Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reportaż reklamowy - nowoczesny sposób na promocję firmy

Reportaż reklamowy - nowoczesny sposób na promocję firmy
2020-05-27


Film reklamowy dłuższy od standardowego spotu czy artykuł o przedsiębiorstwie nazywamy reportażem reklamowym. To skuteczny sposób na wypromowanie firmy, pozyskanie nowych klientów i wyróżnienie się wśród innych przedsiębiorców. Tego typu produkcje wykorzystują nowy trend w reklamie: tworzenie jej tak, by potencjalny klient nie czuł, że ma do czynienia z marketingiem, a bardziej z fascynującą opowieścią.

Na czym polegają reportaże reklamowe?

Tego typu materiał na ogół jest dłuższy niż standardowa reklama, ale nie pełni wyłącznie funkcji promocyjnej. Nie stanowi jedynie zachęty do skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa – wystarczy trochę kreatywności, by stworzyć niepowtarzalny materiał, który odbiorca będzie oglądać lub czytać z przyjemnością. Można więc na przykład wykorzystać ujęcia z drona i zaprezentować, jak na porządku dziennym pracuje przedsiębiorstwo. Można opowiedzieć ciekawą historię firmy, czyli opisać na przykład jej założyciela czy prezesa, jej rozwój, jej wartości i misję czy przedstawić sylwetki pracowników. Możliwości są nieograniczone, a każdy przedsiębiorca wie najlepiej, co warto zaprezentować odbiorcy, by przykuć jego uwagę.

Do osiągnięcia tego celu wiele firm wynajmuje specjalistów, którzy naprawdę znają ten temat. Przykładowo, Dorota Salus w realizacji reportażu reklamowego wykorzystuje swoje doświadczenie dziennikarskie, dzięki któremu może stworzyć zarówno film promocyjny, jak i unikalny artykuł, który będzie przemycać treści o charakterze reklamowym, ale będzie przy tym przyjemny w odbiorze i interesujący.

Rola reportażu reklamowego w marketingu

Taka forma promocji cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Wynika to z faktu, że odbiorca jest już odporny na standardowe treści reklamowe, a wielu potencjalnych klientów niechętnie reaguje na typowe techniki perswazyjne. Wzrosła znacznie świadomość tego, jakich metod używają marketingowcy, dlatego trzeba szukać nowych rozwiązań. Tworzenie filmów i artykułów, które mają zafascynować odbiorcę, a nie nakłonić do zakupu, zdaje się być odpowiedzią na nowe wyzwania, przed którym stoją przedsiębiorcy. Dobrze napisany artykuł czy kreatywnie zrealizowany film reklamowy o wysokiej jakości skutecznie zachęcają odbiorcę do wykonania następnych kroków, takich jak odwiedzenie strony internetowej czy opowiedzenie o ciekawej reklamie swoim znajomym. Często realizuje się teraz między innymi filmy, w których opowiada się ciekawą historię, a jedynym sygnałem, że jest to reklama, jest logo na samym końcu. Taki zabieg często stosuje na przykład IKEA czy Coca-Cola.

Dlaczego warto?

  • Takie produkcje i treści nadal są nowością, dlatego odbiorca reaguje na nie z dużym zainteresowaniem. Pozwoli Ci to także wyróżnić się spośród innych reklam.
  • Ciekawe reportaże reklamowe szybko zapadają w pamięć, dzięki czemu klient łatwo zapamiętuje logo i nazwę firmy, co bezpośrednio przekłada się na sukces reklamy.
  • Korzystanie z tej formy jest etyczne; nie wykorzystujesz kontrowersyjnych metod perswazji, jedynie prezentujesz opowieść, z którą później klient będzie kojarzyć Twoją firmę.

Trzeba pamiętać, że tego typu treści muszą być naprawdę wysokiej jakości, by wciągnąć odbiorcę. Skorzystanie z usług profesjonalistów znacznie ułatwia to zadanie. Wiele firm doceniło już to rozwiązanie – może teraz kolej na Twoje przedsiębiorstwo?