Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Rynek upominków reklamowych

Rynek upominków reklamowych
2011-01-17

Gadżety reklamowe, artykuły promocyjne, upominki reklamowe… Bez względu na to, jak je nazwiemy, wiele branż nie może się bez nich obejść – szczególnie branża farmaceutyczna, tytoniowa, alkoholowa, i piwowarska, a dalej konsultingowa i finansowa.

 

Ze względu na ograniczone możliwości reklamy ATL (czyli prowadzonej w mediach tradycyjnych i zewnętrznej – czyli indoor i outdoor), chętnie inwestują w reklamę BTL (skierowaną do konkretnego klienta), w której zawierają się także gadżety. Szczególnie popularne są tutaj upominki dla lekarzy (kalendarze, aktówki, portfele), gadżety do gabinetów i przychodni, wyposażenie barów, szkanki, kieliszki, dmuchane fotele, piłki plażowe, zapalniczki…

 

Coraz chętniej w gadżety inwestują także sklepy internetowe, wierząc że leżący na biurku długopis z ich adresem lub kubek czy podkładka pod myszkę z logo, będą przypominać klientowi, gdzie powinien robić kolejne zakupy w sieci. Takie upominki chcące zatrzymać klienta sklepy internetowe dystrybuują poprzez wysyłkę w paczkach z zakupionymi przez niez niego towarami. Co ciekawe, coraz częściej także agencje reklamowe lub PR zamawiają tego typu artykuły. Wynika to z nieustannego poszerzania przez nie oferty o tworzenie kompletnych planów promocyjnych, w których pewną rolę niejednokrotnie odgrywają także upominki reklamowe. Dlaczego? Ponieważ pozwalają lepiej zapaść w pamięć klienta i wywołać w nim chęć kontunuowania współpracy.

 

Wszyscy klienci zwracają uwagę przede wszystkim na cenę (35%), następnie na jakość (25%), terminowość (także 25%) i dopiero na końcu na innowacyjność produktów (15%). Szkoda, bo to innowacyjność ma największy wpływ na zapamiętanie upominku oraz obdarowującego. Warto także dodać, że najbardziej popularnymi grupami artykułów promocyjnych są: ceramika, artykuły biurowe (piśmiennicze), odzież, a także – coraz częściej – elektronika użytkowa. Elektroniczne gadżety nowej generacji, takie jak nośniki danych USB (pen drive), ramki multimedialne, inteligentne budziki etc. coraz silniej zaznaczają swoją pozycję w tym sekorze w Polsce.

 

O swoje miejsce walczą tu także gadżety ekologiczne zgodne z obecną modą na ekologię oraz pomagające poprawić wizerunek firmy jako działającej na zasadach zrównoważonego rozwoju. Są to więc wykonane z drewna podkładki pod komputer, drewniane długopisy, szkatułki, torebki z papieru wykonanego z makulatury i wiele innych.