Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Projektując rollup reklamowy, pamiętaj o tych trzech zasadach

Projektując rollup reklamowy, pamiętaj o tych trzech zasadach
2020-06-30


Odpowiednia forma reklamy pozwala nie tylko na zaprezentowanie firmy czy produktu, informując o ich istnieniu. Jest też doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Warunki odniesienia sukcesu to jej ekspozycja we właściwym miejscu oraz właściwie skomponowana grafika. Wiele możliwości w tym zakresie stwarzają rollupy reklamowe. O czym warto pamiętać, przygotowując ich projekty?


Czym są rollupy reklamowe?

Rollup jest nowoczesnym nośnikiem reklamy, który ma liczne zalety. Przede wszystkim jego konstrukcja pozwala na wielokrotne wykorzystanie do prezentacji nowych treści. Wystarczy jedynie wymienić planszę z nadrukiem. Taka opcja nie tylko jest wygodna, ale też znacznie obniża koszty związane z marketingiem. Dobry producent rollupów zaoferuje tanie nadruki na planszach, niższe niż cena rollup’a ze stojakiem.

Inną cenną zaletą rollupów jest ich mobilność połączona w wygodnym i szybkim systemem rozkładania. Planszę reklamową można zwinąć na specjalną rolkę umieszczoną w kasecie.  Jej przenoszenie ułatwia specjalna torba. Rollupy reklamowe w wersji standard, które ważą zaledwie 2kg, oferuje producent rollupów OpenPrint. Dlatego bez problemu można je przenieść w ręku czy na ramieniu. Sprzyjają temu również wymiary rollup’a. Po złożeniu kaseta ma zaledwie 80 cm długości.

Rollup reklamowy standard



Co należy uwzględnić, wykonując projekt rollup’a?

Zalety, jakimi wyróżnia się rollup, nie gwarantują jeszcze osiągnięcia właściwych efektów reklamowych. Decyduje o nich również odpowiednio przygotowana grafika. To od nie w znacznej mierze zależy, czy przekaz dotrze do odbiorców i jaki odniesie skutek. Przygotowując projekt rollup’a, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, które pomogą w stworzeniu optymalnej reklamy.

1. Dobierz właściwe wymiary rollup’a

Rollup jest nośnikiem reklamy przeznaczonym do wystawiania w miejscach, do których mają dostęp potencjalni odbiorcy. Odpowiednio ulokowany, pozwala na zbliżenie się, a nawet dotknięcie planszy. Dzięki temu czytelne są nawet mniejsze elementy projektu czy drobniejsze czcionki. Nie oznacza to jednak, że możesz pozwolić sobie na umieszczenie licznych szczegółów czy dużą ilość tekstu.

Ograniczeniem w tym zakresie są wymiary rollup’a. Plansza o powierzchni 200 × 80 cm powinna być zapełniona treścią w taki sposób, aby stanowiła spójną całość, a jednocześnie była widoczna również z większej odległości. Niezbędne jest też uwzględnienie w projekcie tzw. spadów oraz stosunkowo szerokiego marginesu u dołu banera. Są one niezbędne po to, aby rollup mógł być zamontowany w kasecie.

Roll-up dwustronny



2. Dopasuj rozmiar i rozdzielczość grafiki

O skuteczności reklamy decyduje jej czytelność. Umieszczenie na planszy grafiki, która zajmuje jedynie centralną część płaszczyzny, mija się celem. Taka treść nie tylko nie będzie dostrzeżona przez potencjalnego odbiorcę, ale również nie przyciągnie jego uwagi. W efekcie nie zostanie zapamiętana. Dlatego, wykonując projekt, warto przede wszystkim uwzględnić wymiary rollup’a i optymalnie zagospodarować całą powierzchnię.

Na tym jednak nie kończy się przygotowanie projektu. Niezbędna jest też odpowiednia rozdzielczość grafiki. Stanowi ona warunek wykonania czytelnego, ostrego nadruku. Producent rollup’ów zaleca 150 do 200 dpi zarówno na model x-stand, jak i na rollup z wydrukiem.

Wydruk grafiki do Roll-upa 



3. Zadbaj o przejrzystość treści

Wykonując projekt rollup’a, należy również zwrócić szczególną uwagę na czytelność treści. Nośnik powinien przekazywać istotne informacje już w chwili pierwszego kontaktu z banerem. Optymalny jest taki projekt, który zmusza odbiorcę do zatrzymania się i zapoznania się ze szczegółami. Trudno jednak oczekiwać od przechodniów czy klientów sklepu, że poświęcą czas na oglądanie reklamy.

Dlatego treść rollup’a powinna docierać do odbiorcy w ciągu kilku pierwszych sekund i w tym czasie budzić jego zainteresowanie. Uwagę mogą przyciągnąć np. wyjątkowo atrakcyjna wizualizacja produktu, charakterystyczne logo czy proste, krótkie hasło, informujące o korzyściach.