Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników - trendy na rynku.

Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników  - trendy na rynku.
2013-10-24

 

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas, w którym tradycją stało się wręczanie upominków najbliższym osobom, kontrahentom i pracownikom. Warto przemyśleć sprawę wyboru i zakupu upominków z dużym wyprzedzeniem, zwłaszcza upominków dla kontrahentów i pracowników.

Prezent, upominek świąteczny powinien sprawić radość osobie obdarowanej i utrwalić się w jej pamięci na dłuższy okres, tym bardziej że wręczany jest jako wyraz uznania dla danej osoby, jak również podziękowania za dotychczasową współpracę.

Agencje reklamowe prześcigają się w tego typu pomysłach przygotowują dla swoich klientów co roku bardzo atrakcyjną ofertą upominków świątecznych również z logo klienta.

W przypadku upominków dla kontrahentów i pracowników warto dokonać znakowania upominku swoim logotypem , ten zabieg rzuca pozytywne światło na firmę obdarowującą.

Kto nie chciałby w tym szczególnym okresie otrzymać od swojego kontrahenta czy pracodawcy pięknego długopisu, kalendarza, portfela, kubka, pendriva czy innego pomysłowego gadżetu typowo świątecznego.

W tym przypadku ważną kwestią przy wyborze upominku staje się jakość produktu.
Nikt przecież nie chciałby otrzymać upominku pozbawionego walorów estetycznych i użytkowych. Ciężko jest trafić również w gusta wszystkich osób obdarowanych , dlatego warto w tym wypadku skorzystać z porad specjalistów czyli agencji reklamowych, dla których dobór upominków to chleb powszedni.

 

Jakie są trendy na rynku upominków świątecznych zapytaliśmy samych ekspertów w tej dziedzinie- reprezentantów agencji reklamowych Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.

 

Dominującym od kilku lat trendem w  tematyce upominków świątecznych są    kosze świąteczne, o coraz bardziej wyrafinowanych smakach ,oryginalnych składnikach  , kosze  dla kobiet i mężczyzn, produkty markowe, skórzane, zestawy porcelany, unikatowe kosmetyki i biżuteria.
Nową tendencją ,którą zauważamy jest  ogromna dbałość o estetykę  ich opakowania oraz delikatne, wyrafinowane  akcenty dekoracyjne.  Nadal jednak największa popularnością cieszą się produkty wykonane własnoręcznie  przez pracownie artystyczne, mają one charakter niepowtarzalny i unikatowy : ręcznie malowane bombki ,wypiekane pierniczki, witraże, oryginalne stroiki ,koronkowe serwetki, rzeźby, grafiki, świeczniki, wazony., rękodzieła sztuki artystycznej lub użytkowej ,kolekcje  dzieł sztuki ,książki bibliofilskie.

 

Poprzez personalizację  prezentu  świątecznego sygnalizujemy  indywidualny stosunek do odbiorcy, nadajemy  mu cechę wyjątkowości, nieprzypadkowości, ukierunkowanego działania. Dyskretny grawer ,tłoczenie imienia i  nazwiska  lub tylko inicjały zdecydowanie zwiększają atrakcyjność naszego upominku czyniąc go  bardziej wartościowym w oczach naszych partnerów – Joanna Warkocka BTL Forms

Obecnie na rynku istnieją dwa nurty preferencji klienta w zakresie zakupu upominków świątecznych. Pierwszy – „tradycyjnie coś słodkiego” . Drugi – przeważający, gdzie kupujący przy wyborze głównie kieruje się praktycznością produktu. Wówczas jedynym elementem nadającym charakter świąteczny jest opakowanie –Rafał Fidziński Start Prezent s.c.

Niezwykle silną tendencją obserwowaną przez nas w bieżącym sezonie jest poszukiwanie świątecznych upominków "z najwyższej półki". Coraz więcej firm decyduje się na gadżety ekskluzywne, jako najskuteczniejszą metodę wyróżnienia spośród konkurencji.
Niesłabnącą popularnością cieszą się: personalizowana biżuteria bursztynowa, zegarki z autorskimi tarczami, galanteria skórzana, czy markowe zestawy piśmiennicze
- Edyta Lisowska EBLIS B&L.

 

Moja firma proponuje klientom jako upominek świąteczny produkty przede wszystkim użyteczne, ciepłe i smaczne. Użyteczne i bardzo modne w tym sezonie są akumulatory zewnętrzne - Power Banki. To akumulatory litowo-jonowe o rożnej pojemności mAh. Kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami zasilanymi przez port USB oraz z urządzeniami działającymi na Androidzie i Ios-rewelacyjny gadżet. Proponujemy również ogrzewacze do rąk, smaczne prezenty. Oprócz standardowych czekoladowych choinek, reniferów i win proponujemy pierniki z polewą jako logo, możemy umieścić hasło, logo firmy, cokolwiek klient sobie zażyczy – mówi Monika Lewandowska GADGET ADVERTISING IDEAS.

 

Kilka lat temu zacząłem proponować klientom świąteczne zestawy podarunkowe. Moi stali klienci bardzo je sobie cenią. Ich wyjątkowość polega na tym, ze nie proponuje gotowego zestawu, których na rynku są setki. Komponuje je wg. indywidualnych ustaleń proponując produkty nietuzinkowe i oryginalne- Grzegorz Ćwikliński S Pro .

 Trendy na rynku upominków korporacyjnych, nie zmieniają się tak szybko.  Zwłaszcza w przypadku upominków świątecznych wiele zależy od etykiety biznesowej, a także ustalonych relacji czy zasad w danej firmie. Sprawdzonym upominkiem dla pracowników są kosze produktowe, w których można znaleźć smakołyki lub/i trunki najlepszych na rynku firm. W przypadku upominków dla pracowników wyższego szczebla: managerów, dyrektorów czy samych właścicieli korporacji najlepszym rozwiązaniem są praktyczne i jakościowe upominki znanych marek:  skórzane torby na laptopy, organizery, pióra lub długopisy , zawieszki do kluczy z grawerem, coraz częściej również elektroniczne gadżety. Oczywiście dobór upominku zależy też od tego czy obdarowywany jest kobietą czy mężczyzną-Karina Anna Kowalska Carin Creative Studio Marketingu i Reklamy.

 

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 140 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.

Więcej informacji o Izbie na stronie: www.piap-org.pl

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Wojniak, biuro@piap-org.pl | tel. 791 354 426