Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Skuteczne reklamy w social mediach – jak pozyskać ruch i konwersje?

Skuteczne reklamy w social mediach – jak pozyskać ruch i konwersje?
2021-03-26


Jak podają statystyki, ponad połowa populacji na świecie to wzrokowcy, którzy dodatkowo znacznie łatwiej koncentrują się na obrazach niż na słowie pisanym. Skoro wiadomo, że tak wiele osób preferuje obraz a nie tekst, warto wykorzystać tę wiedzę w marketingu, między innymi w social mediach.

Jak wykorzystać reklamę w social mediach dla dobra firmy? Więcej na ten temat napiszemy poniżej.


Social media, czyli szereg możliwości dla nowoczesnego biznesu

Obecnie obecność firm w przestrzeni online jest wręcz obowiązkowa. Przykład? Nie da się funkcjonować bez nowoczesnej strony internetowej. Powinno się także zadbać o zbudowanie profilu biznesowego na portalach społecznościowych. Przecież to tam większość czasu spędzają użytkownicy sieci.

Które z mediów cieszy się największą sympatią? Dominującą pozycję od lat utrzymuje Facebook. Równocześnie jak grzyby po deszczu rozwijają się też inne platformy. Warto choćby wymienić Instagram, Twitter i LinkedIn.

Do jakich celów internauci wykorzystują tego typu przestrzenie? Szukają w nich rozrywki, wiedzy oraz rekomendacji. Trudno się zatem dziwić, że social mediami zainteresował się nowoczesny biznes, dla którego jest naturalne miejsce do zdobywania nowych klientów.

Pozyskiwanie ruchu na profilach biznesowych wymaga jednak sporo pracy. Trzeba zadbać o to, by publikowane treści były interesujące, niepowtarzalne, a także by wpisywały się w potrzeby konkretnej grupy odbiorców, na których szczególnie zależy przedsiębiorcy. To właśnie oni mogą stać się wiernymi ambasadorami marki, a w przyszłości także zaufanymi klientami, związanymi z marką na długie lata.


Ludzie nie chcą czytać, wolą oglądać – najpopularniejsze formaty treści w social mediach

W social mediach są obecne firmy z wielu branż. Konkurencja jest olbrzymia. Jak zatem dotrzeć do wymarzonej grupy odbiorców i przebić się z ofertą, wyprzedzając rywali? Wyróżnienie się z tłumu bynajmniej nie jest proste. Wymaga zaangażowania oraz precyzyjnego planowania każdej kampanii promocyjnej (organicznej i płatnej).

Szansą na sukces staje się w tej sytuacji perfekcyjny content – unikatowy, jakościowy i ciekawy. Treści powinny odpowiadać na potrzeby odbiorców, wpisywać się w ich styl życia oraz dawać rozwiązania dla różnych problemów. W ten sposób trzeba budować wszystkie typy materiałów – posty informacyjne oraz materiały promocyjne. Dzięki temu pozyskuje się wartościowy ruch oraz rosnące zainteresowanie fanów na wszystkich frontach social mediów.

Jaki content jest najciekawszy? Przez wiele lat dominowały materiały tekstowe, opierające się na chwytliwych hasłach reklamowych, ciekawych opowieściach (storytelling), pozwalające na zidentyfikowanie się z bohaterem. Posty bywały długie i rozbudowane.

Jak wygląda to obecnie? Współcześnie oczekiwania odbiorców, szybko przewijających posty na tablicy głównej, są zupełnie inne. Aby przykuć ich uwagę, potrzeba ciekawego obrazu, dzięki któremu wzrok czytającego zatrzyma się na dłuższą chwilę na danej treści. Jak to zrobić? Sporo informacji na ten temat można przeczytać choćby na stronie: AdrianKolodziej.pl/blog.

Reklamy graficzne lub video stanowią główny sposób pozyskiwania ruchu w social mediach. Zdjęcia przyciągają skuteczniej niż niekończące się ciągi liter, bez dodatkowych elementów uatrakcyjniających content.


Jaki powinien być nowoczesny i skuteczny content?

Wykorzystanie treści, wpisujących się w aktualne trendy, to jednak nie wszystko. Aby przykuć uwagę i zdobyć odbiorców, trzeba jeszcze zadbać o wiele detali.

Jakie zatem muszą być wartościowe treści? Przede wszystkim niepowtarzalne i dopasowane do gustów konkretnej grupy odbiorców. Nie ma sensu tworzyć pięknych grafik lub video, jeśli nie będą one skierowane do odpowiednich użytkowników.

Treści muszą też wyróżniać się wysoką jakością. Dotyczy to zarówno realizacji zdjęć lub nagrań, jak i późniejszej postprodukcji. Powinny być wykonane przy pomocy profesjonalnych sprzętów. Często warto zatem zatrudnić do przygotowania ich profesjonalistów z dużym doświadczeniem w social mediach.


Nowoczesny marketing w social mediach – jakość, targetowanie i profesjonalizm

Obecność nowoczesnego biznesu na portalach społecznościowych musi być zawczasu perfekcyjnie przygotowana, oparta na badaniach grup docelowych. Trzeba stawiać na dopasowanie i jakość.

Zaangażowanie jednak popłaca i pozwala pozyskać zagorzałych fanów, a w efekcie klientów przy pomocy niby takiego niepozornego narzędzia jak social media.