Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Tweetuj zgodnie z duchem olimpijskim - nie naruszaj interesów sponsorów MKOI

Tweetuj zgodnie z duchem olimpijskim - nie naruszaj interesów sponsorów MKOI
2011-06-28

 

Międzynarodowy Komitet Olimpijski zezwolił olimpijczykom na korzystanie z mediów społecznościowych podczas igrzysk w Londynie. Jednak biorąc pod uwagę obostrzenia zastosowane przez MKOl, nie będzie to łatwe. Podstawowa zasada – nie będzie można wykorzystywać serwisów społecznościowych do celów marketingowych.


MKOl aktywnie zachęca i wspiera sportowców oraz inne akredytowane osoby do korzystania z mediów społecznościowych i publikowania wpisów dotyczących ich przeżyć” – czytamy we wstępie dokumentu opublikowanego na stronie Komitetu. Po tej zachęcie następuje jednak cały szereg zaleceń, których muszą przestrzegać sportowcy.


Wszystkie ich wpisy na blogach, Twitterze czy innych serwisach powinny być pisane w pierwszej osobie i mieć charakter dziennika. Uczestnicy olimpiady nie powinni jednak przejmować roli dziennikarzy i relacjonować wydarzeń z olimpijskich aren. Jak czytamy w poradniku, wszystkie wpisy powinny „być zgodne z duchem olimpijskim i podstawowymi zasadami ruchu olimpijskiego, (…) być w dobrym tonie i nie powinny zawierać wulgaryzmów oraz obscenicznych zdjęć”.


Olimpijczycy mogą również publikować własne zdjęcia, jednak nie mogą ich wykorzystywać w celach komercyjnych. Nie będzie jednak dozwolone zamieszczanie materiałów audio i wideo z zawodów. Ich uczestnicy nie będą mogli także reklamować w swoich postach żadnych marek, firm, usług czy produktów. Sportowcy na olimpiadzie nie będą mogli także w swoich materiałach wykorzystywać… olimpijskiego symbolu. Na szczęście MKOl zezwolił na korzystanie z przymiotnika „olimpijski”.

 

Źródło: www.proto.pl