Aktualności
Rola mediów społecznościowych w sprzedaży

Media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Tylko w naszym kraju korzysta z nich ponad 80% internautów. Chociaż same nie sprzedają, mogą być wykorzystane jako sposób na dotarcie do klientów i promowanie marki. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Pinterest czy Instagram dają duży wachlarz możliwości marketingowych.
Rola mediów społecznościowych w biznesie
Media społecznościowe mogą służyć firmom do nawiązania relacji z potencjalnym klientem. Nie tylko pozwalają na bezpośrednią sprzedaż, ale pozwalają również poznać klienta i zebrać o nim informacje. Umożliwiają ponadto zapytanie o produkt oraz reklamację. Firma uzyskuje możliwość dowiedzenia się, jak jest postrzegana i jakie opinie o jej produktach mają klienci. Pozwala to na wprowadzenie zmian zwiększających zadowolenie klientów i pielęgnowanie relacji. Zadowolony konsument chętnie powraca do sklepu. Media społecznościowe to także dodatkowy kanał obsługi klienta. Zainteresowani mogą przenieść się za pomocą jednego kliknięcia do wybranego produktu i dokonać transakcji.
W jaki sposób wykorzystać social media?
Działania w mediach społecznościowych należy zacząć od ustalenia grupy docelowej, do której chce się dotrzeć z ofertą. Można to zrobić poprzez postowanie w odpowiednich grupach. Warto również skorzystać z pomocy specjalistów z www.internetum.com. Pomogą oni optymalizować treści umieszczane na profilu, tak by dotarły one do jak największej liczby osób, a ponadto precyzyjnie określą grupę docelową i trafią z wiadomościami właśnie do niej. Odpowiednie zarządzanie pozwoli na aktywne budowanie wizerunku marki i jej rozpoznawalność na tle konkurencji. Klienci, poprzez wyrażanie swojej opinii i zapytania o produkty, stwarzają szansę na wychodzenie z właściwie dobraną ofertą wcześniej niż zrobi to konkurencja.
Reklama w mediach społecznościowych
Reklama w social mediach to nie tylko profil firmowy. Media umożliwiają przeprowadzanie różnego rodzaju kampanii reklamowych. Za pomocą targetowania można dotrzeć do osób zainteresowanych produktem. Skuteczna reklama wymaga opracowania strategii. Aby podnieść sprzedaż, konieczne jest zastosowanie odpowiednich technik. Można skorzystać z płatnych reklam w różnej formie. Jedną z nich jest remarketing. Reklama wyświetla się osobom oglądającym produkt wcześniej, przypominając i zachęcając do powrotu do sklepu. Odpowiednio przygotowane posty mogą być udostępniane, zwiększając tym samym zainteresowanie produktem, a często udostępniane stają się trendy. Konkursy przeprowadzane na profilu również sprzyjają zaciekawieniu marką.
Czy marketing w mediach społecznościowych jest opłacalny?
Obecność na portalach społecznościowych jest bezpłatna, podobnie, jak wiele działań marketingowych, które można tam zastosować. Statystyki pozwalają na upewnienie się, czy reklama jest opłacalna. Nieobecność marki w mediach to strata bardzo dużej liczby potencjalnych klientów. Ten rodzaj marketingu wymaga czasu i pracy, jednak przynosi wiele korzyści. Na pewno warto korzystać również z płatnych form reklamy oraz ze wspomagających, także płatnych, aplikacji.