Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Skuteczna kampania PR i jej potencjalne korzyści

Skuteczna kampania PR i jej potencjalne korzyści
2018-01-04


Każda funkcjonująca na rynku firma czy organizacja potrzebuje dobrego wizerunku, aby jej działania odnosiły sukces. Większa rozpoznawalność marki oraz pozytywne skojarzenia z danym produktem czy logo przekładać się mogą na zwiększenie zysków. Właśnie dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami od wizerunku – profesjonalna obsługa PR to wymierne korzyści dla firmy. Jakie?

Czym jest PR firm?

Niektórzy błędnie utożsamiają działania PR z reklamą. Ta druga jednak nastawiona jest na natychmiastowy efekt i skierowana wyłącznie w stronę klienta. Skuteczny PR to działanie długofalowe, które powinno polegać na budowaniu dobrych relacji nie tylko z klientami, ale też z innymi organizacjami, mediami czy lokalnymi społecznościami. Kluczowe znaczenie w działaniach public relations ma więc dialog i dbanie o dobry wizerunek firmy.

Skuteczna kampania PR

Przeprowadzanie kampanii poprawiającej wizerunek marki lub zwiększającej jej rozpoznawalność warto powierzyć specjalistom. Agencja public relations skupia ludzi, którzy doskonale wiedzą jakie działania przynoszą wymierny skutek. Przygotowanie zazwyczaj rozpoczyna się od audytu wizerunku firmy oraz identyfikacji korporacyjnej, na podstawie którego opracowywane są, a następnie realizowane strategie komunikacyjne. Specjaliści od PR ponadto zajmują się tworzeniem materiałów informacyjno-promocyjnych, a więc raportów, broszur, reklam, zdjęć, filmów itp. Obecnie niemałe znacznie w tworzeniu kampanii public relations odgrywa internet. Wykorzystanie social mediów pozwala dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, którzy mogą stać się dzięki kampanii klientami firmy. Mogłoby się wydawać, że współpraca z agencją PR nie przyniesie efektów, bo najlepiej swoje przedsiębiorstwo znają osoby w nim zatrudnione. Pracownicy agencji, jako „ludzie z zewnątrz” mogą bardziej bezstronnie ocenić sytuację firmy oraz jej wizerunek, przez co nierzadko potrafią zaproponować ciekawe, a zarazem skuteczne pomysły.

Korzyści z dobrze przeprowadzonej kampanii PR:

1. Większa rozpoznawalność

Ma ona szczególnie istotne znaczenie dla firm, które od niedawna funkcjonują na rynku, ale jest ważna również dla przedsiębiorstw chcących go rozszerzyć. Jeśli więc miejscem działania firmy jest np. Warszawa, ale planuje ona założyć swoje placówki również w innych miastach, kampania PR może w znacznym stopniu ułatwić start.

2. Wyróżnienie na tle konkurencji

Dobrze przeprowadzona kampania PR umożliwia podkreślenie indywidualności firmy na tle przedsiębiorstw działających w tej samej branży.

3. Obecność w mediach

Dobre relacje z mediami to większa szansa, że informacje o działaniach firmy będą często publikowane, a tym samym dotrą do szerszej grupy odbiorców.

4. Pozytywny wizerunek

Skuteczne działania public relations przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki oraz przedstawienia firmy jako wiarygodnego i godnego zaufania przedsiębiorstwa, którego produkty lub usługi warto wybrać. Kampania PR może więc wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.