Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pride Month w komunikacji marketingowej znanych marek

Pride Month w komunikacji marketingowej znanych marek
2021-06-09

Pride Month cieszy się coraz większym zainteresowaniem, dlatego też warto dowiedzieć się czym tak naprawdę jest "Miesiąc Dumy". Do niedawna tylko duże firmy korporacyjne odwoływały się do społeczności LGBT+ w swoich działaniach marketingowych. W dzisiejszych czasach na problemy dyskryminacji i wykluczenia coraz częściej zwracają uwagę również mniejsze brandy.

Czerwiec od lat uznawany jest za miesiąc LGBT+, w trakcie którego organizowane są największe manifestacje pokojowe na świecie. Pierwsi organizatorzy chcieli uczcić hołd powstania Stonewall, które nastąpiło w czerwcu 1969 roku w Nowym Jorku. W dużej mierze to właśnie wspomniane wydarzenie zapoczątkowało współczesny ruch na rzecz praw LGBT+. Tęczowy rynek wbrew pozorom wcale nie należy do najmniejszych - ocenia się, że w samej Polsce dotyczy on conajmniej 2 mln osób, dlatego też Pride Month odgrywa ogromną rolę w komunikacji marketingowej wielu popularnych marek, na całym świecie. Osoby LGBT+ zdecydowanie częściej sięgają po marki premium i co najważniejsze zwracają one szczególną uwagę na kluczowe wartości, którymi kierują się firmy.

Jak wygląda Pride Month w marketingu znanych marek?

Pride Month z roku na rok zyskuje na coraz większej popularność. Celebrowanie owego miesiąca bardzo łatwo zauważyć zwłaszcza na social mediach, które w czerwcu pomalowane są na tęczowo. Na szczególną uwagę zasługują firmy odzieżowe, które tworzą rewelacyjne kolekcje z motywami LGBT+. Dobrym przykładem jest H&M, który przekazuje 10% z kolekcji LGBT na kampanię ONZ Free & Equal.

Oprócz odzieży bardzo częstą praktyką jest wypuszczanie gadżetów i dostosowanie kolorów logo. Tęczowym logo mogą pochwalić się takie marki jak np: Apple, Google, YouTube, MasterCard, Netflix, Levis, Empik, Twitter czy Linkedin. Według wielu specjalistów od marketingu internetowego nikogo nie powinien dziwić fakt, że marki coraz chętniej zajmują wyraźne stanowisko w bardzo ważnych kwestiach, dotyczących praw człowieka.

"Pride Month to nie tylko okazja marketingowa do wyjścia naprzeciw społeczności LGBT+, ale przede wszystkim szansa na pokazanie wartości jakimi kieruje się marka, co powinno być ważnem elementem CSR firmy." - wskazuje Arkadiusz Stachowicz, ekspert ds. marketingu.

Najwięksi potentaci internetowi (Google, Amazon) z okazji Pride Month tworzą specjalne zakładki, na których można dowiedzieć się jak dane firmy w rzeczywistości wspierają działania na rzecz równości. Warto wspomnieć również o serwisach streamingowych typu Netflix i HBO, które w czerwcu udostępniają swoim klientom szeroką ofertę filmów i seriali LGBT. Podobne kroki podejmują największe sieci komórkowe (T-Mobile), które na swoich kanałach promocyjnych umieszczają informacje o wspieranych akcjach oraz najpopularniejszych wystawach i wydarzeniach na świecie.

W Polsce ciekawą akcję zorganizowała firma IKEA, która rozpoczęła sprzedaż tęczowych torb STORSTOMMA. Dochód ze sprzedaży przeznaczony jest na wsparcie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. W naszym kraju bardzo głośno było również o marce Kubota, która wprowadziła do sprzedaży limitowaną edycję klapek z tęczowym logo. Głęboko w sprawy osób LGBT zaangażowała się kampania RISK made in Warsaw. Kolekcje ubrań z motywami tęczy zasilają Kampanię Przeciwko Homofobii.

Jak Pride Month wyglądał w poprzednich latach?

Jeżeli chodzi o kampanie marketingowe promujące tolerancję i równość, to najlepiej radzi sobie na tym polu firma Nike. Na szczególną uwagę zasługuje rewelacyjna kampania BE TRUE. Olbrzymim zainteresowaniem cieszy się również akcja fundraisingowa, dzięki której firma Nike aktywnie wspiera fundacje działające na rzecz walki z wykluczeniem i hejtem.

Na rzecz równości działają nie tylko przedsiębiorstwa usługowe i handlowe ale również agencje i media. Coraz więcej uwagi zwraca się na język. "Agencje marketingowe organizują warsztaty dla swoich pracowników i pracownic, dzięki czemu poszerzana jest wiedza na temat języka inkluzywnego. Przekłada się to na wyższy standard i wrażliwość w komunikacji obsługiwanych przez nie marek" - zaznacza Arkadiusz Stachowicz.

 

Więcej o akcjach marketingowych z okazji Pride Month przeczytasz na stronie Warszawskiej Grupy Mediowej.

Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/pride-month-w-komunikacji-marketingowej/