Aktualności
Skąd wiesz, czy Twoja firma jest widoczna w internecie?
Czy masz pewność, że Twoją firmę widać w Internecie? Dlaczego widoczność jest ważna? Jak sprawdzić swoją widoczność i pozycje w Google? Czy każda firma może się pozycjonować? Co zrobić, jeżeli Twojej firmy nie widać w Internecie? Zapraszam!
Dlaczego widoczność w sieci jest ważna?
Widoczność online bezpośrednio wpływa na to, jak łatwo klienci mogą znaleźć firmę i jej ofertę. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oraz większa obecność na platformach społecznościowych, tym większe szanse na zainteresowanie ofertą, nawiązanie interakcji z potencjalnymi klientami oraz zwiększenie sprzedaży. Współczesny konsument, w tym Twój klient, często podejmuje decyzje zakupowe na podstawie informacji znalezionych online – od opinii innych użytkowników po szczegółowe specyfikacje produktów. Dlatego widoczność w sieci przekłada się bezpośrednio na zyski Twojego biznesu.
Jak sprawdzić, czy Twoja firma jest widoczna w sieci?
Aby ocenić widoczność firmy w internecie, należy skorzystać z kilku narzędzi i metod. Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie audytu SEO, który pozwala sprawdzić, na jakich pozycjach w wynikach wyszukiwania pojawia się strona firmowa na kluczowe frazy związane z ofertą. Do tego celu można wykorzystać narzędzia takie jak Google Search Console, SEMrush czy Ahrefs, które dostarczą informacji o widoczności strony, słowach kluczowych, które generują ruch, oraz linkach prowadzących do witryny, ale po kolei!
Jak sprawdzić pozycje strony www?
Otwórz przeglądarkę w trybie prywatnym - to ważne! I wpisz frazy, które powinny się kojarzyć Twoim klientom z Twoim biznesem. Może twoja branża, to co robisz i czym się zajmujesz. Jesteś na samej górze? Nie. No to mam dla Ciebie złą wiadomość. Klienci prawdopodobnie Cię nie widzą.
Dokładne sprawdzenie pozycji Twojej strony może wymagać trochę więcej pracy, jak to zrobić. W moim innym poradniku opisuję jak sprawdzić pozycję strony w Google na dane słowo kluczowe. Korzystając z mojego artykułu, możesz samodzielnie zweryfikować dużo dokładniej, jak wypadasz na tle swojej konkurencji. Jeżeli już wiesz gdzie jesteś, wypadałoby zacząć od poprawy treści, ale do tego potrzebujesz właściwego przeglądu i odpowiedniego przygotowania. Czyli startujemy od szukania fraz na Twój serwis!
Jak wyszukać słowa kluczowe, ważne dla Twojego biznesu?
Frazy kluczowe to fundament każdej strategii SEO, ponieważ bezpośrednio wpływają na to, jak i gdzie firma pojawia się w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pomagają zrozumieć intencje użytkowników i dostosować treści do ich potrzeb, co zwiększa szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Nie są tak istotne jak lata temu, i jak mówi duża część specjalistów, ale bez nich zrobić można niewiele.
Dzięki frazom kluczowym strona internetowa może być lepiej indeksowana przez wyszukiwarki, co z kolei poprawia jej pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa widoczność. Istotne jest również, aby frazy kluczowe były zgodne z ofertą firmy oraz odpowiadały na zapytania użytkowników, co przekłada się na większy ruch na stronie, lepszą konwersję oraz efektywność działań marketingowych.
Frazy kluczowe pomagają także w budowaniu autorytetu marki w sieci, gdy strona pojawia się jako odpowiedź na często zadawane pytania, co z czasem buduje zaufanie wśród użytkowników.Na szczęście przygotowałem poradnik opisujący narzędzia propozycji słów kluczowych za darmo.
Czy tylko duże strony i firmy warto pozycjonować?
Pozycjonowanie jest istotne nie tylko dla dużych stron internetowych, ale również dla małych i średnich firm, które mogą czerpać z niego znaczące korzyści. W rzeczywistości, mniejsze strony często mają większą elastyczność i mogą szybciej dostosować swoją strategię SEO, aby osiągnąć widoczność w niszowych rynkach. Nawet lokalne firmy mogą znacznie zwiększyć swoją obecność dzięki optymalizacji pod kątem lokalnych zapytań, co jest szczególnie ważne w kontekście wyszukiwań na urządzeniach mobilnych.
Wypozycjonować można każdy biznes, tylko trzeba mieć na to odpowiedni pomysł. Ja je mam. Reszta jest po Twojej stronie.
Mojej firmy nie widać w internecie! Co robić?
Nie panikuj! Wejdź na kreacjamarki.pl i napisz do mnie, a ja postawię Twój biznes na nogi. To co opisałem w niniejszym artykule to tylko wierzchołek góry lodowej, bo jest przecież jeszcze kwestia audytu, optymalizacji, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Do tego potrzeba nakładów pracy i odpowiedniej wiedzy. Nie oszukujmy się, potrzeba też budżetu. Wszystko w tym momencie zależy od Ciebie. Możesz budować widoczność i zdobywać klientów, możesz też zostawić sytuację jak jest, i czekać aż konkurencja Cię wykosi.