Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reklama czy pozycjonowanie serwisu, co wybrać?

Reklama czy pozycjonowanie serwisu, co wybrać?
2020-11-17


Posiadając własny serwis internetowy, chce się, aby jak największa liczba osób mogła na niego trafić. W tym celu najczęściej rozważa się jakąś formę reklamy, która skutecznie uwidoczni stronę na tle innych podobnych propozycji. Tylko jak to zrobić? Co będzie lepsze – reklama czy jednak pozycjonowanie? Czym się różnią między sobą i jakie mają możliwości?

Jakie są formy reklamy?

Tak naprawdę, jeżeli chodzi o reklamę jako taką, to mamy tutaj do czynienia z bardzo szerokim zagadnieniem. Można się przecież promować na różne sposoby. Choć form działalności marketingowych da się wyróżnić naprawdę wiele, warto skupić się na jednym podstawowym podziale, czyli reklamie tradycyjnej oraz online. Zarówno jedna, jak i druga możliwość trzymają się bardzo mocno i cieszą się dużą popularnością, jednak pod wieloma względami, to właśnie działanie w Internecie, jest obecnie znacznie częściej spotykane. Zasięg takiej reklamy jest zazwyczaj większy, ale i możliwości też nie należą do małych.

Dla jasności warto nadmienić, że wymienione w tytule pozycjonowanie, także jest formą reklamy, ale właśnie online.

Czym jest pozycjonowanie serwisu?

Mówiąc najprościej, pozycjonowanie to inaczej forma promowania w internecie, mająca na celu zwiększyć widoczność danej strony w wyszukiwarce. Oczywiście nie wyjaśnia to całej złożoności tego zagadnienia i nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Pozycjonowanie to szereg definicji, które warto przeczytać, szukając ofert pozycjonowania, wśród których należy wymienić choćby SEM, link building i wiele innych. Z tego też względu najczęściej tą formą promocji zajmują się specjaliści od marketingu internetowego, którzy wiedzą, jak działać, by dana strona rzeczywiście mogła osiągnąć określony wynik. Wiąże się to z wieloma różnymi działaniami, zarówno na stronie serwisu, jak i poza nim.

Dlaczego warto pozycjonować serwis?

Każdy, kto działa w internecie i ma własny serwis, wie, że aby móc osiągać z tego tytułu jakiekolwiek zyski, konieczni są odbiorcy, którzy będą odwiedzać nasz adres. Co więcej, nie ma tak, że jest się jedyną stroną oferującą takie czy inne usługi lub produkty, a to oznacza, że trzeba liczyć się z konkurencją, działającą w tej samej gałęzi rynkowej. Klienci szukający odpowiedzi na swoje pytania, najczęściej wpisują konkretne frazy w wyszukiwarkę i wchodzą na strony, które wyświetlają się na samej górze. To oznacza, że im jest się niżej, tym mniejsza szansa, że ktoś trafi właśnie na nasz serwis. Dlatego pozycjonowanie jest takie ważne — pozwala na bycie widocznym.

Jak działa pozycjonowanie?

Przede wszystkim pozycjonowanie nie odbywa się natychmiastowo i trzeba się liczyć z tym, że tak jak każda inna forma reklamy jest czasochłonne. Wyniki zazwyczaj widoczne są dopiero po kilku miesiącach. Najczęściej serwisy pozycjonują się na konkretne frazy, które pozwolą na odnalezienie tej strony, ale żeby to zrobić, trzeba dokonać wcześniej wielu innych czynności. Najczęściej konieczne będzie odpowiednie zoptymalizowanie strony www, czyli techniczna obróbka pod wytyczne Google, poprawienie jej zawartości, a także budowanie bazy linków (link building). Oczywiście nie jest to takie łatwe, ponieważ wszystko musi odbyć się maksymalnie naturalnie – niezbyt czyste zagrania, np. sztuczne pozyskiwanie linków będą karane przez Google bardzo surowo.

Jaka reklama dla serwisu internetowego?

Oczywiście pozycjonowanie stron jest pewną formą reklamy i zalicza się do jednego z działań SEO, ale nie jest jedyne. Promować można się w sieci też na inne sposoby, między innymi poprzez organizowanie płatnych kampanii AdWords. Niektórzy zaliczają do tego także reklamy afiliacyjne, na YoyTube czy w mediach społecznościowych. Najczęściej bywa tak, że aby skutecznie reklamować swoją stronę, najlepiej postawić na kilka różnych form promocji. Samo pozycjonowanie na niewiele się zda, bez skorzystania z innych możliwości, które będą je uzupełniać.