Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

REKLAMA Z... TEKTURY

REKLAMA Z... TEKTURY
2013-05-28

W czasie, kiedy ochrona przyrody jest tematem numer jeden na całym świecie, ważna jest świadomość ekologiczna społeczeństw oraz umiejętność wprowadzania w życie jej zasad. Nie tylko codzienność i to czy segregujemy śmieci jest istotne, ale również to, jak radzą sobie z tym problemem małe przedsiębiorstwa i prywatne firmy, bo to od nich zależy najwięcej.

 

ALTERNATYWNA REKLAMA

 

Specjalnie dla nich powstała cała nowa gałąź marketingowa – reklama typu BTL, z angielskiego termin ten oznacza below the line, czyli dosłownie poniżej linii. Najprościej rzecz ujmując jest to reklama skierowana bezpośrednio do klientów i osób zainteresowanych produktem. Nie korzysta się wtedy ze środków masowego przekazu, dlatego tę formę wykorzystują małe, prywatne firmy. To tania reklama, co nie znaczy, że jest gorsza. Może być równie sugestywna, co ta umieszczana w mediach. Często też reklama BTL wspiera duży biznes. A to oznacza, że marketingowcy dostrzegli jej siłę przebicia oraz wymowność przekazu.

 

MATERIAŁY POS

 

Reklama BTL korzysta z różnych nośników, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Są to najczęściej materiały wspierające sprzedaż, czyli materiały POS. Skrót POS to z angielskiego point of sale, czyli punkt sprzedaży. Najpopularniejszym materiałem POS jest najtańszy produkt, jaki można sobie w tym miejscu wyobrazić – tektura.

 

Wykorzystuje się ją na wiele sposobów. Powszechnie znane są tekturowe przestrzenne formy, na których jest nadrukowana reklama. Są na tyle duże, że można je ustawić w każdym widocznym miejscu, dlatego określa się je mianem standów. Standy mogą przybierać różnorodne kształty, w zależności od tego, co mają przekazać. Mogą być wielkości człowieka, wtedy są to human standy, mieć kształt łezki bądź elipsy, są też tak zwane totemy, czyli bardzo duże standy z trójkątną podstawą.

 

Oprócz grafiki na standach można umieścić kieszeń na ulotki albo inne materiały promocyjne. Jednak, aby wyeksponować towary, używa się do tego celu specjalnie budowanych regałów z tektury. Na nich też umieszcza się reklamę graficzną. Takie regały to ekspozytory. Łatwo je złożyć i schować. Mimo, że tekturowe są bardzo wytrzymałe i na pewno udźwigną każdy ciężar. Nie dość, że jest to ciekawa forma reklamy i prezentacji produktu to przy tym ekologiczna i tania.

 

Ten pomysł jest też wykorzystywany przy najmilszej formie marketingu bezpośredniego, czyli przy stoiskach degustacyjnych w supermarketach. Aby zaoszczędzić czasu na rozłożenie i złożenie stoiska oraz przeniesienie go z miejsca na miejsce, wykonuje się je z tektury. Na degustatorach umieszcza się również reklamę graficzną.

 

NA ZAWSZE TEKTURA

 

Tektura w reklamie, choć brzmi nieciekawie, jest świetnym materiałem, wspierającym sprzedaż detaliczną. Jest tania, więc nawet skromnego przedsiębiorcę stać na jej wykorzystanie. Ekspozytory, degustatory czy standy wykonane z tektury są lekkie, łatwe w montażu, transporcie, a nawet utylizacji, bo tektura jest produktem ekologicznym. Do tego jest na tyle plastyczna, że poddana kilku zabiegom przybiera dowolny kształt.

 

Dowiedz się więcej na ten temat na http://tektoora.com/pl