykonać pierwszy punkt… Po co? Po to, byś zobaczył jak Twoi klienci szukają Ciebie i czym kierują się przy wyborze – szukając pozycjonera poczujesz to najlepiej…