Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Szkolenie z SEO - czy warto z niego skorzystać?

Szkolenie z SEO - czy warto z niego skorzystać?
2020-12-11

Sprzedaż przez internet to ogromna branża, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jednak razem z nieprzebraną rzeszą potencjalnych klientów spotykamy się również z równie imponującą konkurencją. Aby wybić się ponad innych i zaprezentować z jak najlepszej strony, musimy nie tylko dbać o szybką realizację zamówień czy dobry kontakt z klientem. To, w jaki sposób wygląda nasza strona oraz jak wysoko pojawia się w wynikach wyszukiwania również ma ogromne znaczenie. Jeżeli zależy nam na tym, by poprawić swoje wyniki i dotrzeć do większego grona odbiorców, możemy zdecydować się na szkolenie z zakresu SEO. W jaki sposób nam ono pomoże i czy warto z niego skorzystać?

 

1. Czym jest SEO?

2. Na czym polega szkolenie SEO?

3. Jakie zagadnienia może obejmować szkolenie SEO?

4. Co daje szkolenie SEO?

5. Szkolenie podstawowe a rozszerzone - jakie są różnice?

 

Czym jest SEO?

Nazwa SEO jest skrótem od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji wyników wyszukiwań dla przeglądarki. W momencie, gdy wpisujemy w Google jakieś zapytanie, zadaniem mechanizmów wyszukiwania jest przeskanowanie treści na stronach, na których również pojawia się to hasło. W ten sposób użytkownik otrzymuje odpowiedź na frazę, którą wpisał, a z drugiej strony właściciele stron internetowych mogą podejmować działania, dzięki którym ich witryna pojawi się odpowiednio wysoko na liście wyszukiwania. Jest to bardzo istotne, ponieważ zwykle jako odbiorcy nie patrzymy na więcej niż kilka, kilkanaście pierwszych wyników - strony, które znajdą się w tym gronie zgarną więc najwięcej uwagi internautów.

 

Na czym polega szkolenie SEO?

Szkolenie z zakresu SEO ma na celu pomóc nam nauczyć się mechanizmów działania optymalizacji, jak i wykorzystania ich do poprawienia pozycji w wynikach wyszukiwania dla naszej własnej strony. Dzięki zdobytej wiedzy możemy zyskać więcej odsłon organicznych, czyli takich, za których nie zapłaciliśmy w postaci wykupionej reklamy. Większy ruch z kolei przekłada się bezpośrednio na nasze zarobki - możemy sprzedać więcej towarów lub usług, a także zyskać nowych klientów.

W zależności od poziomu zaawansowania szkolenia będziemy skupiać się na nim albo na podstawowych zagadnieniach, jak na przykład sposobie działania wyszukiwarek, albo na bardziej drobiazgowych elementach, jak przykładowo pozycjonowanie dla social media.

 

Jakie zagadnienia może obejmować szkolenie SEO?

Ponieważ samo SEO jest bardzo rozległym zagadnieniem, możemy spotkać się ze szkoleniami obejmującymi różne jego aspekty. Najbardziej podstawowe kursy dotyczą bazowej wiedzy, jaką musimy mieć aby zacząć: sposobu wybierania fraz pod pozycjonowanie, podstaw korzystania z usług Google dla osób zajmujących się SEO i tak dalej. Jeżeli jednak jesteśmy skupieni bardziej na wąskich zagadnieniach, bez problemu znajdziemy szkolenia traktujące o szeroko pojętej optymalizacji stron internetowych, wykorzystaniu AdWords czy zawierających informacje niezbędne do stworzenia własnych strategii dla pozycjonowania.

 

Co daje szkolenie SEO?

W podstawowym zakresie kurs z zakresu SEO pozwala na zrozumienie, jak działa wyszukiwarka internetowa. Dzięki tej wiedzy możemy podjąć działania, które pozwolą nam wynieść swoją stronę na wyższą pozycję na liście wyszukanych haseł, co zapewni jej większy ruch. Kolejne, bardziej zaawansowane elementy szkolenia pozwolą nam na efektywne wykorzystywanie takich narzędzi, jak Google AdSense czy AdWords, programów przeznaczonych do audytu SEO czy też zrozumienie, jak ważną częścią strony (dla powodzenia wszystkich wcześniej wspomnianych działań) jest jej stan techniczny. Wiedzę z tego zakresu możemy bezpośrednio wykorzystać do zwiększenia swoich zysków, jak i do sprawienia, że nasza witryna będzie jasna, przejrzysta i przyjazna odwiedzającym oraz klientom.

 

Szkolenie podstawowe a rozszerzone - jakie są różnice?

Szkolenie SEO podstawowe i zaawansowane różnią się od siebie tematami, jakie zostaną poruszone podczas spotkania. Podstawowy kurs przeznaczony jest dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie e-commerce i online marketingu. Dzięki niemu będą w stanie nauczyć się wielu istotnych, bazowych zagadnień, które następnie będzie można rozwinąć w coś bardziej złożonego. Z kolei szkolenia rozszerzone dedykowane są osobom, które posiadają już wiedzę w zakresie SEO, ale chciałyby ją pogłębić, dokształcić się lub skupić na jednym konkretnym aspekcie, nad którym aktualnie pracują.

Niezależnie od tego, w której grupie się znajdujemy, możemy wynieść wiele użytecznej wiedzy z takiego spotkania. Są one dedykowane szczególnie osobom zajmującym się marketingiem, prowadzeniem bloga, copywritingiem czy tworzeniem rozwiązań z zakresu UI/UX. Programiści i webmasterzy mogą z powodzeniem skorzystać z wiedzy z zakresu SEO i ułatwić sobie w ten sposób pracę nad bardziej technicznymi aspektami strony. Kursy tego typu są także dedykowane właścicielom stron lub sklepów internetowych, którzy - chociaż sami niekoniecznie muszą zajmować się SEO - dzięki zrozumieniu mechanizmów optymalizacji mogą być w stanie lepiej pokierować swoim biznesem.