Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Raport: Polacy nie planują dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012

Raport: Polacy nie planują dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012
2012-02-23

Choć Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej zbliżają się wielkimi krokami to zdecydowana większość Polaków nie planuje dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012 (86 proc.). Tylko 13 proc. przyznaje, że zamierza zrobić specjalne zakupy związane z Mistrzostwami. Mimo, iż większość z nas nie zamierza wydawać dodatkowej gotówki na czerwcowy turniej pewne jest to, że będzie on miał znaczący wpływ na rodzaj produktów, które będziemy kupować przed, w trakcie oraz po Mistrzostwach.

...a jeśli już kupimy, to co?


Prawie 1/3 Polaków przyznała, że wyposaży się w odzież związaną z turniejem (29 proc.). Niewiele mniej bo aż 25 proc. badanych przeznaczy pieniądze na zakup artykułów spożywczych takich jak piwo lub chipsy.

„Zyskają także Ci, którzy byli zaangażowani w piłkę nożną już wcześniej. Taką sytuację obserwujemy np. wśród produktów piwowarskich, gdzie umiarkowanie silne powiązanie marki z kibicowaniem polskim piłkarzom przetrwało zakończenie komunikacji marketingowej związanej ze sponsoringiem reprezentacji narodowej. To wynik konsekwentnych działań komunikacyjnych, które prowadzono w latach 2005 – 2009” – wyjaśnia Marcin Duma, prezes zarządu Homo Homini.

Dużym powodzeniem będą cieszyć się również gadżety kibica w tym breloki i maskotki Euro 2012 (14 proc.). Natomiast tylko 9 proc. respondentów przyznaje, że planuje zakup sprzętu RTV specjalnie na te Mistrzostwa.

„Przy odpowiednio rozegranym planie marketingowym mogą zyskać przedstawiciele tych firm i marek, które zaangażowane są w działania sponsorskie UEFA Euro 2012 i pozostają w związku z najbardziej popularnymi produktami” – wyjaśnia Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR – "Pozostaje jednak nadal olbrzymia grupa konsumentów, którzy są niezdecydowani, a to prawie 10-cio proc. potencjał do zagospodarowania”.

 

Na mnie to nie działa


Jak wynika z badania On Board PR i Homo Homini Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje polską reprezentację piłkarską. Dla 78 proc. nie jest to czynnik, który by w znaczący sposób przesądzał o dokonaniu zakupu. Polacy również nie czują, aby poprzez zakup danego produktu wspierali drużynę narodową. Natomiast jedynie niewiele ponad 1/5 twierdzi, że logo sponsora reprezentacji umieszczone na produktach ma wpływ na ich decyzję zakupową.

„O jednej rzeczy trzeba pamiętać – deklaracje często nieco odbiegają od rzeczywistości, działa tu bardziej ogólny mechanizm powodujący, że niechętnie przyznajemy się, iż jesteśmy podatni na wpływ reklam i innych przekazów medialnych, dodatkowo wpływ ten może pozostawać nieuświadomiony i przez to niezauważalny dla samych zainteresowanych, a co za tym idzie nie odnotowany w pomiarze. Pytani, czy reklamy wpływają na to, co kupujemy najczęściej twierdzimy, że nie, podczas, gdy większość kampanii reklamowych przynosi oczekiwane efekty” – komentuje Tomasz Lis, Head Of Department Retailing&Entertainment w On Board PR.

 

Źródło: Signs.pl [za:] On Board PR