Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reklama na samochodzie – przepisy. O czym należy pamiętać, inwestując w reklamę zewnętrzną na pojeździe?

Reklama na samochodzie – przepisy. O czym należy pamiętać, inwestując w reklamę zewnętrzną na pojeździe?
2021-05-28


Ruchoma reklama to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji własnej firmy. Z pewnością każdy z nas widział kiedyś oklejone pojazdy, reklamujące daną firmę i jej usługi. Czasem spotykamy się z naprawdę ciekawymi projektami i zadbanymi samochodami, które wręcz przyciągają wzrok. Niestety równie często usługi reklamowane są przez niezadbane pojazdy o nieciekawej formie reklamy. W dodatku, właściciele samochodów z reklamą często nie zdają sobie nawet sprawy z tego, jak wysokie kary grożą za nieprawidłowe korzystanie z tego typu pojazdu. Jeśli planujesz umieścić reklamę na samochodzie, to z pewnością musisz o tym wiedzieć!

Reklama zewnętrzna na samochodzie – dlaczego warto?

Ruchoma reklama zewnętrzna jest bardzo popularna z tej prostej przyczyna, że pozwala wielu firmom po prostu zaoszczędzić. Nie musimy przecież kupować konkretnego miejsca pod tablicę czy billboard, którego cena zresztą często zaskakuje. Wystarczy, że zainwestujemy w dobrze wykonaną usługę oklejenia danego pojazdu, żeby móc przez długi czas cieszyć się bezpłatną reklamą krążącą po mieście. Nietrudno również się domyślić, że auto firmowe może w łatwy sposób przeobrazić się w stojącą reklamę bez naliczania dodatkowych opłat. Wystarczy postawić go w odpowiednim, zaludnionym miejscu i cieszyć szybkimi efektami. Ale czy na pewno? Wiele osób właśnie w ten sposób próbuje wykorzystać reklamę na samochodzie. O ile chwilowy postój na pasie drogowym jeszcze nikomu nie zaszkodził, o tyle, dłuższe posiedzenia zgodnie z przepisami mogą być surowo karane.

Reklama na samochodzie – przepisy

Każda osoba, której pojazd pełni również funkcje reklamy zewnętrznej, powinna zaznajomić się z ustawą o drogach publicznych. W dokumencie tym znajdziemy informacje na temat grożącej kary za nielegalne zajęcie pasa drogowego w celach reklamowych. Jak się więc okazuje przepisy, jasno podają, iż niedozwolone jest, aby nasza reklama na samochodzie była umieszczana na poboczu czy przy drodze bez zgody zarządcy drogi. Nie możemy pozostawić naszego auta w jednym miejscu na długi czas. Aby dojść do prawdy czy dany pojazd został umieszczony w konkretnym miejscu w celach pełnienia funkcji reklamy zewnętrznej, czy postojowych, należy zebrać wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tego przypadku. Nie zawsze bowiem takie były intencje właściciela auta.

Mobilna reklama zewnętrzna na samochodzie – o czym jeszcze należy pamiętać?

Konieczność zwracania uwagi na miejsce i czas postoju naszego auta to w zasadzie jedynie prawnie uregulowane kwestie. Przepisy nie traktują o tym, jak powinna wyglądać nasza reklama, kto może z takiej formy promocji marki korzystać itp. Każdy może zdecydować się na reklamę na samochodzie. Wystarczy być w posiadaniu prywatnego pojazdu – to wszystko. Z tego też względu nie możemy każdego auta traktować jak samochodu służbowego z punktu widzenia odliczania podatku VAT. Coś za coś. Reklama zewnętrzna na naszym prywatnym samochodzie pozwala nam na promocję własnej firmy przez cały rok, 24 godziny na dobę i bez dodatkowych kosztów. Oczywiście przy zastosowaniu się do przepisów dotyczących miejsc dozwolonych na postój. 

Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl