Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Rynek reklamy w Polsce rośnie!

Rynek reklamy w Polsce rośnie!
2011-05-10

W pierwszym kwartale br. rynek reklamy wzrósł o 6,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i sięgnął tym samym 1,61 mld zł. Wzrost ten spowodowany jest głównie zwiększeniem nakładów na reklamę w internecie – o 17,2% (łącznie 190 mln zł netto), radiu – o 10,2% (łącznie 125 mln netto) i telewizji – o 6,6% (łącznie 839 mln zł netto). Spadły natomiast wydatki na kino – o 4,1% (do 19 mln zł), outdoor – o 5,2% (do 115 mln) i prasę – o 0,3% (do 322 mln zł).

Wzrost sumarycznych nakładów na komunikację nastąpił w pięciu z siedmiu największych sektorów rynku reklamy, co specjaliści tłumaczą rosnącą konkurencją w tych branżach. Szczególnie można to dostrzec w sektorach: telekomunikacji, higieny i pielęgnacji oraz farmaceutyków. Spadek jest natomiast najbardziej widoczny w branżach: finansów (o 9,9%) i handlu (o 4,2%).

W pierwszym kwartale 2011 roku do 219 minut wydłużył się też dzienny czas poświęcony na oglądanie telewizji z 217 minut w analogicznym okresie roku 2010. Wzrosła też o 13% (czyli do 60 minut dziennie) oglądalność stacji tematycznych.

Pełen raport „MPG Media Market Scan 1 Q 2011 Analiza rynku reklamy w Polsce” dostępny jest tutaj.

Źródło: „MPG Media Market Scan 1 Q 2011 Analiza rynku reklamy w Polsce”