Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Raport FreshMail „Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011”

Raport FreshMail „Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011”
2011-08-18

Zespół specjalistów z firmy FreshMail po raz trzeci przeprowadził badania nad technologią CSS w aplikacjach pocztowych. Efektem badań jest raport, który może pomóc koderom i osobom związanym z e-mail marketingiem uniknąć podstawowych błędów popełnianych podczas przygotowywania e-mailingów i zapobiec efektowi tzw. rozsypanego szablonu.

 

Rozwój technologii CSS zdecydowanie wyprzedza możliwości klientów pocztowych, zarówno tych desktopowych, jak i webowych. Jakość i możliwości interpretacji właściwości CSS różnią się w zależności od używanych narzędzi, których szeroko rozumiana kompatybilność pozostawia wiele do życzenia.


Narzędzia do obsługi poczty elektronicznej, mimo że obsługują określone właściwości CSS, często interpretują je w sposób nieadekwatny do dokumentacji przygotowanej przez twórców kaskadowych arkuszy stylów.

Raport ma dwa główne cele. Pierwszy i najważniejszy z nich to prezentacja podstaw merytorycznych umożliwiających przygotowanie szablonu e-mailingu, którego wygląd w poszczególnych klientach pocztowych i webmailach nie będzie różny od zamierzeń jego projektantów.

Kolejne zadanie to zaprezentowanie koderom oraz osobom związanym z e-marketingiem podstawowych błędów popełnianych przy przygotowywaniu projektów mailingowych.

Podczas badań przetestowano 25 aplikacji pocztowych, z czego 11 to programy desktopowe (uwzględniono m.in.: Apple Mail 4.5, Microsoft Office Outlook 2010 beta, Mozilla Thunderbird 3.1, Lotus 8.5), a pozostałe to aplikacje webowe.

Przy interpretacji wyników wzięto również pod uwagę wpływ dziewięciu najpopularniejszych przeglądarek internetowych na sposób prezentacji szablonów mailingowych. W tegorocznym raporcie znalazły się ich najnowsze wersje: Google Chrome 12.0, Internet Explorer 9.0, Mozilla Firefox 5.0.1, Opera 11.50, Safari 4.0.

W liczącym 82 strony opracowaniu specjaliści z FreshMaila zawarli „przepis na idealny e-mailing”, czyli zestaw zasad przygotowania kreacji tak, aby nie było znaczących różnic w jej wyświetlaniu ze względu na aplikację lub przeglądarkę wykorzystywaną przez odbiorcę do sprawdzania poczty.

„Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011” – pełna wersja do pobrania na www.freshmail.pl.

 

Źródło: Marketing przy Kawie