Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Renault i Ferrari najbardziej widoczne w europejskich społecznościówkach

Renault i Ferrari najbardziej widoczne w europejskich społecznościówkach
2012-03-09

Najpopularniejszymi markami samochodowymi w social media w Europie są Renault i Ferrari – wynika z raportu „Cars & Social Media” opublikowanego przez międzynarodową sieć eBuzzing reprezentowaną w Polsce przez agencję social mediową Think Kong.

Jak wynika z raportu „Cars & Social Media” przygotowanego przez sieć eBuzzing na podstawie analizy treści z 3 milionów stron, do najpopularniejszych marek w europejskich mediach społecznych należą Renault (9 proc. share of voice) i Ferrari ( 9 proc.). Tuż za nimi uplasował się Fiat (8 proc.) oraz Mercedes - Benz (7 proc.).
„Ponad 50% ludzi przyznaje, że szuka w Sieci informacji przed zakupem auta” – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong reprezentującej eBuzzing w Polsce – „Z tego punktu widzenia share of voice w social mediach jest bardzo istotnym wskaźnikiem.”

Opracowanie przedstawia też pozycję marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Wśród najbardziej popularnych pod względem liczby fanów jest BMW (6,5 miliona), Ferrari (5 milionów) oraz Mercedes-Benz (ponad 4 miliony). Pod względem stopnia zaangażowania fanów najlepiej wypadają mniej marki takie jak Caterham, Maybach i Hummer. Analiza wskazuje też, że do materiałów, na które internauci reagują najmocniej należą zdjęcia pojazdów.

Źródło: Signs.pl [za:] Think Kong