Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Projektowanie logo dla firmy warto powierzyć profesjonalistom

Projektowanie logo dla firmy warto powierzyć profesjonalistom
2019-07-24


Logo to ważny - jeśli nawet nie najważniejszy - element komunikacji wizerunkowej każdej firmy czy marki. Dlatego tak ważne jest, by było dopracowane i przygotowane w profesjonalny sposób. Tłumaczymy, czym dokładnie jest logo, według jakich zasad należy je zaprojektować i komu zlecić jego przygotowanie, by było zapamiętywalne i oryginalne.

Logo - co to takiego?

Logo jest niepowtarzalną, rozpoznawalnym symbolem graficznym, który pozwala zidentyfikować daną firmę, markę lub organizację. Logo składa się z przynajmniej dwóch elementów:

  • sygnetu, czyli znaku graficznego towarzyszącego logotypowi. Mówiąc prościej, jest to obrazek symbolizujący markę lub firmę;
  • logotypu, czyli stylizowanego znaku typograficznego, złożonego z fontów danego kroju pisma. Mówiąc prościej, jest to napis z nazwą marki lub firmy. Warto wiedzieć, że używanie określenia logotyp zamiennie z logo, jest błędem, ponieważ logotyp jest tylko częścią logo.

Dodatkowym elementem logo może być tagline, czyli slogan, hasło z którym firma lub marka się utożsamia i które np. pozwala zwrócić uwagę odbiorcy na daną cechę określającą markę lub firmę. Czasami logo składa się z samego sygnetu lub logotypu. Ta sytuacja dotyczy jednak w szczególności bardzo dużych, rozpoznawalnych marek i firm, które są obecne na rynku od wielu lat.

Według jakich zasad projektować logo i jak używać logo?

Projektowanie logo nie jest procesem przypadkowym. Podlega kilku zasadom, do których powinien zastosować się każdy profesjonalny projektant.

  1. Logo powinno przyciągać uwagę.
  2. Logo powinno być estetyczne.
  3. Logo powinno być czytelne (im prostsze logo, tym łatwiej się nim posługiwać - zwłaszcza, gdy ma zostać naniesione na jakiś mały element, np. grawer na długopisie).
  4. Logo powinno wywoływać pozytywne skojarzenia u odbiorcy (dotyczy to szczególnie kolorystyki i kształtów, które mogą mieć odmienne znaczenie w różnych krajach czy kulturach).
  5. Logo powinno być zaprojektowane w tematyce pokrywającej się z branżą, w której działa marka lub firma, dla której powstaje.

Warto również pamiętać o tym, że rebranding, na który składa się m.in. zmiana logo, nie powinien następować w żadnej firmie ani marce zbyt często. Sprawia to bowiem, że wizerunek marki w oczach odbiorców zaczyna się rozmywać i przestaje ona być zapamiętywalna.

Używając zaprojektowanego przez profesjonalistę logo (np. na materiałach marketingowych), warto również kierować się kilkoma zasadami:

  • logo umieszczamy po prawej stronie, gdy ma się obok niego znaleźć jakiś dodatkowy, wyrazisty element graficzny. W tym przypadku ewentualny tekst powinien być umieszczony po lewej stronie dodatkowego elementu graficznego;
  • logo umieszczamy po lewej stronie, gdy ma się obok niego znaleźć jakiś dodatkowy, ale nieskomplikowany lub mało wyrazisty element graficzny. W tym przypadku ewentualny tekst powinien być umieszczony po prawej stronie dodatkowego elementu graficznego.

Komu zlecić zaprojektowanie logo?

Logo jest bardzo istotnym elementem komunikacji wizerunkowej każdej firmy czy marki, dlatego jego stworzeniem nie powinna zająć się przypadkowa osoba. Projektowanie logo to prawdziwa sztuka, na którą składają się kwalifikacje i umiejętności techniczne, doświadczenie oraz wyczucie estetyczne. Dlatego tak ważne jest, by przygotowanie logo dla firmy lub marki powierzyć profesjonalistom - takim, jak agencja reklamowa Algrafo, zlokalizowana w Wielkopolsce. Lata doświadczeń zbieranych na prawie 1300 zrealizowanych projektów graficznych dla niemal 1500 zadowolonych klientów, zespół złożony z kreatywnych osób, posiadających odpowiednie kwalifikacje i predyspozycje do pracy w branży reklamowej oraz nieustannie się doszkalających - to tylko niektóre z powodów, dla których warto rozpocząć współpracę z Algrafo od zlecenia projektu profesjonalnego, unikatowego logo, które da początek pasmu sukcesów każdej firmy czy marki.