Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reklamy na ekranach systemu Digital Signage - w jakich branżach są skuteczne?

Reklamy na ekranach systemu Digital Signage - w jakich branżach są skuteczne?
2023-01-11


Efektywna komunikacja marketingowa wymaga zastosowania odpowiednich nośników. W przypadku konieczności emitowania zróżnicowanych komunikatów dobrym wyborem są reklamy na ekranach systemu Digital Signage. W jakich branżach są skuteczne?

Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem wyłącznie papierowych materiałów reklamowych – ulotek czy plakatów – już dawno odeszło do lamusa. Zastosowanie tego rodzaju rozwiązań w dynamicznie zmieniającym się środowisku niesie za sobą duże problemy operacyjne i kosztowe.

W sytuacji, gdy należałoby zmieniać komunikaty codzienne lub nawet kilka razy dziennie, tradycyjna komunikacja wizualna po prostu nie spełnia podstawowych funkcji.

Odpowiedzią na wspomniane wyżej problemy są nowoczesne monitory reklamowe systemu Digital Signage. Elektroniczna komunikacja wizualna z ich wykorzystaniem umożliwia dynamiczną zmianę treści w dowolnym momencie. Ekrany są połączone z oprogramowaniem do zdalnego zarządzania treścią. Dzięki niemu możliwe jest efektywne dopasowanie reklam do określonej grupy docelowej, a także ich zaawansowana analityka.

W kolejnych akapitach sprawdzimy, w jakich branżach systemy Digital Signage są najskuteczniejsze. Zapraszamy do lektury!

Digital Signage w branży turystycznej

Jednym z częstych obszarów wdrożeń Digital Signage są systemy elektronicznej komunikacji wizualnej w branży turystycznej. W jaki sposób można je wykorzystać w turystyce?

  • Hotele i apartamenty – treści na ekranach multimedialnych mogą zawierać informacje na temat aktualnie prowadzonych akcji promocyjnych w hotelu oraz udogodnień dla gości. Dobrym pomysłem jest również reklama strefy SPA czy restauracji.
  • Biura podróży – zapierające dech w piersiach widoki i egzotyczne destynacje, do których wycieczki organizuje biuro podróży, mogą być świetnie komunikowane przy użyciu filmów oraz zdjęć na ekranach systemu Digital Signage.
  • Atrakcje turystyczne – monitory reklamowe zainstalowane na terenie muzeów, tras wycieczkowych czy innego rodzaju atrakcji mogą zarówno służyć do informowania o danej lokalizacji, jak i reklamowania powiązanych produktów i usług.

Hotele posiadające systemy elektronicznej komunikacji wizualnej mogą również zarabiać na wynajmowaniu cyfrowej powierzchni reklamowej innym podmiotom.

Reklamowanie za pomocą Digital Signage kin oraz innych atrakcji

Skuteczne reklamowanie za pomocą Digital Signage kin oraz innych atrakcji to kolejny obszar zastosowania innowacyjnych monitorów reklamowych. Wyświetlacze multimedialne spisują się doskonale w zadaniach związanych z prowadzeniem działań reklamowych obiektów takich jak parki rozrywki dla dzieci i dorosłych, miejsca oferujące rozgrywki paintball, strzelnice sportowe czy siłownie oraz stoki narciarskie.

Właściwości nowoczesnych ekranów Digital Signage sprawiają, że reklamodawcy mogą na nich emitować angażujące komunikaty, zachęcające do odwiedzenia danej atrakcji. W przypadku stoków narciarskich mogą to być dynamiczne filmy reklamowe pokazujące szusujących narciarzy w skąpanym słońcem kurorcie górskim. Siłownie mogą wykorzystać monitory reklamowe do emisji komunikatów związanych ze zdrowym stylem życia.

Skuteczność reklamy Digital Signage w branży odzieżowej oraz jubilerskiej

Wysoka skuteczność reklamy Digital Signage jest również zauważana w branży odzieżowej oraz jubilerskiej. Jak monitory multimedialne wspierają sprzedaż w tych obszarach?

  • Atrakcyjne przedstawienie produktów – reklama w formie video jest bardziej angażująca i atrakcyjna dla odbiorcy niż tradycyjny „płaski” przekaz.
  • Wizualizacja modnych stylizacji – filmy video umożliwiają również wizualizacje stylizacji zawierających wybraną biżuterię czy elementy kolekcji ubrań.
  • Prezentacja produktu w kontekście – Digital Signage to także możliwość zaprezentowania złotego pierścionka czy letniej sukienki w konkretnym kontekście.

Zastosowanie elektronicznej komunikacji wizualnej w branży modowej nadaje komunikatom aspekty przestrzenności i dynamizmu, podnosząc atrakcyjność przekazu reklamowego.


Reklamy na ekranach systemu Digital Signage w branży meblarskiej

Rosnącą popularnością cieszą się również reklamy na ekranach systemu Digital Signage w branży meblarskiej. Zastosowanie monitorów reklamowych umożliwia zaprezentowanie potencjalnym klientom dodatkowych aranżacji z wykorzystaniem określonych produktów. Przebywający w sklepie klienci mogą zobaczyć „na żywo” zazwyczaj jedną aranżację. Implementacja elektronicznej komunikacji wizualnej rozszerza możliwości reklamy.

Innowacyjne systemy Digital Signage mogą również reklamować kolekcje meblowe w środowisku miejskim czy na terenie galerii handlowych. Innymi słowy – jako reklamodawca możesz wykorzystać reklamy na wyświetlaczach multimedialnych wszędzie, gdzie z dużym prawdopodobieństwem mogą je zobaczyć odbiorcy należący do Twojej grupy docelowej. Jednocześnie masz możliwość ich dynamicznej zmiany w ciągu dnia.

Reklamy Digital Signage w branży gastronomicznej

Profesjonalne reklamy Digital Signage w branży gastronomicznej stanowią doskonały sposób na komunikowanie oferty lokalu. Jak można wykorzystać monitory reklamowe w restauracji?

  • Informacja o menu – na ekranach można wyświetlać menu restauracji przy jednoczesnej możliwości łatwej zmiany pozycji oraz cen.
  • Prezentacja oferty – monitory Digital Signage to doskonały sposób na przedstawienie gościom restauracji atrakcyjnych zdjęć potraw czy drinków.
  • Komunikowanie promocji – systemy elektronicznej komunikacji wizualnej umożliwiają skuteczne komunikowanie akcji promocyjnych.

Nowoczesne ekrany Digital Signage mogą także posłużyć do zakomunikowania gościom możliwości lokalu w zakresie organizacji imprez firmowych oraz okolicznościowych.

Systemy Digital Signage poszczególnych producentów mają różne możliwości

Dobrnęliśmy do końca! Wiemy już, w jakich branżach monitory reklamowe odkrywają swoje największe zalety. Decydując się na wdrożenie tego rodzaju rozwiązań w swojej firmie, warto wiedzieć, że systemy Digital Signage poszczególnych producentów mają różne możliwości.

Niektóre z nich oferują jedynie opcję dystrybucji komunikatów, inne udostępniają szerokie możliwości analityczne oraz współpracę z systemami kolejkowymi czy marketing automation.

Linią produktową, która zasługuje na wyróżnienie, jest system Digital Signage firmy Dasoft. Dlaczego warto wybrać produkty tej marki?

  • Wysoka jakość ekranów – produkty Dasoft są konstruowane z zastosowaniem nowoczesnych matryc OLED i LED, zapewniających doskonałą jakość obrazu.
  • Innowacyjne oprogramowanie – intuicyjny software oferuje szerokie możliwości zdalnego zarządzania ekranami i tworzenia dynamicznych komunikatów.
  • Zaawansowana analityka – producent udostępnia użytkownikom szczegółowe funkcje analizy skuteczności reklam oparte na zaawansowanych algorytmach.

Dodajmy, że ekrany reklamowe Digital Signage posiadają możliwość wdrożenia funkcji interaktywnych łącząc funkcje monitorów multimedialnych oraz infokiosków.

Jeżeli szukasz zaufanego dostawcy niezawodnych i nowoczesnych systemów Digital Signage, wybierz monitory reklamowe firmy Dasoft! Skontaktuj się z ich przedstawicielem i zapytaj o dedykowaną ofertę dla Twojego biznesu.

Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony dasoft.com.pl